|
|
2 minut czytania

Jak przeprowadzać kampanie e-mailingowe

Pomimo dużej popularności social media e-mail marketing wciąż jest jedną z najskuteczniejszych form promocji – według niektórych badań z każdej złotówki zainwestowanej w e-mailing można zyskać nawet 4 zł zwrotu. Zanim jednak otworzysz skrzynkę mailową, poznaj 4 wskazówki skutecznego e-mail marketingu.

kampanie-e-mailingowe
Pomimo dużej popularności social media e-mail marketing wciąż jest jedną z najskuteczniejszych form promocji – według niektórych badań z każdej złotówki zainwestowanej w e-mailing można zyskać nawet 4 zł zwrotu. Zanim jednak otworzysz skrzynkę mailową, poznaj 4 wskazówki skutecznego e-mail marketingu.

1. Wyślij do: Wszyscy

W e-mailingu dobrze jest zadbać o personalizację oferty, wysyłając wiadomości jedynie do tych, którzy mogą być nimi zainteresowani. Klienci indywidualni raczej nie będą zaciekawieni kredytami dla firm. W najlepszym przypadku taka oferta wpadnie do Kosza, w najgorszym – zirytowani odbiorcy rozpętają piekło, a wysyłająca e-maile marka zacznie być kojarzona z natrętnym spamem. Jak pozyskiwać wartościowe adresy e-mail? Najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie newslettera, dzięki któremu będzie można cyklicznie wysyłać e-maile do tych, którzy go zamówili. Internauci chętnie dzielą się swoimi adresami e-mail w zamian za wartościowe e-booki, przydatne raporty czy nawet drobne promocje. Można również kupić bazę adresów e-mail od firm, które się tym zajmują.

2. Czas, start!

Podobno codziennie odbieramy około 6 tysięcy komunikatów. Nie tak łatwo więc przykuć uwagę Internautów, tym bardziej przy wysyłaniu im oferty sprzedażowej. O tym, czy wiadomość zostanie otworzona często decyduje kilka sekund. Jeśli tytuł e-maila jest nieciekawy, e-mail zazwyczaj ląduje w Koszu. Podobnie jest z samą treścią, a zwłaszcza pierwszym akapitem wiadomości i długością tekstu. Dobrze więc zadbać o to, aby e-mail był krótki i konkretny, a początek wiadomości zachęcał do czytania.

3. Póki spam nas nie rozłączy

To jasne, że e-mailing ma sprzedawać, ale lepiej nie ograniczać się wyłącznie do wysyłania ofert sprzedaży. Warto dzielić się z Internautami ciekawymi treściami powiązanymi tematycznie z profilem firmy i informować ich o ważnych wydarzeniach. Dzięki temu marka będzie uważana za profesjonalną, a liczba Internautów otwierających regularnie e-maile wzrośnie. Nie powinno się też wysyłać e-maili zbyt często. Raz na dwa tygodnie zdecydowanie wystarczy, w przeciwnym wypadku firma może być uznana za spamera.

4. A może by tak…?

Opłaca się eksperymentować z treścią i testować efektywność wysyłanych e-maili. Czasem tak naprawdę wystarczy niewielka zmiana w tytule wiadomości, aby dany e-mail był dwukrotnie bardziej skuteczny. Aby to sprawdzić, najlepiej jest do dwóch grup odbiorców wysłać dwie różne wersje e-maila i obserwować, która z nich wygenerowała więcej kliknięć. Nie zawsze też trzeba zdawać się na własną intuicję, aby wiedzieć, które treści są dla odbiorców najciekawsze. Czasem po prostu wystarczy się ich o to zapytać, wysyłając im krótką ankietę. Dzięki temu firma szybko będzie mogła dostosować się do potrzeb klientów i wysyłać im e-maile, które są naprawdę skuteczne.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Potrzebujesz
wystawić fakturę?

Zrób to za darmo z programem IFIRMA!

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Baza kontrahentów
  • Program magazynowy
  • Wsparcie techniczne BOK
Załóż darmowe konto

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie