Mimo że prawo nie nakłada na przedsiębiorców obowiązku posiadania pieczęci firmowej, w wielu sytuacjach wydaje się ona być wręcz niezbędna – – na przykład w procedurach prowadzonych przez różne instytucje państwowe lub banki. Jakie wymogi musi spełnić pieczątka firmy?
Sprawdź jakie wymogi musi spełnić pieczątka firmy – obejrzyj video!
Na pieczątce powinny znaleźć się takie dane, jak pełna nazwa firmy, imię i nazwisko przedsiębiorcy, adres siedziby, telefon i NIP. Coraz częstszym rozwiązaniem jest też umieszczanie na pieczątce adresu strony internetowej firmy lub adresu e-mail.
Dobrym zabiegiem wizerunkowym może być umieszczenie w treści pieczątki logotypu firmy.
Brak pieczątki nie skutkuje żadnymi sankcjami, jednak warto zastanowić się nad jej wyrobieniem. Przede wszystkim pieczątka przydaje się w sytuacji, gdy przedsiębiorca wystawia jednorazowo wiele faktur lub dokumentów, w których trzeba zawrzeć dane firmy. Wówczas nie istnieje potrzeba uzupełniania każdego z nich, wystarczy jedynie przybić pieczątkę.
Faktury oraz firmowe dokumenty z pieczątką zyskują na wiarygodności. Utarło się też. że sama firma wygląda bardziej profesjonalnie, posiadając własną pieczęć. Pieczątka przydaje się również przy procedurach zakładania firmowego konta bankowego. Wiele banków stosuje zapisy w regulaminach, zgodnie z którymi założenie takiego konta bez umieszczenia pieczątki firmowej na formularzu jest niemożliwe.
Koszt wyrobienia firmowej pieczątki wynosi około 30zł
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!