Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie ilości często skomplikowanych obowiązków wynikających z prowadzenia biznesu. Jak więc w tym kontekście należy postrzegać sam aspekt nazwy firmy?
Z opcji prowadzenia działalności nierejestrowanej mogą skorzystać osoby, które spełniają określone warunki, o czym więcej dowiesz się tu:Działalność nierejestrowana – kompendium. Główne ułatwienia łączące się z tą formą odnoszą się do ograniczania formalności, braku zaliczek na podatek dochodowy, uproszczenia ewidencji sprzedaży czy zwolnienia z konieczności płacenia składek na ubezpieczenia w ZUS i składania deklaracji.
Jednocześnie wybór działalności nierejestrowanej nie nakłada obowiązku nadawania konkretnej nazwy firmie. W sytuacji gdy przedsiębiorca ma zamiar wystawić fakturę swojemu klientowi, może on posłużyć się własnym imieniem i nazwiskiem. Dodatkowo warto pamiętać, że firmie, która została założona przez osobę prawną, przysługuje także prawo do otworzenia oddziału. Decydując się na podjęcie działań w tym kierunku, należy zadbać, by w nazwie oddziału znalazły się takie elementy, jak pełna nazwa osoby prawnej, termin “oddział” oraz miejscowość stanowiącą jego siedzibę.
Równolegle polskie prawo nie stawia ograniczeń w kontekście możliwości nadawania firmie nazwy własnej, umożliwiając rozwój różnego rodzaju praktyk odpowiedzialnych za reklamę. W tym kontekście coraz popularniejsze, szczególnie na potrzeby działań marketingowych związanych z prowadzoną działalnością nierejestrowaną, staje się zakładanie specjalnych profili w mediach społecznościowych.
Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.
Samą nazwę firmy najlepiej postrzegać w kategoriach istotnego elementu ogólnego wizerunku firmy. Zważając na istotę tego aspektu, na początku należy skupić się na identyfikacji celów oraz wartości przyświecających konkretnemu biznesowi. Dogłębne zrozumienie sensu realizowanych działań pomaga lepiej dopasować nazwę, pokazując klientom, czym w ogóle się zajmujemy i jakie motywy kryją się za naszymi praktykami.
Na tym etapie dobrze też przyjrzeć się nazwom konkurencji, co z jednej strony da nam dostęp do inspiracji, a z drugiej zabezpieczy przed ryzykiem popełnienia plagiatu. Nazwa firmy powinna w jak największym stopniu oddawać charakter biznesu, zwracając uwagę odbiorców na wszystkie najważniejsze aspekty. Jej umiejętny dobór odpowiada za samo postrzeganie marki na rynku, zapisywanie się w pamięci potencjalnych klientów, a także skuteczne pozycjonowanie firmowej strony internetowej.
Kluczem do sukcesu jej również zadbanie o atrakcyjność stworzonej nazwy, która zdoła wzbudzić zainteresowanie na rynku. Chwytliwa nazwa powinna być krótka, kreatywna i nieszablonowa, co sprawi, że odbiorcą będzie łatwiej ją zapamiętać. Dobór słów zgodnie z tymi kategoriami ułatwia także ich późniejsze wykorzystanie przy tworzeniu logotypów, wizytówek czy innego rodzaju narzędzi marketingowych.
Przy wyborze nazwy trzeba też uwzględnić dostępność poszczególnych domen oraz potencjalny kierunek rozwoju biznesu, by pozostawić sobie bezpieczną przestrzeń do ekspansji. Ciekawą praktykę stanowi również stworzenie historii wokół marki. W efekcie nawet kilka słów zawartych w nazwie może symbolizować ponadczasowe wartości firmy, przywołując pozytywne skojarzenia wśród klientów.
Chociaż samo stworzenie nazwy firmy nie jest koniecznością przy prowadzeniu działalności niezarejestrowanej, warto rozważyć taką opcję w kontekście zwiększenia możliwości marketingowych danego biznesu. Przemyślana i kreatywna nazwa firmy zwiększa poziom jej rozpoznawalności wśród klientów, zwiększając ogólną widoczność na rynku.
Nazwa firmy staje się więc ważnym elementem reprezentującym całą markę. Dlatego też powinna ona pozostawać w zgodzie z głównymi założeniami biznesowymi, zwięźle podkreślając charakter i mocne strony prowadzonej działalności.
Czy nazwę firmy można zmienić? Przeczytaj
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!
Bardzo pomocny artykul