|
|
6 minut czytania

5 najlepszych platform do e-mail marketingu. Jaką wybrać?

Chcesz skutecznie docierać do klientów i zwiększać sprzedaż? E-mail marketing to jedno z najlepszych narzędzi, które Ci w tym pomoże. W tym artykule poznasz najlepsze platformy do e-mail marketingu, dzięki którym stworzysz efektywną kampanię e-mail marketingową i osiągniesz świetne wyniki.

platformy do e-mail marketingu

Zmiana formy opodatkowania 2025 – jaka forma opodatkowania jest najlepsza dla firmy jednoosobowej?

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing to strategia oparta na wysyłce wiadomości e-mail do określonej grupy odbiorców. Może mieć różne cele – od informowania o nowościach, przez budowanie relacji, aż po sprzedaż produktów i usług.

Aby kampania e-mail marketingowa była efektywna, warto zadbać o kilka elementów.

Po pierwsze, tworzenie atrakcyjnych treści, a po drugie – odpowiednie segmentowanie odbiorców. Do tego dochodzi monitoring wyników i optymalizacja strategii na podstawie m.in. współczynnika otwarć.

Najpierw jednak trzeba zacząć od bazy mailingowej.

Jak budować bazę mailingową?

Pozyskiwanie adresów e-mail powinno odbywać się zgodnie z przepisami RODO i na zasadzie dobrowolnej zgody użytkowników. Oto kilka skutecznych metod:

  • umieszczenie formularza zapisu na stronie internetowej,
  • oferowanie lead magnetów (np. e-booków, webinarów) w zamian za zapis,
  • organizowanie konkursów z zapisem do newslettera,
  • dodawanie opcji subskrypcji przy finalizacji zakupów w sklepie internetowym,
  • promowanie newslettera w mediach społecznościowych,
  • wysyłanie próśb o polecenie newslettera znajomym,
  • angażowanie użytkowników poprzez pop-upy.

Platformy do e-mail marketingu

Ze względu na popularność e-mail marketingu na rynku znajdziemy co najmniej kilka narzędzi pozwalających na wysyłkę newsletterów i prowadzenie kampanii mailowych.

Wybór odpowiedniej platformy zależy przede wszystkim od Twoich potrzeb i możliwości, jakie oferują poszczególne narzędzia. Dlatego poniżej znajdziesz 5 popularnych platform do e-mail marketingu. Zachęcamy, abyś przetestował każdą z nich.

    GetResponse

    GetResponse to wszechstronna platforma do e-mail marketingu. Oferuje szeroki wachlarz funkcji – zaczynając od automatyzacji kampanii, przez segmentację odbiorców, a kończąc na testach A/B. Użytkownicy GetResponse mogą korzystać z kreatora drag & drop, który umożliwia im tworzenie atrakcyjnych maili. Dodatkowo platforma ta pozwala na realizację kampanii e-mail marketingowych z dynamicznymi treściami.

    Ponadto system automatyzuje wysyłkę wiadomości w wybranym czasie, a opcje testowania pozwalają analizować skuteczność kampanii i optymalizować strategię. Koszt użytkowania GetResponse zaczyna się od 59 zł miesięcznie dla bazy 1000 kontaktów.

    Plusy:

    • System automatyzacji marketingu pozwala wysyłać e-maile według ustalonych scenariuszy.
    • Posiada narzędzie do organizacji webinarów.
    • Moduł segmentacji odbiorców pozwala precyzyjnie dopasować treści do subskrybentów.
    • Integracja z platformami e-commerce ułatwia zarządzanie sprzedażą i śledzenie wyników kampanii.
    • Kreator landing pages pozwala budować strony sprzedażowe.

    Minusy:

    • Koszt subskrypcji wzrasta wraz z liczbą kontaktów w bazie.
    • Darmowy okres próbny kończy się po 30 dniach i wymaga przejścia na płatny plan.
    • Liczba opcji w interfejsie może przytłaczać początkujących użytkowników.
    • Najbardziej zaawansowane funkcje są dostępne wyłącznie w najdroższych planach.
    • Niektóre integracje wymagają dodatkowej konfiguracji.
    platformy do e-mail marketingu

    Źródło:https://www.getresponse.pl, dostęp: 25.02.2025 r.

    MailerLite

    MailerLite to platforma do e-mail marketingu, która wyróżnia się prostotą obsługi, przejrzystym interfejsem i konkurencyjnymi cenami. Użytkownicy mogą korzystać z edytora drag & drop, gotowych szablonów i narzędzi do personalizacji treści. System oferuje funkcje automatyzacji kampanii, testów A/B i dynamicznych bloków treści.

    Do tego MailerLite integruje się np. z Shopify i WooCommerce, co pozwala na sprzedaż bezpośrednio z newslettera. Platforma oferuje darmowy plan dla 1000 kontaktów i 12 000 e-maili miesięcznie, a płatne opcje zaczynają się od 49 zł miesięcznie.

    Plusy:

    • Przejrzysty interfejs i intuicyjna nawigacja.
    • Automatyzacja kampanii pozwala tworzyć ścieżki e-mail marketingowe.
    • Możliwość sprzedaży produktów cyfrowych i subskrypcji.
    • Posiada kreator landing pages.
    • Darmowy plan pozwala testować podstawowe funkcje bez ponoszenia kosztów.

    Minusy:

    • Darmowa wersja ogranicza dostęp do dynamicznych treści i zaawansowanej segmentacji.
    • Automatyzacja w podstawowym planie oferuje mniej możliwości niż u droższej konkurencji.
    • Brak wbudowanego CRM.
    • Niektóre integracje wymagają konfiguracji manualnej lub zewnętrznych wtyczek.
    • Darmowy plan ma miesięczny limit 12 000 wysłanych wiadomości.
    platformy do e-mail marketingu

    Źródło:https://www.mailerlite.com/pl, dostęp: 25.02.2025 r.

    SARE

    SARE to polska platforma do e-mail marketingu, która łączy automatyzację wysyłek z możliwością prowadzenia kampanii w wielu kanałach komunikacji (tu przeczytasz o omnichannel). Narzędzie pozwala na zarządzanie kampaniami mailingowymi, wysyłkami SMS i powiadomieniami web push z jednego panelu. Użytkownicy mogą korzystać z edytora drag & drop, personalizacji treści i testów A/B, które ułatwiają optymalizację kampanii.

    Ponadto SARE pozwala na tworzenie newsletterów, wysyłek transakcyjnych i wiadomości targetowanych w oparciu o zachowania użytkowników. Platforma oferuje trzy główne plany cenowe dla bazy 10 000 kontaktów – Standard (od 264 zł/mies.), Advanced (od 480 zł/mies.) i Premium (od 780 zł/mies.).

    Plusy:

    • System omnichannel pozwala łączyć e-mail marketing z SMS, web push i innymi kanałami komunikacji.
    • Zaawansowana automatyzacja umożliwia tworzenie dynamicznych scenariuszy wysyłek.
    • Segmentacja użytkowników pozwala dopasować treści do odbiorców.
    • Wbudowane testy A/B pozwalają sprawdzać skuteczność kampanii.
    • Integracja z e-commerce ułatwia synchronizację danych.

    Minusy:

    • Koszt korzystania z platformy wzrasta wraz z wielkością bazy kontaktów.
    • Darmowy okres próbny ogranicza liczbę wysłanych e-maili do 2500.
    • Zaawansowane funkcje są dostępne tylko w droższych planach.
    • Początkujący użytkownicy mogą mieć trudności z konfiguracją automatyzacji.
    platformy do e-mail marketingu

    Źródło:https://sare.pl, dostęp: 25.02.2025 r.

    MailChimp

    Czwartą pozycję na naszej liście zajmuje MailChimp. Jest to jedna z najpopularniejszych platform do e-mail marketingu, która oferuje szeroki zestaw narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Użytkownicy mogą korzystać z zaawansowanej automatyzacji, personalizowanych rekomendacji produktowych i inteligentnych segmentacji. System integruje się z ponad 300 aplikacjami.

    MailChimp umożliwia projektowanie kampanii za pomocą edytora drag & drop, gotowych szablonów i kreatora treści opartego na AI. Platforma oferuje darmowy okres próbny przez 14 dni z możliwością wysyłki 6000 maili w miesiącu do bazy 500 kontaktów. Po upływie 14 dni dostęp do MailChimpa kosztuje 19,24 € (ok. 79,66 zł) przy zachowaniu parametrów z okresu próbnego.

    Plusy:

    • Sztuczna inteligencja pomaga optymalizować treści.
    • Ponad 300 integracji pozwala łączyć MailChimp z popularnymi narzędziami.
    • Inteligentna segmentacja umożliwia precyzyjne targetowanie odbiorców.
    • System analityczny oferuje szczegółowe raporty i testy A/B.
    • Personalizowane rekomendacje produktowe pomagają zwiększać konwersję w kampaniach e-commerce.

    Minusy:

    • Darmowy plan pozwala wysyłać wiadomości do 500 osób.
    • Koszt korzystania z platformy znacząco wzrasta przy większych bazach mailingowych.
    • Zaawansowane automatyzacje są dostępne tylko w droższych planach.
    • Konfiguracja integracji może wymagać dodatkowych ustawień.
    • Priorytetowe wsparcie techniczne jest dostępne wyłącznie dla użytkowników najdroższych pakietów.
    platformy do e-mail marketingu

    Źródło:https://mailchimp.com/, dostęp: 25.02.2025 r.

    ActiveCampaign

    Nasze zestawienie platform do e-mail marketingu zamyka ActiveCampaign – zaawansowane narzędzie, które łączy automatyzację, CRM i sztuczną inteligencję w jednym systemie. Użytkownicy mogą korzystać z dynamicznych treści, segmentacji odbiorców i narzędzi sprzedażowych, które wspierają tworzenie skutecznych kampanii marketingowych. Platforma obsługuje kampanie omnichannel, co pozwala dotrzeć do klientów za pomocą e-maili, SMS-ów i reklam.

    ActiveCampaign umożliwia też projektowanie wiadomości e-mail w edytorze drag & drop oraz korzystanie z ponad 900 integracji, w tym Shopify, WooCommerce i Salesforce. Platforma oferuje cztery plany abonamentowe: Starter (15 $/mies. – ok. 59 zł), Plus (49 $/mies. – ok. 193 zł), Pro (79 $/mies. – ok. 312 zł) i Enterprise (145 $/mies. – ok. 573 zł). Podane ceny dotyczą bazy 1000 kontaktów.

    Plusy:

    • Zaawansowane narzędzia automatyzacji pozwalają na tworzenie rozbudowanych ścieżek marketingowych.
    • Wbudowany CRM umożliwia zarządzanie kontaktami i procesem sprzedaży.
    • Sztuczna inteligencja optymalizuje kampanie e-mail marketingowe.
    • Integracja z ponad 900 aplikacjami pozwala na synchronizację danych między różnymi platformami.
    • System analityczny dostarcza szczegółowych raportów o efektywności kampanii.

    Minusy:

    • Koszt subskrypcji jest wyższy niż u konkurencji.
    • Zaawansowane funkcje CRM wymagają dodatkowej konfiguracji i nauki obsługi.
    • Darmowy okres próbny trwa tylko 14 dni.
    • Liczba opcji może przytłaczać nowych użytkowników.
platformy do e-mail marketingu

Źródło:https://www.activecampaign.com, dostęp: 25.02.2025 r.

E-mail marketing – co wybrać?

Którą platformę do e-mail marketingu wybrać? To oczywiście zależy. GetResponse sprawdzi się, gdy chcesz korzystać z automatyzacji i webinarów. MailerLite będzie dobrym wyborem dla małych firm i osób, które cenią prostotę i łatwość obsługi. SARE to rozwiązanie dla biznesów, które chcą łączyć e-mail marketing z SMS-ami i web push.

MailChimp z kolei oferuje wiele integracji i narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, co przyda się firmom nastawionym na analitykę. ActiveCampaign to najlepszy wybór dla użytkowników, którzy potrzebują zaawansowanej automatyzacji i CRM. Każde z tych narzędzi ma swoje mocne strony i sprawdzi się w innych sytuacjach.

Autor ifirma.pl

Adam Sawicki

Właściciel i redaktor naczelny Rebiznes.pl. Serwisu z newsami, wywiadami i poradnikami dla soloprzedsiębiorców i twórców internetowych. Od 2014 roku związany z mediami.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003