Większość konsumentów tego oczekuje. Nie brakuje bowiem takich, którzy kupują stacjonarnie, ale lubią sprawdzić ofertę sklepu online, ani takich, którzy kupują online, ale chcą odbierać albo oddawać towar w placówce stacjonarnej. A to i tak tylko dwie z co najmniej kilku możliwych konfiguracji, bo podział na kanały offline i online już teraz wydaje się zbyt ogólny. Jak wypromować sklep stacjonarny w internecie – podpowiadamy poniżej.
Wraz ze wzrostem punktów, w których klienci spotykają się z marką, rośnie potrzeba ich bezproblemowej integracji. Klient musi w każdym z nich otrzymać taką samą ofertę. Niezależnie od tego, czy styka się z marką w mediach społecznościowych, za pośrednictwem maila, smartfona, chatbota czy rozmawiając twarzą w twarz z personelem sklepu. Warto jednak o to zadbać, ponieważ klienci, którzy korzystali z 4+ kanałów, wydali średnio 9% więcej w sklepie w porównaniu do tych, którzy korzystali tylko z jednego kanału – wynika z badań Bloomreach.
Pandemia tylko spotęgowała te trendy. Klienci, nawet ci, którzy dotychczas nie czuli się komfortowo kupując w internecie, w przyspieszonym tempie przekonywali się do tej formy zakupów. W pandemicznych czasach stacjonarne sklepy musiały więc – i to szybko – odnaleźć się w handlu elektronicznym, zapewniając klientom spójne doświadczenia na komputerach stacjonarnych, smartfonach, ale także za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Jakie wypromować sklep stacjonarny w internecie?
Oczywistą odpowiedzią jest strona internetowa, i faktycznie – prostą można postawić stosunkowo szybko używając np. oprogramowania open-source lub jednej z popularnych platform SaaS. To jednak niejedyne narzędzia, które warto wykorzystać.
Google Moja Firma
Google Moja Firma to łatwe w obsłudze narzędzie przeznaczone do zarządzania wizerunkiem firmy w wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. Dla lokalnego biznesu to podstawa.
Google umożliwia oznaczenie stacjonarnej siedziby firmy na mapie, uzupełnienie informacji o godzinach otwarcia, dodanie zdjęć i opisu. Może też służyć również jako kanał kontaktowy dla klientów, którzy – za jej pośrednictwem – mają możliwość automatycznego nawiązywania połączeń telefonicznych z firmą i recenzowania jej działań.
Warto pokusić się o rozbudowanie wizytówki i zamieszczenie w niej jak największej liczby informacji. To przydatne, zwłaszcza jeśli firma nie ma strony internetowej (wtedy warto podać link do profilu w mediach społecznościowych).
Social media
Prowadzenie aktywnej komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych to w przypadku lokalnych firm absolutna konieczność. Spora część z nich używa ich jako podstawowego kanału kontaktu z firmą, a budując relacje z klientami, zwiększa się szansa na zdobycie ich lojalności.
Ponadto, korzystając z mediów społecznościowych można, z czasem, sięgnąć również po płatne reklamy i w ten sposób, wykorzystując dane na temat użytkowników, docierać do nich z odpowiednim przekazem w odpowiednim czasie.
Zastanawiasz się, gdzie reklamować się w social mediach? Oto porównanie reklam na Facebooku i Instagramie, a także 6 dodatkowych kanałów reklamy w mediach społecznościowych.
Reklama w wyszukiwarce
Google Ads oferuje wiele możliwości targetowania, w tym targetowania na podstawie lokalizacji. Umożliwia ono wyświetlanie reklam w wybranych krajach, regionach, na określonym obszarze wokół lokalizacji albo w miejscach zamieszkania określonych grup demograficznych.
Kierowanie na lokalizację pozwala skoncentrować działania reklamowe na obszarach, na których firma może znaleźć odpowiednich klientów, i ograniczyć je tam, gdzie ich nie ma, co pozwala na zwiększenie zwrotu z inwestycji.