W trosce o wygodę użytkowników ZUS udostępnił możliwość zdalnego przesyłania wybranych dokumentów. Dzięki temu opcja elektronicznych wysyłek deklaracji przebiega sprawnie i bez konieczności udawania się do urzędu. Przyspiesza to jednocześnie całą procedurę i usprawnia rozpatrywanie nadesłanych pism. Jak tego dokonać? W jaki sposób autoryzować nadsyłane aplikacje? Jakie dokumenty można przesłać tą drogą? W jaki sposób ZUS udziela odpowiedzi zwrotnej na przesłane deklaracje?
W celu założenia swojego konta niezbędne jest przejście na stronę główną ZUSu i w sekcji, która dotyczy logowania należy zaznaczyć opcję “Nie masz konta w PUE? Zarejestruj się”. Dla zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony użytkowników, podczas zakładania profilu niezbędne będzie potwierdzenie tożsamości osoby, która usiłuje założyć profil. Można tego dokonać na kilka różnych sposobów:
Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.
W celu wysłania utworzonego uprzednio dokumentu trzeba wykonać następujące kroki:
Po zatwierdzeniu przyciskiem OK otrzymasz dostępne opcje dotyczące autoryzacji wysyłanych dokumentów. Metod jest kilka:
W chwili uzyskania odpowiedzi bezpośrednio na portal PUE ZUS, uzyskasz powiadomienie w ramach wiadomości SMS lub e-mailem – dokładnie tak, jak wskazałeś to wcześniej ustawieniach swojego profilu. Do pobrania odpowiedzi konieczne będzie złożenie podpisu urzędowego poświadczenia doręczenia.
W celu odczytania wiadomości w portalu PUE ZUS konieczne jest zalogowanie się na swoje konto, a następnie wybranie w “Panelu Głównym” przycisku “Skrzynka odbiorcza“. Po wskazaniu przycisku “Pokaż” zobaczy liczbę otrzymanych dokumentów.
Na Twoim koncie PUE ZUS znajdziesz gotowe wzory wniosków, z których możesz skorzystać w ramach korespondowania z ZUSem. Mowa choćby o wniosku OK-WUD, RD-8 – 02 czy ZUS-PEL, który pozwala wyznaczyć pełnomocnika do zakładania spraw ZUS.
Aby dokonać wysyłki, niezbędne jest w pierwszej kolejności zalogowanie się do swojego konta PUE ZUS. Kolejne etapy są intuicyjne: w zakładce “Ogólny” trzeba wybrać “Dokumenty i wiadomości”, a następnie “Dokumenty robocze” i “Utwórz”. Na etapie wypełniania system będzie udzielał automatycznych podpowiedzi. Niezbędne jest także określenie preferowanego sposobu otrzymania odpowiedzi.
Korzystanie PUE to wygoda i komfort dla przedsiębiorcy. Również w ten sposób osoby prowadzące swój biznes mają szansę odebrać odpowiedź o zwolnieniu ze składek za okres marzec-maj z uwagi na trwającą pandemię. Warunkiem jest tu jednak uprzednie złożenie wniosku ZUS RDZ.
Odebranie informacji zwrotnej jest możliwe właśnie za pośrednictwem strony PUE ZUS. Bez osobistych wizyt – bezpiecznie i wygodnie. Postępująca digitalizacja wymusza zmiany w dotychczasowych, standardowych sposobach składania dokumentów. Okres pandemii tylko intensyfikuje częstotliwość korzystania z takich e-rozwiązań.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!
Jak wysyłać oświadczenie do ZUS przez PUE?
Jak wysłać deklarację ZUS przez ePUAP?
Jakie dokumenty mogę wysłać przez ePUAP?