W poprzednim artykule zdradziliśmy, że sprzedaż zdjęć stockowych to łatwy sposób na dodatkowy zarobek.
Z tego powodu rynek ten jest dosyć konkurencyjny, dlatego jeśli chcemy czerpać zyski, musimy trafić w gusta potencjalnych klientów. Przejdźmy więc do omówienia ważnego pytania, jakim jest: jak zrobić zdjęcia stockowe?
Jeśli chcesz zarobić na sprzedaży zdjęć stockowych, poświęć chwilę na pogłębienie tego tematu. Przeglądnij dostępne banki zdjęć i zapoznaj się z ich zasadami. Przeanalizuj dostępne na serwisach projekty i zapoznaj się z ich tematyką i estetyką. W ten sposób będziesz mógł łatwiej zdecydować, która platforma pasuje do twojego stylu. Przeglądnij również serwisy pod kątem dostępnych kategorii i podkategorii. Spróbuj dotrzeć do osób, które odniosły sukces w sprzedaży zdjęć stockowych i zapoznaj się z ich projektami – może w ten sposób znajdziesz inspirację i pomysł na własne obrazy.
Zapoznaj się z naszymi poradami odnośnie robienia zdjęć stockowych. Są to wskazówki, które pozwolą Ci stworzyć projekty wysokiej jakości i przyciągające odbiorców.
Jak wspomnieliśmy wyżej, stworzenie koncepcji jest bardzo ważnym etapem w drodze do realizacji zdjęć stockowych. Skąd jednak czerpać inspirację? Gdzie sprawdzić jakie zdjęcia się sprzedają, a jakie nie? Odpowiedzi możemy znaleźć na stronach banków zdjęć. Wiele z nich ma dedykowaną podstronę z najpopularniejszymi kategoriami oraz aktualizowane publikacje z listą najczęściej szukanych tematów.
Takie listy będą się jednak różnić, w zależności od rodzaju banku zdjęć, od tego jaka tematyka na nich dominuje, jak dużą kolekcję obrazów stockowych posiadają, itp. Wybierzmy jednak kategorie, które najczęściej się pojawiają wśród najlepiej sprzedających:
Tak jak wspominaliśmy, dobrym źródłem inspiracji mogą być banki zdjęć. Przykładowo Shutterstock opublikowało najpopularniejsze tematy na czerwiec 2022 i są to: pokazywanie różnych ludzi (różna płeć, pochodzenie etniczne, typy sylwetki, wiek), zdjęcia nawiązujące do wakacji (letnie obozy, wakacyjna moda, sezonowa praca, wyjazdy), obrazy z kategorii zdrowie i dobre samopoczucie (self-care, świeża żywność, aktywność fizyczna, eksperci dietetyczni, trenerzy i instruktorzy). Dodatkowo z udostępnionej listy można dowiedzieć się, jakie dominują trendy w kolorach.
Wśród kategorii, które prawdopodobnie będą gorzej się sprzedawać są: flagi, zwierzęta, krajobrazy, wschody i zachody słońca, pojedyncze owoce i warzywa, wykonane w Photoshopie tapety. Oczywiście jak na każdy produkt, i na takie zdjęcia znajdzie się kupiec. Weźmy jednak pod uwagę to, że takich projektów jest bardzo dużo, dlatego bez zaoferowania najwyższej jakości, trudno będzie się wyróżnić na tle sporej konkurencji.
Podsumowując, jest kilka sposób na to, jak robić zdjęcie stockowe, aby klienci chętniej je kupowali. Oprócz wymienionych wskazówek, warto również pamiętać o jak najlepszym zaprezentowaniu produktu: ciekawej miniaturce, zwięzłym tytule i dokładnym opisie. W ten sposób kupujący prędzej będą mogli znaleźć twój projekt.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!