



Sprawne zarządzanie sprzedażą to klucz do sukcesu na marketplace, zwłaszcza jeśli sprzedajesz na kilku kontach. Jakie możliwości daje Sales Center Allegro i komu najbardziej się przydaje?
Czego potrzebują wszyscy sprzedawcy, którzy łączą działania na kilku kanałach? Przede wszystkim – dobrej organizacji. Kiedy trzeba zebrać zamówienia z Allegro, innych marketplace i sklepu internetowego, skupienie na szybkiej wysyłce może odwracać uwagę od innych ważnych dla klientów aspektów, na przykład preferencji dostawy albo specjalnych wskazówek co do sposobów pakowania, a to z kolei może wiązać się z niezadowoleniem i utratą klientów. Warto zaopatrzyć się więc w dobry system do zarządzania sprzedażą. Opcji na rynku jest wiele, a jedną z nich stworzyło samo Allegro. Czy marketplace dobrze zna potrzeby sprzedawców, a Sales Center Allegro odpowiada na nie wszystkie?
W październiku 2024 roku Allegro zrobiło duży krok w stronę automatyzacji i optymalizacji działania platformy i wprowadziło Sales Center jako jedyny sposób obsługiwania zamówień. Jak wyjaśniała przesłana do sprzedawców informacja, miało to przyspieszyć zarządzanie zamówieniami na różnych rynkach, uprościć dostęp do niektórych funkcji i umożliwić poszerzanie wiedzy dzięki merytorycznym webinarom i artykułom.
Niedługo później stary widok ofert zastąpił buy box, czyli wyświetlanie wszystkich ofert danego produktu od różnych sprzedawców. Znaczne uproszczenie wyszukiwania od strony klienta, dla sprzedających oznaczało nie lada trudności z wyświetlaniem się na górze listy lub wystawieniem produktu, który stanie się Top ofertą. Rozpoczęła się rywalizacja cenowa, która najpierw obejmowała sam produkt, a teraz również koszt dostawy.
Wydaje się, że w 2025 Allegro zwraca się w stronę sprzedawców, proponując im szereg automatyzacji. W lutym roku pojawiły się zmiany w zakresie płatności. Jeśli klient odeśle produkt, za który zapłacił kartą lub BLIK-iem, to zwrot pieniędzy może odbyć się jedynie przez Allegro Finanse, co pozwoliło pożegnać się ze żmudnym przepisywaniem numerów kont i ręcznym zlecaniem przelewów. Sprzedawcy nie muszą też mechanicznie zgłaszać ofert do oznaczenia symbolem okazji – produkt z ceną obniżoną o co najmniej 5% dostaje taką etykietę automatycznie.
Zmieniła się również forma wystawiania i sortowania ocen, a z platformy zniknęły gwiazdki symbolizujące zadowolenie z obsługi klienta i zgodność produktu z opisem. Istnieje więc szansa, że zmiana systemu oceniania doświadczenia zakupowego zmniejszy liczbę omyłkowo wystawionych negatywów. Zmiany objęły też oznaczenie popularności oferty, z których wykluczone zostało sumowanie ofert wielowariantowych. W Centrum Sprzedawcy Allegro pojawiła się z kolei opcja pobrania raportu wszystkich opłat dla ofert z poszczególnych miesięcy.
Z początkiem marca zniknęły liczne opłaty podstawowe bez sprzedaży, wystawianie ofert w niektórych dotychczas płatnych kategoriach stało się darmowe, a płatności dokonywane za pośrednictwem Allegro Pay przestały generować dodatkowe koszty. Platforma zapowiedziała również, że będzie zwracać wartość współfinansowania dostaw Smart! dla zwróconych lub nieodebranych przesyłek. Na dobre wiadomości od serwisu kupujący reagują jednak ostrożnie. Nie jest to pierwszy zestaw nowości, który miał zmienić ich pracę na lepsze, a w rzeczywistości jedynie przysporzył kłopotów.
Zmiany objęły nie tylko Allegro, ale inne elementy świata e-commerce. Przeczytaj, w jakich jeszcze sektorach pojawiły się nowości.
Jedną ze zmian na Allegro w nowym roku jest pojawienie się Bazy wiedzy z dostępem do kursów do Akademii Allegro. W jednym z filmików instruktażowych Allegro Sales Center jest opisane jako cyfrowa przestrzeń wypełniona użytecznymi narzędziami do kompleksowego zarządzania sprzedażą. Zgodnie z obietnicą wszystkie operacje, jakie sprzedawca musi codziennie wykonywać, może zrealizować z poziomu własnego panelu Centrum Sprzedawcy Allegro.
Sales Center Allegro ma pełnić jednocześnie rolę uproszczonego CRM i asystenta na pełen etat, który pomoże w drobnych pracach organizacyjnych i zrobi porządek w dokumentach. Do podobnych celów można wykorzystywać moduł e-commerce IFIRMA, w którym możesz pobierać zamówienia nie tylko z Allegro, ale też innych marketplace i e-sklepów. Integrator zaciąga zamówienia z różnych kont jednego sprzedawcy, aby umożliwić wygodną obsługę z jednego panelu, bez konieczności wylogowywania się.
Źródło:Integrator e-commerce IFIRMA, Dostęp: 20.03.2025
Użytkownicy na internetowych forach i Allegro Gadane zgłaszają jednak uwagi co do przejrzystości interfejsu, widoczności monet, kuponów i opcji drukowania faktur, a nawet na dobór kolorów i nieintuicyjny UX. Podkreślane są również problemy w obsługiwaniu wielu kont i konieczność wielokrotnego logowania się, aby wykonać operację na innym profilu. Może więc być tak, że Sales Center Allegro to użyteczne narzędzie, ale tylko dla małych sprzedawców, u których dzienna liczba zamówień jest mniejsza niż 100.
Źródło:www.youtube/AkademiaAllegro, Czym jest Allegro Sales Center?, Dostęp: 20.03.2025
Tworząc Sales Center, Allegro zaproponowało użytkownikom zaawansowane centrum dowodzenia przypominające kokpit samolotu z wieloma przyciskami, dźwigniami i migającymi diodami, które dobrze obsługiwać umie tylko doświadczony pilot. Jeśli uda ci się w nim odnaleźć, możesz znaleźć tam wiele ciekawych danych i funkcjonalności, przydatnych do obsługi ofert na różnych rynkach.
Przyjrzyjmy się bliżej temu, co się kryje w zakładkach w menu:
W panelu Allegro Sales Center możesz też zmieniać oferowane opcje dostawy i zakres dodatkowych usług, a także zaplanować przerwę w sprzedaży na maksymalnie 30 dni. Te opcje ukryte są jednak w ustawieniach sprzedaży, więc dotarcie do wszystkich możliwości Centrum Sprzedawcy – zgodnie z tym, co zgłaszali sprzedawcy na Allegro Gadane – może na początku nie być do końca intuicyjne.
Stworzone przez marketplace centrum dowodzenia jest dostępne tylko dla kont firmowych. Nie mogą więc korzystać z niego osoby prywatne sprzedające na Allegro Lokalnie.
Do Allegro Sales Center można przejść na kilka sposobów:
Źródło:www.youtube/AkademiaAllegro, Czym jest Allegro Sales Center?, Dostęp: 20.03.2025
Od września zeszłego roku sprzedawcy mieli już trochę czasu, żeby przyzwyczaić się do interfejsu i funkcjonalności Centrum Sprzedawcy, a negatywne uwagi powoli ustępują miejsca docenianiu niektórych automatyzacji.
Najbardziej użyteczne Sales Center może się okazać dla mniejszych lub początkujących graczy, którzy nie realizują dużej liczby zamówień i czasem potrzebują wsparcia merytorycznego. Sales Center przekierowuje do Pomocy dla sprzedających, czyli bazy poradników i tematycznych FAQ, oraz oferuje dostęp do serii filmów instruktażowych z serii Akademia Allegro.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.