|
|
3 minut czytania

Jak wybrać grupę docelową reklamy na Facebooku?

Chcesz skutecznie reklamować się na Facebooku? Zacznij od prawidłowego wyznaczania grupy docelowej Twoich reklam – sprawdź, jakie masz opcje.

grupa docelowa facebook - targetowanie reklam

Określenie grupy docelowej to absolutna podstawa strategii reklamowej. Jest to nic innego jak grupa osób o skonkretyzowanych cechach, preferencjach, potrzebach, do której skierowany zostanie komunikat związany z oferowanym produktem czy usługą. Facebook, jako ogromna baza osób, będących potencjalnymi konsumentami, oferuje kilka możliwości targetowania przekazów reklamowych. Przedstawiamy jakie możliwości zostały przeznaczone dla użytkowników, chcących wypromować swój produkt/usługę za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Grupa docelowa Facebook – targetowanie precyzyjne

Pierwszą możliwością oferowaną przez portal Facebook jest targetowanie precyzyjne. Polega ono na dostarczeniu systemom strony szczegółowych, wnikliwych informacji dotyczących potencjalnych odbiorców. Informacje mogą mieć charakterystykę związaną z miejscem zamieszkania, danymi demograficznymi lub niestandardowymi cechami. Tak wybrana grupa docelowa na Facebooku jest zwykle znacznie mniejsza, niż w przypadku drugiego, przedstawionego niżej sposobu. Ta metoda pozwala jednak na określenie precyzyjnego grona odbiorców, często zamieszkujących daną jednostkę administracyjną i cechujących się konkretnymi potrzebami.

Przykłady dobrego wykorzystania targetowania precyzyjnego:

  • Reklama usługi naprawy sprzętów AGD na terenie województwa świętokrzyskiego. Reklama będzie ukierunkowana na osoby, które mieszkają np. w Kielcach, mają więcej niż 18 lat, prowadzą własne gospodarstwo domowe.
  • Wynajem samochodów sportowych w Krakowie. Reklama będzie skierowana do osób dorosłych, głównie mężczyzn interesujących się motoryzacją, zamieszkujących miasto Kraków.
  • Studio makijażowe w Opolu. Przekaz reklamowy trafi przede wszystkim do aktywnych, młodych kobiet zainteresowanych wizażem i modą.

Grupy docelowe Facebook – targetowanie szerokie

Określanie grupy docelowej w sposób szeroki polega przede wszystkim na skorzystaniu ze sprawdzonych algorytmów Facebooka. Użytkownik decydujący się na wykupienie reklam nie musi szczegółowo określać do kogo przekaz ma trafić. Czynności wykonywane przez reklamodawcę ukierunkowane są tylko i wyłącznie na wskazanie głównych, ogólnych cech charakteryzujących grupę docelową.

Koncepcja zawęża nieco swobodę wyboru, ale jest znakomitym rozwiązaniem dla osób, które kierują swoje produkty/usługi do szerokiego gremium odbiorców. Jeśli grupę docelową jest trudno jednoznacznie określić, targetowanie szerokie jest w takim przypadku najrozsądniejszym rozwiązaniem.

Przykłady dobrego wykorzystania targetowania szerokiego:

  • Internetowy sklep ze zdrową żywnością reklamujący się na Facebooku.
  • Portale z rzeczami używanymi.
  • Sklep elektroniczny prowadzący wysyłkę na terenie całego kraju.

Targetowanie z rozszerzeniem a grupa docelowa odbiorców

Facebook oferuje także rozszerzoną możliwość wybierania grupy docelowej reklamy. Jest to użyteczne narzędzie przeznaczone do poprawiania rezultatów kampanii reklamowej. Polega ono na dotarciu do dodatkowej grupy osób, wytypowanych przez system. Centrum Pomocy Facebooka zapewnia, że rozwiązanie jest wykorzystywane tylko i wyłącznie wtedy, gdy istnieje duża szansa na osiągnięcie skutecznych wyników.

Na czym polega dokładnie targetowanie z rozszerzeniem?

  1. Systemy Facebooka przeprowadzają aktualizację grupy docelowej.
  2. Do grona odbiorców włączane są osoby, wśród których kampania osiąga zadowalające rezultaty.
  3. Jeśli system znajdzie inną grupę odbiorców, wśród których kampania może osiągnąć dobre wyniki, również włącza ją do grona odbiorców.

Jak targetować reklamy na Facebooku – wybór grupy docelowej

Użytkownik musi sam dokonać wyboru, który ze sposobów wybierania grupy odbiorców jest najbardziej właściwy. Nie ma złotego środka i sprawdzonego przepisu w tym temacie. Skorzystanie z konkretnej koncepcji targetowania jest związane z charakterystyką działalności profilu na Facebooku.

W przypadku firm funkcjonujących lokalnie lepsze wyniki można osiągnąć za pomocą sposobu precyzyjnego. W innych przypadkach lepszym wyborem jest technika szerokiego budowania grona odbiorców. Ważna jest zatem wnikliwa praca analityczna, która pozwoli skonkretyzować osoby, do których chcemy trafić ze swoim przekazem. Dobrze wykonana analiza ograniczy problem z doborem sposobu targetowania reklam na Facebooku.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie