Publikujesz swoje video w sieci? Sprawdź, jak powinno wyglądać pozycjonowanie YouTube, czyli co robić, by uzyskać więcej wyświetleń filmów.
Bez wątpienia YouTube to największy i najpopularniejszy portal z treściami video na świecie. Nie dziwi więc, że jest szeroko wykorzystywany również przez firmy i osoby świadczące najróżniejszego rodzaju usługi do prezentowania swojej oferty. Jednak przebicie się do czołówki – zarówno w wynikach użytkowania, jak i do karty “na czasie”, gdzie znajdują się polecane propozycje, jest nie lada wyzwaniem. Co zrobić, żeby poprawić pozycję swoich filmów na YouTube i tym samym zwiększyć ich oglądalność? Odpowiedź poznasz w tym artykule.
Co sprawia, że niektóre kanały zyskują ogromną popularność, podczas gdy inne przyciągają uwagę zaledwie garstki widzów? Oczywiście duże znaczenie ma sam content, czyli głównie treść samego filmu i jakoś jego wykonania, jednak nie oszukujmy się, że wyłącznie wartościowe firmy trafiają na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Największe znaczenie mają zabiegi pozycjonujące – tak, pozycjonujące, ponieważ YouTube korzysta z wyszukiwarki działającej w oparciu o algorytmy – zupełnie podobnie, jak w przypadku wyszukiwarki Google. Jak się za to zabrać?
Działania pozycjonujące należy zacząć analogicznie do pozycjonowania prowadzonego pod kątem tradycyjnych wyszukiwarek internetowych – od przeglądu fraz kluczowych, których pozycjonowanie przyniosłoby najlepsze rezultaty. Można tu skorzystać z dedykowanych narzędzi, jak SENUTO, Google Keywords Planner czy AHREFS. Ponadto wiele informacji można zdobyć, przyglądając się konkurencji mierzącej w ten sam target.
Oczywiście liczba fraz, dla których przeprowadzamy optymalizację, powinna być znacznie niższa niż dla domeny internetowej – mamy znacznie mniej treści do zagospodarowania. Dlatego warto wybrać najlepsze frazy i słowa kluczowe.
Mając już jasno zdefiniowane frazy i słowa, można przejść do czynności, które poprawią pozycjonowanie na YouTube.
Pierwszą z nich może być skupienie się na opisie, który może okazać się doskonałym polem do działań marketingowych. To, co umieścisz pośród dostępnych 5000 znaków, może mieć nie tylko wpływ na to, czy wzbudzisz zainteresowanie widzów, ale także na to, jak Twój film zostanie zindeksowany przez algorytmy. Umieszczenie wybranych słów kluczowych w pierwszych 25 słowach zwiększa szanse na wyższą pozycję, a atrakcyjny opis może zachęcić widzów do pozostawiania łapki w górę, co również odbija się na pozycji w wynikach wyszukiwania.
Inne działanie, na które mamy wpływ, to dobór wykorzystanych hasztagów rozpoczynających się od #. Choć nie mają one ogromnego wpływu na osiągane wyniki, to mogą wspomóc starania o pozyskanie kolejnych klientów – zwłaszcza, jeśli wykorzystasz popularne w danym momencie tagi.
Kolejnym, coraz częściej wykorzystywanym elementem, który przynosi wymierne rezultaty podczas starań o nowych klientów, są karty i ekrany końcowe. Najczęściej twórcy wykorzystują je do promowania pozostałych filmów umieszczonych na kanale i budowy głębszej relacji z widzami, zachęcając ich do spędzenia na kanale większej ilości czasu i subskrypcji. To z kolei (więcej odwiedzin i subskrypcji) odbija się na lepszej pozycji w “oczach” algorytmów.
Nie można zapomnieć o możliwościach, jakie daje odpowiednio dobrany tytuł. Oprócz roli informacyjnej może być on ważnym punktem optymalizacji pod kątem wyszukiwania, o ile zdecydujesz się umieścić w nim jedną z wybranych fraz kluczowych.
Ogromny wpływ na pozycję filmów w wyszukiwarce YouTube ma wpływ nie tylko jego treść, czy podjęte działania optymalizacyjne, ale przede wszystkim reakcje widzów. Z tego względu warto zadbać o materiały naprawdę wysokiej jakości – takie, które zmotywują widzów do kliknięcia łapki w górę czy subskrypcji kanału (również z dzwoneczkiem), warto także werbalnie motywować do tego odbiorców podczas trwania filmów.
Innym działaniem, które może poprawić pozycjonowanie YouTube, jest regularne dodawanie filmów, np. raz w tygodniu, co sprawi, że widzowie chętniej będą wracali na kanał w poszukiwaniu nowości, i co z pewnością zauważą algorytmy, umieszczając wyżej Twoje filmy.
Choć pozycjonowanie na YouTube wymaga starań i wysiłków, a konkurencja jest niemała, to bez wątpienia jest to wysiłek, na który warto się zdobyć. Po zdobyciu pewnej widowni umieszczane w serwisie filmy nie tylko przyciągają uwagę kolejnych osób, ale także pozwalają na skuteczne przeprowadzanie kampanii reklamowych na tym serwisie.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.