|
|
4 minut czytania

Design thinking – proces testowy

Testowanie to bardzo ważny etap w życiu każdego człowieka. Na co dzień nie zdajemy sobie z tego sprawy lub nie przywiązujemy do tego zbyt wiele uwagi, natomiast każdy z nas jest testerem.

testowanie

Proces testowy w design thinking - omówione zagadnienia:


Pragniesz dowiedzieć się, na czym polega i jak jest wykorzystywany proces testowania w metodyce design thinking? Wyjaśniamy to zagadnienie w poniższym artykule.

Proces testowy – na czym to polega?

We wcześniejszych artykułach omówiliśmy już sobie wszystkie etapy myślenia projektowego. Przyszedł czas na ostatni etap, czyli testowanie. Kiedy każdy zespół posiada już niezbędne informacje oraz wie, co należy ulepszyć lub zmienić w naszym produkcie, to czas na zaplanowanie wdrożenia.

Jest on najbardziej formalny, należy poświęcić mu jak najwięcej uwagi w dopracowaniu wszelkich detali. Po pierwsze – musimy poprawić na produkt tak, aby odpowiadał on na oczekiwania naszych użytkowników. Oczywiście nie wszystkie sugestie będą brane pod uwagę przy wprowadzaniu zmian. Etap ten wymaga wsparcia od strony zarówno technicznej jak i administracyjnej (w tym formalnej oraz prawnej).

Ważne jest, aby proces testowania odbywał się w realnym środowisku, w takim, w którym produkt będzie używany. Po zakończeniu tego etapu i otrzymaniu pozytywnego feedbacku jesteśmy w stanie określić, że produkt jest gotowy do ostatecznego wdrożenia.

Jak wygląda proces testowy?

Celem testowania jest uzyskanie informacji, jak bardzo dany produkt lub usługa jest niezbędny i użyteczny dla potencjalnego użytkownika. Jest to próba oceny produktu, ale również i do niej należy się dobrze przygotować. Proces testowy składa się głównie z 4 podstawowych segmentów:

  1. Planowanie oraz wstępne testowanie specyfikacji produktu
  2. Punkt zaczepienia, od którego rozpoczynamy cały proces testowania. Tak jak w przypadku całej metodyki, tak i tutaj ważne jest utworzenie planu i trzymanie się określonych w nim zasad postępowania. W tym etapie zajmujemy się wyznaczaniem celów, określeniem niezbędnych czynności, które będą potrzebne do stworzenia docelowego projektu.

  3. Analiza i projektowanie prototypu
  4. Na tym etapie najważniejszym jest testowanie produktu w odpowiednio dopasowanym do niego środowisko. Podczas analizy należy wziąć pod uwagę wszystko to, co zostało związane z całym testem, wymagania, poziom integralności i analizę raportów. Równie ważne jest określenie priorytetów, szczególnie w przypadku gdy projekt jest na wysokim poziomie oraz oczywiście go zaprojektować.

  5. Implementacja i testowanie projektu
  6. W tym momencie, w pierwszej kolejności musimy określić swoje priorytety oraz implementację naszego produktu testowego. Zbieramy i selekcjonujemy dane, które zostaną użyte podczas testowania. Kiedy wszystkie niezbędne informacje są już gotowe, przechodzimy do praktycznego zastosowania testu na naszym prototypie. Po zakończeniu testu należy zaraportować wszelkie jego wyniki.

  7. Badanie kryteriów oceny i raportowanie
  8. Po zakończeniu całego testu, na tym etapie dokonuje się oceny pod względem wcześniej przyjętych celów, do jakich dążyliśmy z tworzeniem produktu. To również dobry moment na to, aby zastanowić się, czy niezbędne będzie powtórzenie testów lub przeprowadzenie nowych. Na końcu należy zaraportować wykonane działania i wyniki.

Ostatni krok to sprawdzenie funkcjonalności powstałego prototypu. Muszą one zostać zaakceptowane przez klienta. Po zakończeniu fazy testowej wszelkie zebrane informacje, dokumenty oraz narzędzia zostają zgromadzone i przekazane do zespołu serwisowego.

Testowanie a metoda MOSCOW

Jedną z najbardziej znanych technik, wykorzystywanych w etapie testowania jest właśnie MoSCoW. Jest to technika priorytetyzacji używana nie tylko podczas zarządzania projektami, ale także w dostarczaniu oprogramowania czy analityce. Jej głównym celem jest osiągnięcie wspólnego porozumienia produktu z interesariuszami.

MoSCoW to akronim, w którym powiększone litery przypisane są konkretnym określeniom:

Mmust have (informacje, które muszą zostać zawarte w naszym projekcie)

Sshould have (informacje, które nie muszą, natomiast powinny zostać wzięte pod uwagę podczas jego tworzenia)

C could have (informacje, które mogą zostać zawarte w projekcie)

Wwon’t have (informacje, które powinny zostać wykluczone)

Litera „o” została użyta jedynie jako łącznik, by wyraz był łatwiejszy do wymówienia. Dzięki temu zespół jest w stanie zrozumieć, co było najlepszą cechą podczas testowania, a co należy dodać lub zmienić. Aby etap wdrożenia był dobrze zaplanowany, warto ustalić jakiej pomocy oraz jakich dokładnie działów i narzędzi w firmie będą potrzebować badacze. Należy też ustalić, kto i w jaki sposób będzie odpowiedzialny za kontakt z innymi. Najważniejsze jest, aby przeanalizować każdą potrzebę, tak aby wszystkie działania były odpowiednio wcześnie zaplanowane.

Dla każdego przedsiębiorstwa ten etap będzie wyglądał inaczej, jednak w każdym z nich jest on tak samo ważny, ze względu na to, że każde przedsiębiorstwo nastawione jest na zysk. Należy pamiętać, ze i w tym etapie myślenia projektowego wszystkie działania powinny być ograniczone czasowo, tak aby wdrożenie nowego produktu odbyło się tak szybko jak to tylko możliwe.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie