|
|
6 minut czytania

Visual Content jako skuteczny marketing internetowy

Podejrzewamy, że każdy spotkał się z określeniem, że „to nie szata zdobi człowieka” – oczywiście najważniejsze jest to co mamy w środku, czy jesteśmy interesujący, czy posiadamy rozum, ale i serce.

visual content

Jest to zdanie niepodważalne, natomiast co jest pierwszym elementem, na który zwrócimy uwagę, widząc kogoś po raz pierwszy? A no właśnie, wizualny aspekt naszej osoby pozwala wywrzeć pierwsze wrażenie, to jak wyglądamy, jak jesteśmy ubrani i w jaki sposób o siebie dbamy. Wygląd jest nieodłącznym elementem tego, co sobą reprezentujemy i dokładnie to samo dotyczy Visual Content Marketingu.

Czym jest Visual Content Marketing?

Visual Content Marketing – to wszystko to, co widzimy oprócz tekstu, szczególnie w przypadku materiałów reklamowych, są to wszelkie wizualne aspekty, z jakimi mamy do czynienia w życiu codziennym, dostępnych np. za pośrednictwem stron internetowych czy social mediów.

W obecnych czasach to właśnie na aspekcie wizualnym oparty jest marketing internetowy. Wszelkie posty udostępniane na facebooku, instagramie czy innych mediach społecznościowych lub stronach internetowych, jeżeli chcą być zauważalne, powinny zawierać grafikę, która zwróci uwagę obserwatorów i będzie dla nich przyjazna wizualnie.

Visual Content marketing posiada wiele różnych możliwości, z jakich możemy korzystać w tworzeniu treści dla swojej marki. Wszystko to, co jest widzialne, ale nie jest jedynie wlaną treścią do przeczytania, zalicza się właśnie do kontentu wizualnego.

Infografiki

W ostatnich czasach jest to najbardziej powszechna forma wizualna, najczęściej używana w mediach. Jest to złoty środek pomiędzy grafiką a treścią. Można ją zaprezentować na wiele sposobów, czy używając poszczególnych elementów graficznych takich jak ikony, logotyp czy stworzone kształty, po strzałki i różnego rodzaju wykresy. Jest to forma kreacji, która ma na celu nie tylko przekazanie konkretnej treści użytkownikom, ale także wizualizację tego co się na niej znajduję lub zachęcenie do zatrzymania wzroku właśnie na niej podczas scrollowania.

Banery

Powszechna forma reklamy, komunikatu lub innego przekazu. W tradycyjnej wersji jest to najczęściej nadrukowana treść połączona np. z grafiką w płachcie materiału. W internecie, tak jak w przypadku infografiki – będzie to graficzna forma przekazania treści, może być informacyjna lub reklamowa, jednak w odróżnieniu od infografiki, która posiada charakter informacyjny, będzie ona zachęcała do wejścia na stronę internetową reklamowanego produktu lub usługi.

Grafiki w mediach społecznościowych

W odróżnieniu od wcześniej wspomnianego już baneru czy infografiki, grafika w mediach społecznościowych, będzie używana do stworzenia przyjemnej dla oka formy graficznej, która ma za zadanie zatrzymać użytkownika, ze względu na swój wygląd. Mogą to być np. różnego rodzaju mockupy lub grafiki, które będą spójne z identyfikacją naszej marki np. pod względem kolorystyki czy używanych przez nas elementów charakterystycznych.

Zdjęcia

W tym przypadku zdjęcia nigdy nie zawodzą. Warto wziąć pod uwagę fakt, że należy unikać pobierania gotowych obrazów stockowych, z darmowych platform. Ich celem jest unikatowość. Dobrym rozwiązaniem będzie więc zrobienie zdjęć samodzielnie, np. swoich produktów. W miarę możliwości nie jest niezbędne posiadanie specjalistycznego sprzętu. W obecnych czasach większość marek korzysta z aparatów w smartfonach i również na tym przykładzie, własne zdjęcia na pewno wyróżnią się o wiele bardziej od tych już gotowych i ogólnodostępnych.

Wideo/Gify

W zależności od grupy docelowej, z jaką mamy do czynienia, warto zwrócić uwagę na możliwość wykorzystania w swoich narzędziach promocyjnych formy wideo lub GIF. Niewątpliwie wideo, będzie fantastycznym rozwiązaniem, do przekazania użytkownikom znacznie szerszej treści, która może ich potencjalnie zainteresować. Możemy użyć jej do stworzenia np. filmów instruktażowych dla naszego produktu lub webinarów, które będą ciekawszą formą przedstawienia instrukcji użytkowania od tej tradycyjnej. W przypadku formy GIF jest to po prostu ciekawsza forma grafiki, która została zaanimowana i zapętlona. Powinna zająć nie więcej niż 3 sekundy, natomiast warto zastanowić się, czy będzie ona odpowiednia dla naszej grupy odbiorców.

Każda forma graficzna, próba wizualizacji czy nagrania, będzie o wiele ciekawszą formą od tradycyjnego, suchego tekstu. W większości przypadków jest nam łatwiej zapamiętać informacje w sposób zobrazowany. W szczególności jest to pomocne dla osób, które czytając treść i nie wiedząc, jak dane polecenie czy definicja powinny wyglądać w praktyce, są w stanie po obejrzeniu takiej treści sobie ją wizualizować.

Powody, dla których warto brać pod uwagę Visual Content

Visual Content bardzo wpłynął na marketing internetowy. W tym momencie post bez grafiki dosłownie ginie w morzu obrazów.

Dlatego istnieje kilka powodów, dla których warto poświęcić czas na zobrazowanie swoich treści.

  1. Przyciągają uwagę
  2. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, grafiki i jej pochodne przykuwają uwagę odbiorców. W internecie przewija się wiele treści i reklam, które wciąż są przez nas przewijane. Warto więc zastanowić się nad grafiką, która zwróci szczególną uwagę naszych obserwatorów. Suchy tekst może zostać już w tym momencie, jeżeli nie będzie tematem konkretnie wyszukiwanym w internecie, może zostać niewzięty pod uwagę podczas wstępnej selekcji treści.

  3. Obrazy są łatwiejsze do zapamiętania
  4. Z wielu badań wynika, że ludzie zapamiętują 4 razy więcej tego, co zobaczyli, niż tego co przeczytali. Wizualne aspekty są dla nas o wiele łatwiejsze do zapamiętania od treści, jaką przeczytamy. Stąd też warto zwrócić szczególną uwagę, na kreowane przez nas reklamy i grafiki. Będą one znacznie szybszą drogą do dostarczania wiadomości i wszelkichinformacji, jakie chcemy przekazać użytkownikom.

  5. Zwiększa zaangażowanie użytkowników
  6. Wiele mediów społecznościowych zasypana jest różnymi grafikami i zdjęciami. Znacznie chętniej udostępniane są posty zawierające graficzną część całej treści. Zastosowane obrazu w postach cechuje się również większym współczynnikiem klikalności. Obrazy mają w tym momencie znacznie silniejsze oddziaływanie na naszych użytkowników, ponieważ to dzięki nim zwracają oni uwagę na poszczególne posty.

Na co zwrócić uwagę w komunikacji wizualnej?

Istnieje mnóstwo porad dotyczących tworzenia identyfikacji wizualnej, dla swojego produktu, marki, strony internetowej itp. Ilu grafików, tyle opinii. Możemy jednak wyróżnić kilka porad, które warto mieć na uwadze podczas tworzenia swoich treści wizualnych:

  1. Ważna jest kolorystyka — nie zapominaj o trzymaniu się tej, która została użyta w identyfikacji całej marki, dzięki temu po pewnym czasie użytkownicy zapamiętają, że dany post zapewne należy do Twojej firmy
  2. Pomyśl o grupie docelowej – dobieraj treści tak, aby były one zrozumiałe i atrakcyjne wizualnie dla Twoich obserwatorów
  3. Pamiętaj o obrazie – zawsze umieszczaj obraz w swoich postach, dzięki temu zwiększysz swoje szanse na to, aby twoje treści trafiły do potencjalnych użytkowników
  4. Unikaj długich tekstów – znacznie bardziej zachęcisz użytkowników do przeczytania Twoich postów, jeżeli odpowiednio rozbijesz treści I dodasz do nich atrakcyjne grafiki
  5. Spójne treści to podstawa – zawsze pamiętaj o tym, by dana grafika była spójna z całą treścią. Jeżeli będą się one od siebie znacząco różnić, cały przekaz może zostać to źle odebrany lub całkowicie niezrozumiały dla Twoich obserwatorów.

Z pozoru dość prosty temat, może stanowić ogromne wyzwanie dla wielu firm I marek. Warto zadbać o wizualną część swojego marketingu. Dobór odpowiedniej kolorystyki, będzie nieodłącznym elementem całej marki. Również ciekawe i pełne wskazówek posty, będą o wiele chętniej czytane w towarzystwie przyjemnych dla oka grafik. Warto więc poświęcić czas na stworzenie wizualnej kreacji, która będzie odzwierciedleniem naszej marki, a przede wszystkim pozwoli użytkownikom na skojarzenie poszczególnej kolorystyki i wybranych elementów z naszą wizualizacją.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie