Przekształć swoje podejście do projektowania grafik e-commerce dzięki potęgi sztucznej inteligencji. Poznaj nowe możliwości automatyzacji, optymalizacji i personalizacji, które poprawią jakość i skuteczność Twojego sklepu online. Sprawdź, jak AI może pomóc Ci ulepszyć tworzenie grafik przez AI do e-commerce.
AI generuje coraz bardziej realistyczne obrazy, a my coraz sprawniej posługujemy się narzędziami, które pozwalają je tworzyć. Dzięki temu w mgnieniu oka powstają grafiki produktowe, reklamowe i lifestyle’owe idealnie dopasowane do potrzeb naszych sklepów internetowych. Z jakich jednak narzędzi AI skorzystać, aby wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji jako narzędzie ułatwiające tworzenie grafik przez AI do e-commerce?
W e-commerce wykorzystuje się wiele różnych typów grafik, jednak trzy kategorie wyróżniają się na tle innych:
Wszystkim, którzy już planują zwolnienie grafika i zastąpienie go sztuczną inteligencją musimy w tym momencie powiedzieć STOP. Narzędzia, które opisujemy dają świetne rezultaty. Jednak często zdarza się, że detale, które decydują o spójności naszej marki trzeba poprawić ręcznie. Albo konieczne jest dostosowanie rozdzielczości, czy odpowiednie skadrowanie obrazu. Z którego jednak narzędzia skorzystać, aby szybko tworzyć grafiki e-commerce wymagające minimalnej obróbki i jak najlepiej dopasowane do naszych potrzeb?
Nie trzeba być ekspertem od AI, aby zacząć korzystać z jej potencjału w tworzeniu grafik przez AI do e-commerce. Oto przegląd najprostszych narzędzi, z których może skorzystać każdy:
Źródło: ChatGPT Plus z DALL·E 3 (https://chat.openai.com/), prompt: Marta M. Kania
Źródło: Canva AI Image Generator (https://www.canva.com/ai-image-generator/)
Bing Image Creator (https://www.bing.com/create)- to darmowe narzędzie również wykorzystuje DALL·E 3 od OpenAI. Jest doskonały do tworzenia realistycznych wizualizacji produktów dla e-commerce. Ma jeszcze jedną zaletę – rozbudowaną galerię, w której po najechaniu na obraz wyświetla się prompt, który pozwolił go wygenerować. Dzięki temu możemy zainspirować się konkretnymi tekstowymi wskazówkami i dopasować je do własnych potrzeb.
Do korzystania z Bing Image Creatora zachęca też możliwość stworzenia z wygenerowanego obrazu gotowej do publikacji grafiki, na przykład posta na Instagram. Można to zrobić jednym kliknięciem, bezpośrednio w przeglądarce, korzystając z narzędzia Microsoft Designer (https://designer.microsoft.com/).
Źródło: Bing Image Creator (https://www.bing.com/create)
Jak jednak najlepiej wykorzystać potencjał tych najprostszcyh narzędzi do tworzenia grafik przez AI do e-commerce? Oto kilka porad:
Jeśli oswoiłeś się już z korzystaniem z narzędzi do tworzenia materiałów wizualnych i potrzebujesz czegoś więcej, czas na bardziej zaawansowane rozwiązania z dziedziny sztucznej inteligencji.
Źródło: Adobe Firefly (https://firefly.adobe.com/)
Źródło: Dream Studio (https://beta.dreamstudio.ai/dream)
Źródło: Midjourney (https://www.midjourney.com)
Jak wykorzystać w pełni potencjał tych zaawansowanych narzędzi AI do stworzenia grafik dla e-commerce? Jeśli chcesz posługiwać się nimi w pełni sprawnie:
Programy wykorzystujące AI pozwalają błyskawicznie generować grafiki – od prostych ikonek po wyszukane ilustracje oraz realistyczne zdjęcia. Wystarczy kilka słów, by algorytm stworzył projekt gotowy do wykorzystania w social mediach, na stronie lub opakowaniu produktu. To ogromna zmiana dla wszystkich zajmujących się projektowaniem graficznym. Wybór między prostszymi a zaawansowanymi narzędziami zależy od konkretnych potrzeb Twojego biznesu. Te łatwiejsze w użytkowaniu platformy oferują szybkość i przyjazne interfejsy, ale jeśli zależy Ci na pełnej kontroli i wyrafinowanej jakości, warto zainwestować w zaawansowane narzędzia. W każdym przypadku, potencjał AI w projektowaniu graficznym dla e-commerce jest olbrzymi, a właściwe narzędzia mogą znacznie uprościć ten proces, pozwalając na skoncentrowanie się na innych aspektach prowadzenia biznesu online.
Sprawdź również: AI Mockup generator. Top 4 narzędzia
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!