Wiesz, że nie będzie już możliwości składania wniosków przez CEIDG? Sprawdź, co należy wiedzieć w związku z tym.
Dla osób fizycznych, które prowadzą działalność gospodarczą wszystkie informacje o firmie były zgłaszane i aktualizowane przez serwis CEIDG (Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej). Pojawiła się jednak informacja, że od 13 grudnia 2021 roku nie będzie już możliwe zalogowanie się do konta użytkownika ceidg.gov.pl. Sprawdźmy więc z jakiej aplikacji będą mogli korzystać przedsiębiorcy po 13 grudnia.
Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.
Od 13 grudnia 2021 roku wnioski do CEIDG będzie można składać w e-usługach CEIDG poprzez stronę biznes.gov.pl. Dotychczasowe funkcje realizowane przez CEIDG przejmie Konto Przedsiębiorcy. Oczywiście na nowym koncie znajdą się wszystkie bieżące i historyczne informacje z CEIDG dotyczące naszej firmy:
Dostęp do Konta Przedsiębiorcy będzie możliwy po dokonaniu rejestracji. Przebieg procesu rejestracji został opisany w specjalnej instrukcji przygotowanej przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Rejestracji można dokonać na trzy sposoby:
Po dokonaniu rejestracji można wejść na Konto Przedsiębiorcy:
Żeby dostać się do swoich danych na Koncie Przedsiębiorcy należy się zalogować poprzez Login.gov. pl lub przez e-mail:
Logowanie przez Login.gov.pl wiąże się z koniecznością dokonania wyboru metody spośród przedstawionych poniżej – Profil Zaufany, e-dowód, – mojeID (bank):
Natomiast jeżeli wybierzemy logowanie przez e-mail pojawi się tablica, którą należy uzupełnić o niezbędne dane:
Konto Przedsiębiorcy daje wiele możliwości. Można przez nie:
Poprzez stronę biznes.gov.pl przedsiębiorca będzie mógł załatwić o wiele więcej spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, m.in.:
Zgodnie z zapowiedziami w niedługim czasie Biznes.gov.pl zostanie rozbudowana o kolejne funkcjonalności, między innymi wyszukiwarkę firm zarejestrowanych w CEIDG i KRS, co ułatwi przedsiębiorcom weryfikację kontrahentów.
W przypadku pytań i wątpliwości przedsiębiorcy mogą skorzystać z Centrum Pomocy. Kontakt telefoniczny z Centrum Pomocy jest możliwy od poniedziałku do piątku od 7:00 do 17:00 pod numerami telefonów: 801 055 088 lub 22 765 67 32.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!