|
|
3 minut czytania

Jak wykorzystać internet, by promować sklep stacjonarny?

Według Harvard Business Review, 73 procent wszystkich klientów korzysta z wielu kanałów podczas podróży zakupowej. A to oznacza, że sklepy stacjonarne nie powinny traktować internetu jako alternatywy do tradycyjnej sprzedaży, tylko jako jej uzupełnienie.

jak wypromować sklep stacjonarny w internecie

e-commerce

Większość konsumentów tego oczekuje. Nie brakuje bowiem takich, którzy kupują stacjonarnie, ale lubią sprawdzić ofertę sklepu online, ani takich, którzy kupują online, ale chcą odbierać albo oddawać towar w placówce stacjonarnej. A to i tak tylko dwie z co najmniej kilku możliwych konfiguracji, bo podział na kanały offline i online już teraz wydaje się zbyt ogólny. Jak wypromować sklep stacjonarny w internecie – podpowiadamy poniżej.

Wraz ze wzrostem punktów, w których klienci spotykają się z marką, rośnie potrzeba ich bezproblemowej integracji. Klient musi w każdym z nich otrzymać taką samą ofertę. Niezależnie od tego, czy styka się z marką w mediach społecznościowych, za pośrednictwem maila, smartfona, chatbota czy rozmawiając twarzą w twarz z personelem sklepu. Warto jednak o to zadbać, ponieważ klienci, którzy korzystali z 4+ kanałów, wydali średnio 9% więcej w sklepie w porównaniu do tych, którzy korzystali tylko z jednego kanału – wynika z badań Bloomreach.

Pandemia tylko spotęgowała te trendy. Klienci, nawet ci, którzy dotychczas nie czuli się komfortowo kupując w internecie, w przyspieszonym tempie przekonywali się do tej formy zakupów. W pandemicznych czasach stacjonarne sklepy musiały więc – i to szybko – odnaleźć się w handlu elektronicznym, zapewniając klientom spójne doświadczenia na komputerach stacjonarnych, smartfonach, ale także za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Jakie wypromować sklep stacjonarny w internecie?

Oczywistą odpowiedzią jest strona internetowa, i faktycznie – prostą można postawić stosunkowo szybko używając np. oprogramowania open-source lub jednej z popularnych platform SaaS. To jednak niejedyne narzędzia, które warto wykorzystać.

Google Moja Firma

Google Moja Firma to łatwe w obsłudze narzędzie przeznaczone do zarządzania wizerunkiem firmy w wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. Dla lokalnego biznesu to podstawa.

Google umożliwia oznaczenie stacjonarnej siedziby firmy na mapie, uzupełnienie informacji o godzinach otwarcia, dodanie zdjęć i opisu. Może też służyć również jako kanał kontaktowy dla klientów, którzy – za jej pośrednictwem – mają możliwość automatycznego nawiązywania połączeń telefonicznych z firmą i recenzowania jej działań.

Warto pokusić się o rozbudowanie wizytówki i zamieszczenie w niej jak największej liczby informacji. To przydatne, zwłaszcza jeśli firma nie ma strony internetowej (wtedy warto podać link do profilu w mediach społecznościowych).

Social media

Prowadzenie aktywnej komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych to w przypadku lokalnych firm absolutna konieczność. Spora część z nich używa ich jako podstawowego kanału kontaktu z firmą, a budując relacje z klientami, zwiększa się szansa na zdobycie ich lojalności.

Ponadto, korzystając z mediów społecznościowych można, z czasem, sięgnąć również po płatne reklamy i w ten sposób, wykorzystując dane na temat użytkowników, docierać do nich z odpowiednim przekazem w odpowiednim czasie.

Zastanawiasz się, gdzie reklamować się w social mediach? Oto porównanie reklam na Facebooku i Instagramie, a także 6 dodatkowych kanałów reklamy w mediach społecznościowych.

Reklama w wyszukiwarce

Google Ads oferuje wiele możliwości targetowania, w tym targetowania na podstawie lokalizacji. Umożliwia ono wyświetlanie reklam w wybranych krajach, regionach, na określonym obszarze wokół lokalizacji albo w miejscach zamieszkania określonych grup demograficznych.

Kierowanie na lokalizację pozwala skoncentrować działania reklamowe na obszarach, na których firma może znaleźć odpowiednich klientów, i ograniczyć je tam, gdzie ich nie ma, co pozwala na zwiększenie zwrotu z inwestycji.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie