Jeśli zadajesz sobie to pytanie, zapewne właśnie zakładasz swój pierwszy sklep internetowy lub szukasz szybkiego i niezawodnego sposobu jak usprawnić ten, który już masz.
Aby pomóc Ci w wyborze, podpowiemy, na co musisz zwrócić uwagę. Razem przyjrzymy się różnicom między standardowym hostingiem a hostingiem WooCommerce.
Badania przeprowadzone przez serwis W3Techs pokazały, że ponad 60% systemów zarządzania treścią na świecie działa na podstawie WordPress. To obecnie najbardziej popularne oprogramowanie do szybkiego tworzenia i prowadzenia blogów i stron internetowych. Również w Polsce. Według naszych badań zdecydowana większość stron internetowych, bo aż 75%, opiera się na tej platformie.
WARTO WIEDZIEĆ: Z WordPress’a korzysta nawet Biały Dom. Jego główne witryny rządowe, na przykład strona Białego Domu i większość stron związanych z edukacją w USA działają w oparciu o tę platformę.
Żeby otworzyć swój sklep i zacząć sprzedaż w sieci potrzebujesz:
Masz już stronę na WordPressie? W takim razie możesz zacząć sprzedaż w internecie. Wystarczy, że zainstalujesz jedną z najpopularniejszych wtyczek, jaką jest WooCommerce. Nie musisz być informatykiem, bo to bardzo intuicyjne i proste narzędzie. W dodatku dostępne w bezpłatnej wersji, która na początek w zupełności wystarczy. Po rozszerzoną — płatną wersję możesz sięgnąć w każdym momencie.
Żeby ułatwić Ci wybór w grudniu 2021 roku, obliczyliśmy ile instalacji WooCommerce odbyło się Polsce. Okazuje się, że było ich aż 55 tysięcy. Dla porównania dodamy, że na drugim miejscu plasuje się PrestaShop — z wynikiem 24 tysiące.
W skali światowej to prawie 4 miliony nowych sklepów internetowych założonych tylko w 2021 roku.
Aby prowadzić sprzedaż w sklepie internetowym, potrzebujesz go najpierw gdzieś umieścić.
Hosting to miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane (zdjęcia, pliki tekstowe) potrzebne do prowadzenia Twojej strony. Im więcej grafik i plików będzie na stronie, tym więcej miejsca na serwerze będzie potrzeba. Szybki, sprawny i gwarantujący ciągły dostęp do usług hosting to mniejsze straty dla Twojego sklepu.
Raport Gartnera pokazuje, że brak dostępu do usług jedynie przez minutę powoduje straty od 137 do nawet 9 000 $ – w zależności od wielkości przedsiębiorstwa.
Czas ładowania strony jest równie ważny. Badania dowodzą, że jeżeli przekroczy 3 sekundy, stracisz prawie połowę klientów. A oni są niecierpliwi. Chcą kupować szybko i sprawnie. Nie mają czasu czekać i jeśli nie dostaną tego, po co przyszli, pójdą gdzie indziej. To oznacza dla Ciebie straty. Nie możesz więc pozwolić sobie na przerwy.
Szukasz więcej inspiracji dla swojego sklepu? Zajrzyj na bloga cyber_Folks!
Minimalne wymagania na początku prowadzenia sklepu on-line określone przez twórców wtyczki to:
Przeglądając rozwiązania hostingowe na rynku, znajdziesz informacje, że jest on kompatybilny również dla prowadzenia sklepu internetowego. Owszem, możemy się z tym zgodzić. Aby postawić sklep na WordPressie, parametry standardowego hostingu będą wystarczające, ale czy optymalne, aby ten sklep rozwijać? Znaczenia dla e-commerce nabierają zupełnie inne zagadnienia, które różnią się w zależności od rozwiązania. To m.in. czas ładowania witryny, jej wydajność czy liczba wykonywanych kopii zapasowych. Zatem na co zwracać uwagę?
Krótszy czas reakcji
Technologia LiteSpeed (najszybszy serwer www) pozwala obsłużyć większy ruch na stronie, przez co ta działa szybciej. Wybierając hosting WooCommerce, otrzymujesz narzędzie, które wspiera szybkość Twojego sklepu i skraca TTFB do 30 milisekund.
TTFB (Time to First Byte) – to wartość określająca ile czasu upływa od momentu “kliknięcia” w adres strony do momentu jej wyświetlenia.
Wtyczki potrafią bardzo spowolnić pracę serwera, a co za tym idzie działanie Twojego sklepu. Dla porównania: czas reakcji standardowego hostingu www jest 10-krotnie dłuższy. Ten pod WooCommerce oznacza nie tylko krótszy czas TTFB, ale też większą ilość konwersji (działań podejmowanych przez klientów) w Twoim sklepie. To również świetne wsparcie dla Core Web Vitals (wskaźników dotyczących ładowania stron, które według Google mają największe znaczenie dla doświadczenia użytkowników).
Lepsza wydajność sklepu
Dzięki technologii Redis Twoja strona szybciej się ładuje i zyskujesz dostęp do określonego zapytania bez przetwarzania wszystkich danych. Ma to duże znaczenie dla pamięci podręcznej i przechowywania danych sesji Twoich klientów.
Kopie zapasowe bazy co 4 godziny
Ochroni to zasoby i dane Twojego e-sklepu na wypadek jego awarii lub ataku hakerskiego. Dzięki tworzeniu 6 backupów (kopii zapasowych) dziennie masz gwarancję, że nie zaskoczy Cię żaden błąd systemowy.
Bezpieczne testowanie nowych funkcji
Stały rozwój i usprawnianie sklepu będzie nieodłącznym elementem pracy w Twoim sklepie. Bezpieczne wprowadzanie zmian bez wpływu na działanie Twojej witryny umożliwi Ci funkcja staging. To środowisko deweloperskie, które pozwala na bezpieczne przetestowanie zmian, zanim te trafią na Twój sklep. Zmiana motywu, aktualizacja wtyczki, bądź podniesienie instancji PHP. Z funkcją stagingu wprowadzisz to bez obaw.
Staging — witryna testowa, która umożliwia wprowadzanie i testowanie zmian oraz nowych funkcji bez wpływu na witrynę docelową. Dopiero po upewnieniu się, że zmiany przeszły pomyślnie, możesz je wdrożyć w sklep jednym kliknięciem.
Adres URL strony testowej jest wyłączony z indeksowania, więc nie ma wpływu na optymalizację i widoczność strony (SEO) Twojego e-sklepu.
Staging, to środowisko deweloperskie, w którym wygodnie i bezpiecznie przetestujesz swoje zmiany. Następnie jednym kliknięciem przeniesiesz je na witrynę produkcyjną Twojego sklepu. Funkcja Staging dostępna jest bezpośrednio w panelu DirectAdmin, pozwala Ci między innymi sprawdzić kompatybilność sklepu z nowszymi wersjami wtyczek, WordPress’a, czy nowszymi wydaniami PHP. Świetnie sprawdzi się także do wprowadzania i testowania nowych funkcji.
Tomasz Urbański cyber_Folks
Jak bezpiecznie testować zmiany w sklepie? Dowiesz się z tego materiału.
Wtyczka WooCommerce ma wiele zalet. To wsparcie, które pozwoli szybko i skutecznie prowadzić Twój sklep internetowy. Szereg ułatwień, dzięki którym zyskujesz do dyspozycji środowisko, w którym stale możesz się rozwijać.
Dzięki WooCommerce Twój sklep będzie:
Jeżeli po przeczytaniu artykułu Ty też jesteś gotowy na rozwój, to nie pozostaje Ci nic innego, jak przejrzeć pakiety hostingu dla WooCommerce. Do dzieła!
Zobacz Hosting WooCommerce!
Autorką wpisu jest Katarzyna Węgiel cyber_Folks. Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.