|
|
3 minut czytania

Tweetstorm – jak pisać tweety połączone w jeden wątek?

Twitter słynie z ultrakrótkich wiadomości. Jeśli to Twoje narzędzie komunikacji i chcesz móc przekazywać za jego pomocą dłuższe treści, sprawdź możliwości, jakie daje tweetstorm.

tweetstorm

Media społecznościowe coraz częściej są wykorzystywane do sprawnej komunikacji z klientami i marketingu. Jednym z najpopularniejszych wśród nich jest Twitter, który umożliwia przesyłanie krótkich wiadomości tekstowych, mających nie więcej niż 280 znaków. Co jednak zrobić, by zainteresować Twoich odbiorców dłuższymi treściami? Pomoże Ci w tym nowa funkcja Twittera o nazwie tweetstorm. Zobacz jak skutecznie jej używać.

Tweetstorm – co to?

Tweetstorm jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników, którzy uskarżali się na trudności z umieszczaniem dłuższych treści na Twitterze. Choć większość z nich jest przyzwyczajonych do bardzo zwięzłych wiadomości, to niekiedy zachodzi konieczność podzielenia się dłuższą informacją z obserwującymi i odwiedzającymi nasz profil. Samodzielne dzielenie wiadomości na krótsze, np. poprzez własnoręczne dopisywanie na końcu każdej z nich numerów (np. 1/5, 2/5, etc.) jest na dłuższą metę męczące i nietrudno tu o pomyłkę.

By ułatwić przekazywanie dłuższych treści, bez rozpraszania się i samodzielnego mozolnego dodawania kolejnych wiadomości, tweetstorm pozwala na zapomnienie o limitach platformy. Po prostu zaczynasz tworzyć treść, a na końcu sam portal podzieli wiadomość na mniejsze części.

Jak pisać na Twitterze, by przyciągać uwagę?

Twitter to specyficzny portal społecznościowy. Jest bardzo dynamiczny, co przyciąga wielu użytkowników, ale z drugiej strony powoduje, że są oni zalewani mnóstwem informacji. Dlatego skuteczne przykucie ich uwagi nie jest łatwym zadaniem – szczególnie, jeśli decydujesz się na przekazywanie dłuższych informacji poprzez to medium.

Niezależnie od tego, czy korzystasz z tweetstorma, czy nie – musisz sprawić, by pierwsza wiadomość pojawiająca się na wallu obserwujących Cię osób, skutecznie zachęciła ich do wejścia w wątek i zapoznania się z resztą informacji. Odpowiednio przygotowana wiadomość – zachęcająca Twoich obserwatorów do dzielenia się umieszczonymi treściami – znacznie zwiększy zasięgi Twojej wiadomości i pozwoli Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Jak to osiągnąć?

  • wykorzystanie tzw. luki ciekawości – pierwszą wiadomością musisz zelektryzować swojego odbiorcę – napisać coś sprzecznego z intuicją czy kontrowersyjnego. Statystyki pokazują, że znacznie trudniej wciągnąć do czytania całego wątku użytkowników, jeśli umieścisz w pierwszej wiadomości treści, z którymi zdecydowana większość się zgadza;
  • zadbanie o stałych wizytatorów retweetujących Twoje treści – jeśli regularnie będziesz dostarczać ciekawy i wartościowy content, z czasem zyskasz grupę obserwujących, którzy z chęcią będą podawać dalej Twoje wiadomości. Tym sposobem zbudujesz zaufanie użytkowników Twittera i dotrzesz do coraz większej liczby obserwatorów. By osiągnąć taki poziom, musisz bardzo uważnie dobierać wstawiane treści (unikaj niesprawdzonych i fałszywych informacji);
  • używaj spójnej narracji – tweety tworzące jeden wątek powinny być nie tylko zbiorem informacji, ale tworzyć pewną opowieść – tylko wówczas uda Ci się nakłonić użytkowników do przeczytania całości i przebrnięcia aż do ostatniego tweeta w wątku. Dobrze jest wykorzystać pierwszoosobową narrację podczas opowiadania, angażując przy tym czytelnika. 
  • dobrym pomysłem będzie również tagowanie osób wspominanych w wątku, co pozwoli Ci sprowokować je do polubienia wiadomości (automatycznie pojawi się ona na ściance ich obserwujących). Dzięki temu bez znaczącej modyfikacji treści dotrzesz do większej grupy odbiorców. 
 

Twitter sposobem na marketing

Twitter jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie. Jego wykorzystanie znacznie ułatwia dotarcie do szerszej publiki, ponieważ w odróżnieniu od np. platform blogowych, serwis aktywnie zabiega o to, by Twoje treści dotarły do jak najszerszej liczby osób. Wykorzystując nowe funkcje, jak np. automatyczne dzielenie tweetów, sprawisz, że nawet dłuższe wiadomości zdobędą popularność, pomagając Ci w skuteczniejszych kampaniach marketingowych. 

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie