Etsy to globalny serwis internetowy, który w swojej ofercie ma unikatowe przedmioty oraz materiały potrzebne do tworzenia własnych, twórczych produktów. Platforma zrzesza miliony kreatywnych twórców i kupujących, którzy poszukują unikalnych wyrobów. Sprzedaż produktów fizycznych została już przez nas omówiona w osobnym artykule. Tematem dzisiejszego wpisu, będzie więc: Jak sprzedawać produkty cyfrowe na Etsy?
Przed wystawieniem oferty należy zarejestrować się jako sprzedawca. Temu zagadnieniu poświęciliśmy cały osobny artykuł. W celu wystawienia oferty na Etsy należy przejść do „Panel sklepu”, następnie wybrać „Oferty” (nowi sprzedawcy klikają „Twój sklep”), a na końcu nacisnąć „Dodaj ofertę”. W kolejnych krokach należy przejść przez etapy:
Ostatni etap publikacji oferty może przybierać formę zapisania jej jako szkic lub opublikowania do sprzedaży. Sprzedawca może również podejrzeć całość, za pomocą przycisku „Podgląd”.
Na Etsy występuje rozróżnienie produktów cyfrowych według dwóch kategorii:
Proces dodawania oferty produktu cyfrowego na Etsy przebiega tak samo, jak przy produktach fizycznych, z tą różnicą, że w typie produktu należy wybrać „produkt cyfrowy”.
Oferta do natychmiastowego pobrania wymaga wgrania plików już na etapie jej tworzenia. Warto tutaj mieć na uwadze pewne ograniczenia. Sprzedawca może przesłać maksymalnie 5 plików cyfrowych, z czego każdy może mieć wagę max. 20 MB.
Wielu twórców może mieć problem z tymi limitami, dlatego są dwa sposoby na ich „ominięcie”:
Taki dokument możesz przygotować w programie Canva. Wystarczy utworzyć nowy projekt, następnie dodać tekst lub przycisk, zaznaczyć ten obszar i w prawym górnym rogu nacisnąć przycisk „łącze”. Na koniec należy pobrać plik w formacie PDF. Dla ładniejszego efektu możesz zaprojektować plik według własnej estetyki ustawiając kolory, zdjęcia, czy inne elementy.
Etsy obsługuje sporą ilość formatów plików do pobrania, takich jak
: .bmp, .doc, .gif, .jpeg, .jpg, .mobi, .mov, .mp3, .mpeg, .pdf, .png, .psp, .rtf, .stl, .txt, .zip, .ePUB oraz .iBook.
Warto pamiętać, żeby przed wgraniem pliku nadać mu konkretną nazwę, ponieważ jest ona widoczna dla kupujących – po jego przesłaniu, nie ma możliwości edycji. Tutaj również sprzedawcy napotkają pewne ograniczenie, ponieważ nazwa pliku nie może przekraczać 70 znaków.
Gotowe pliki do pobrania wytworzone na zamówienie należy oznaczyć jako zamówienie zrealizowane. Robi się to w zakładce: „Panel sklepu” → „Zamówienia i wysyłka”. W karcie „nowe” widoczne są wszystkie niezrealizowane zamówienia. Wybierając pole przy konkretnym zamówieniu, można je oznaczyć jako zrealizowane, dzięki opcji „Dokończ zamówienie”. Następnie należy załadować plik (max 5 plików o wadze max 80 MB każdy). Po naciśnięciu „Dokończ zamówienie”, klient otrzyma wiadomość na adres e-mail z plikiem do pobrania.
Wystawianie oferty produktów cyfrowych na Etsy nie wymaga specjalnych kwalifikacji. Warto jednak wyciągać wnioski na podstawie własnego doświadczenia. Zalecaną praktyką jest stworzenie małej ilości produktów, a następnie wystawienie ich do sprzedaży. Obserwacja, co się sprzedaje, a co nie, może posłużyć sprzedawcy za informacje, jaki typ produktów warto oferować w serwisie. Takie podejście uchroni twórcę przed poświęceniem czasu na stworzenie produktów, które okażą się nie przynosić korzyści.
Mając już gotowy produkt warto pamiętać o kilku kwestiach:
Jak sprzedawać produkty cyfrowe na Etsy? Nie jest to skomplikowany proces, dlatego nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na ten krok. Jest to prosty sposób na dodatkowe źródło dochodu. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć, ile kosztuje sprzedaż na Etsy, przeczytaj nasz artykuł.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!