|
|
4 minut czytania

RODO w ifirma.pl

W dniu 16.05.2018, w celu dostosowania ifirma.pl do wymogów RODO, wprowadziliśmy nowy regulamin. Zmiany dotyczą użytkowników korzystających z pakietów Biuro rachunkowe, Księgowość internetowa, Faktura+ i Darmowy program do faktur.

informacje o RODO

W dniu 16.05.2018, w celu dostosowania ifirma.pl do wymogów RODO, wprowadziliśmy nowy regulamin. Zmiany dotyczą użytkowników korzystających z pakietów Biuro rachunkowe, Księgowość internetowa, Faktura+ i Darmowy program do faktur.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa danych naszych użytkowników zawsze był naszym priorytetem. Uzyskanie zgodności z RODO to nasz kolejny krok w kierunku podniesienia poziomu ochrony danych.

Oto najistotniejsze zmiany, które wprowadziliśmy w ifirma.pl.

Nowy regulamin

Nowy regulamin został dostosowany do wymogów RODO. Zmiany regulaminu w szczególności dotyczą:

  • sposobów ochrony i przechowywania danych Użytkownika (pkt 11),
  • umowy powierzania danych osobowych oraz polityki prywatności (załączniki pkt 15),
  • zasad bezpieczeństwa (pkt 6),
  • dostępu do Serwisu i rejestracji Użytkownika (pkt 7),
  • szczegółowych warunków świadczenia usług (pkt 8),
  • okresu świadczenia Usług (pkt 9),
  • zdefiniowania pojęć, które dla klientów były niejasne (pkt 2),
  • doprecyzowania warunków składania i rozpatrywania reklamacji przez Użytkowników (pkt 13).

Ważne! Nowy regulamin nie wywołuje zmian w cenniku usług.

Pełna treść regulaminu znajduje się w zakładce Regulaminy na stronie ifirma.pl.

Aby zaakceptować regulamin, po zalogowaniu się do serwisu ifirma.pl w okienku informacyjnym należy kliknąć przycisk „akceptuję”.



Użytkownik, który nie chce zaakceptować treści Regulaminu może usunąć konto, klikając przycisk „usuń konto”. W przypadku klientów Biura Rachunkowego ifirma.pl należy skontaktować się ze swoją księgową w celu rozwiązania umowy o świadczenie usług w trybie natychmiastowym – opcja bezpośredniego usunięcia konta będzie niedostępna.



Uwaga! Regulamin zaakceptować może tylko użytkownik posiadający uprawnienie ‘super użytkownika’. W przypadku subkont, które nie mają takich uprawnień, aby zaakceptować regulamin należy zalogować się na konto właściciela firmy.

Zgody na otrzymywanie informacji



W zakładce Pulpit > Konfiguracja > Prywatność, RODO > w części Zgody użytkownik może zaznaczyć:

  1. czy wyraża zgodę na otrzymywanie drogą mailową od ifirma.pl informacji na temat najważniejszych zmian w prawie, podatków i wdrożeń (Newsletter),
  2. czy wyraża zgodę na otrzymywanie od ifirma.pl powiadomień „push” w telefonie lub przeglądarce na temat najnowszych wdrożeń, przerw w działaniu serwisu, terminów podatkowych i dat opłacenia faktur (Powiadomienia „Push”),
  3. czy posiada zgodę na przetwarzanie danych osobowych swoich kontrahentów w celu wysyłania im ofert handlowych i kartek świątecznych drogą mailową (Kartki świąteczne, oferty).

Dla wygody i bezpieczeństwa użytkowników wszystkie zgody oznaczone są domyślnie jako „nie”.

Umowa powierzania danych osobowych

Aby ułatwić użytkownikom serwisu ifirma.pl, którzy są administratorami danych powierzanych nam do przetwarzania, dostosowanie się do wymogów RODO, opracowaliśmy umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodny z RODO oraz prosty mechanizm jej zawierania.

Umowa dostępna jest w zakładce Pulpit > Konfiguracja > Prywatność, RODO > w części Umowa powierzenia. Aby ją pobrać, należy kliknąć przycisk „pobierz umowę”.



Użytkownik serwisu ifirma.pl, akceptując regulamin serwisu, zawiera z IFIRMA umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną. Integralnym załącznikiem do regulaminu jest umowa powierzenia przetwarzania danych, która zostaje zawarta w momencie akceptacji treści regulaminu.

Przepisy rozporządzenia wskazują, że umowa powierzenia przetwarzania danych nie musi być zawierana w formie papierowej. Można więc zawrzeć ją w formie elektronicznej.

Umowy powierzenia zawierane są w celu realizacji i na czas obowiązywania umowy głównej, opisującej usługę. Po zakończeniu trwania usługi (np. w przypadku usunięcia konta przez użytkownika) umowa główna zostaje rozwiązana, a wraz z nią także umowa powierzenia przetwarzania danych. Nie ma zatem konieczności jej wypowiadania.

Przeniesienie danych do innego serwisu

W zakładce Pulpit > Konfiguracja > Prywatność, RODO wprowadziliśmy także możliwość pobrania kopii podstawowych danych dotyczących użytkownika, które gromadzimy w serwisie ifirma.pl. Plik można wykorzystać w celu przenoszenia danych osobowych do innego serwisu (zgodnie z art. 20 RODO).



Aby je pobrać, należy kliknąć przycisk „pobierz dane”.




Dodatkowo w zakładce Prywatność, RODO istnieje możliwość całkowitej rezygnacji z usług i usunięcia konta przez użytkownika. Służy do tego przycisk „usuń konto”.



W przypadku klientów Biura Rachunkowego ifirma.pl opcja bezpośredniego usunięcia konta będzie niedostępna – należy skontaktować się ze swoją księgową.




Transparentność działań jest istotnym aspektem naszej działalności, dlatego też chętnie dzielimy się informacjami na temat wdrożenia RODO w naszej organizacji, a także opracowaliśmy politykę prywatności, w której wyjaśniliśmy dla jakich celów przetwarzamy dane osobowe, w jaki sposób i gdzie dane mogą być przekazywane oraz jakie prawa przysługują osobom, których dane dotyczą, w związku z przetwarzaniem ich danych.

Celem IFIRMA jest działanie zgodnie z ideą, że RODO to nie rewolucja, ale niezbędna ewolucja, która powinna nastąpić w każdej organizacji, dla której poziom bezpieczeństwa danych jest priorytetem.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003