Świat e-marketingu od dawna zdominowany jest przez dwóch gigantów: Google oraz Facebooka. Wielu reklamodawców szuka jednak alternatywnych sposobów promocji z powodu kwestii finansowych, ale też praktycznych: inne źródła reklamowe to szansa na dotarcie do różnych grup odbiorców. Przedstawiamy 6 miejsc, gdzie możesz reklamować się w Internecie, jeśli nie chcesz robić tego na Facebooku lub w Google.
Świat e-marketingu od dawna zdominowany jest przez dwóch gigantów: Google oraz Facebooka. Dlatego to właśnie za ich pośrednictwem prowadzone są najliczniejsze i najbardziej efektywne kampanie reklamowe. Te mogą jednak bywać dość kosztowne, dlatego wielu reklamodawców szuka alternatywnych sposobów promocji. Powodem są jednak nie tylko kwestie finansowe, ale też praktyczne. Inne źródła reklamowe to szansa na dotarcie do różnych grup odbiorców. W tym tekście przedstawiamy 6 miejsc, gdzie możesz reklamować się w Internecie, jeśli nie chcesz robić tego na Facebooku lub w Google.
Obecnie marketingowcy mają naprawdę wiele możliwości, aby wypromować dany produkt, firmę, całą markę. Odpowiednio różnicując metody i dobierając je pod target, mogą łatwo trafić do skonkretyzowanej grupy klientów. Tym bardziej że Google i Facebookowi wyrosły pod nosem liczne i konkurencyjne serwisy, które oferują równie skuteczną reklamę.
Chociaż to serwis ze stajni Marka Zuckerberga, stanowi ciekawą alternatywę marketingową dla FB. Przede wszystkim to doskonałe narzędzie promocyjne dla osób chcących trafić do ludzi młodych, nowoczesnych, świadomych siły social mediów oraz szukających pewnych autorytetów wśród influencerów. Reklama za pośrednictwem Instagrama to głównie kontrakty sponsorskie na promowanie produktu we wpisach, ale też profesjonalny manager reklamowy, który umożliwia jej wyświetlanie między zdjęciami czy w relacjach.
▶ Więcej o specyfice reklam na Instagramie: Porównanie reklam na Facebooku i Instagramie. Gdzie lepiej się reklamować?Innowacyjność portalu z filmami video sprawia, że YouTube jest cennym medium do przeprowadzania akcji reklamowych. Te wyświetlane są pomiędzy poszczególnymi filmikami, a nawet w ich trakcie. Dzięki temu reklamodawca ma pewność, że widz je obejrzy, a nie pominie lub zablokuje wtyczkami
Reklama w takim miejscu to gwarancja mocnego targetowania tematycznego, dlatego polecana jest w kampaniach nastawionych na konkretne i z góry ustalone grupy odbiorców. Ze względu na ogromne zasięgi i dużą konkurencyjność reklamy na YT przeznaczone są raczej dla dużych i korporacyjnych graczy, ale i świetnie wypadają jako kampanie społeczne.
▶ Reklamę video możesz nagrać dość niskim kosztem, przeczytaj: Jak profesjonalnie nagrać film telefonem? Omawiamy podstawy dobrej produkcji.Gdzie jeszcze reklamować się w internecie? Np. na TikToku, serwisie przebojem zyskującym popularność od 2019 roku, który rok później osiągnął pułap 800 milionów kont. Liczba użytkowników pozwala na skuteczną reklamę dla każdej branży, a dzięki wciąż żywej świeżości serwisu mogą się tu reklamować lokalnie nawet małe marki.
Format krótkich video przyciąga zwłaszcza młodych użytkowników, dlatego warto wykorzystać TikTok jako narzędzie reklamowe w kampaniach kierowanych właśnie do takich odbiorców.
Zupełnym przeciwieństwem TikToka jest LinkedIn, gdzie promują się przede wszystkim rozwojowe marki stawiające na profesjonalną, biznesową reklamę kierowaną do ekspertów i specjalistów. Wynika to bezpośrednio z tematyki samego serwisu, który jest platformą łączącą pracowników i pracodawców, a więc swoistym portalem społecznościowym dla zawodowców w wielu dziedzinach.
To miejsce, w którym warto promować innowacyjne biznesy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne. Platforma świetnie sprawdzi się też jako portal rekrutacyjny, gdzie można umieścić w formie reklamy ogłoszenia o pracę dla fachowców.
▶ To też może Cię zainteresować: Jak wykorzystać LinkedIn w marketingu?Portal randkowy i działania marketingowe raczej nie brzmią jak dobre zestawienie, ale praktyka pokazuje, że taki mariaż wypada naprawdę świetnie. Przede wszystkim dzięki elementowi zaskoczenia: odbiorca, szukając randki nie spodziewa się reklamy nowych butów czy sportowego auta, dlatego widząc taką reklamę, o wiele łatwiej i szybciej ją zapamiętuje.
Reklama na Tinderze to sposób na dotarcie do potencjalnych klientów utożsamiających się ze środowiskiem tzw. millenialsów – pokoleniem cyfrowym, które jest świadomym klientem oczekującym jak najwyższej jakości usług i produktów. Mogą się tu promować znane, rozpoznawalne marki, które dzięki reklamie chcą nie tylko znaleźć nowych klientów, ale i przypomnieć o sobie aktualnym odbiorcom swoim usług.
Serwis z popularnym ptaszkiem w logo jest nad Wisłą nieco zapomniany przez marketingowców. Nie wykorzystuje się w pełni jego potencjału, chociaż ma świetnie zaprojektowany system reklamowy pozwalający na przeprowadzenie prostych i intuicyjnych kampanii.
Twitter jest uniwersalnym serwisem, na którym trudno wyróżnić kilka konkretnych grup użytkowników, dlatego idealnie pasuje na działania reklamowe małych, średnich i wielkich firm; działających lokalnie i niszowo lub wręcz przeciwnie, sięgającymi wpływami na cały świat.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.