Profil zaufany (eGo) to bezpłatne narzędzie, które pozwala załatwić wiele urzędowych spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Wykorzystuje się go jak podpis elektroniczny. Jak założyć profil zaufany? Można tego dokonać przez internet lub też odwiedzając punkt potwierdzający.
Zakładanie profilu zaufanego przez internet może przebiegać na jeden z dwóch sposobów – za pomocą konta w bankowości elektronicznej lub też przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego (jeżeli taki posiadamy).
Decydując się na skorzystanie z bankowości elektronicznej, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy nasz bank daje możliwość założenia profilu zaufanego. Stosownej informacji można poszukać na stronie banku lub też dzwoniąc na infolinię. Jeżeli jest to możliwe, należy zalogować się na swoje konto, następnie znaleźć, wypełnić i wysłać formularz o założenie profilu zaufanego. Po dokonaniu tych formalności należy udać się na stronę eGo: https://pz.gov.pl/pz/index i przy logowaniu każdorazowo wybierać opcję logowania przez bankowość elektroniczną.
Jeżeli posiadasz certyfikat kwalifikowany, możesz użyć go do stworzenia profilu zaufanego i później każdorazowo do logowania się. W tym celu należy wejść na stronę https://pz.gov.pl/pz/index, kliknąć „Zarejestruj się” i wybrać opcję „Chcę logować się certyfikatem kwalifikowanym”. W następnej kolejności należy wypełnić i wysłać specjalny elektroniczny formularz. Na tym etapie pojawi się komunikat z prośbą o wpisanie kodu autoryzacyjnego. Po wpisaniu niezbędnych danych pojawi się prośba o wykonanie trzech kroków, po których profil zaufany zostanie zarejestrowany.
Jeżeli nie masz certyfikatu kwalifikowanego i bank, w którym posiadasz konto nie daje możliwości utworzenia profilu zaufanego, możesz skorzystać z trzeciej możliwości. Jest nią wizyta w jednym z punktów potwierdzających (wybranym banku lub urzędzie).
W tym celu na stronie profilu zaufanego należy wybrać opcję „Zarejestruj się”. Następnie wypełnić formularz i kliknąć „Zarejestruj się” pod formularzem. W ten sposób wniosek o założenie eGo zostanie złożony i od tego momentu masz 14 dni na wizytę w jednym z punktów potwierdzających, gdzie potwierdzisz chęć założenia profilu zaufanego. Listę takich punktów znajdziesz tutaj. Co ważne, wniosek możesz wypełnić także bezpośrednio w punkcie potwierdzającym.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!