Facebook wciąż dominuje na rynku social media i nie zapowiada się, aby ktoś inny miał go zastąpić na pozycji lidera. Mimo to alternatywne portale takie jak np. Twitter cieszą się sporą popularnością – zarówno wśród Internautów, jak i marek. Umiejętnie prowadzony profil na Twitterze umożliwia bowiem błyskawiczne dotarcie do setek odbiorców.
Jak skutecznie prowadzić profil firmy na Twitterze?
1. Po pierwsze cele.
Marka, która chce rozpocząć działania w social media powinna odpowiedzieć sobie na pytanie, właściwie dlaczego chce to zrobić. Cele mogą być różne, krótko i długoterminowe: np. próba zdobycia nowych klientów, próba ocieplenia wizerunku firmy, zwiększenie obecności marki w Sieci czy obsługa klientów online. A gdy cel będzie już postawiony, to nie pozostaje nic innego, jak dążyć do jego realizacji…
2. …w międzyczasie mierząc rezultaty.
Jeśli jednym z celów marki jest zdobycie w pierwszym roku działalności na Twitterze 2000 fallowersów, to warto po pół roku zweryfikować jak bardzo marka zbliżyła się do realizacji tego celu. Jeśli celem jest obsługa klientów online, to dobrze jest spróbować oszacować, jak wielu klientów zostało obsłużonych, a także sprawdzić czy są zadowoleni i jak wielu klientów firmy wie w ogóle o takiej możliwości.
3. Dobra oprawa graficzna.
Warto poświęcić chwilę na dopasowaniu odpowiedniego nagłówka i avatara. Oba zdjęcia powinny do siebie pasować kolorystycznie i być dobrej jakości. W przypadku jednoosobowych firm dobrze sprawdza się ustawienie własnego zdjęcia jako avatar. Profil wcale nie musi przez to stracić na profesjonalizmie. Taki zabieg może zamiast tego ocieplić wizerunek firmy i – dosłownie – nadać jej ludzkiej twarzy.
4. Twitter jak słup ogłoszeniowy.
Twitter to miejsce dyskusji i wymiany informacji. Sporo marek decyduje się jedynie na to drugie, traktując profil jak słup ogłoszeniowy, na którym zamieszcza wiadomości dotyczące swoich produktów. Tymczasem chcąc dotrzeć do większego grona Internautów warto prowadzić dyskusje, zadawać pytania, odpowiadać i dzielić się ciekawymi treściami.
Dołączając do dyskusji na Twitterze również nie należy bawić się w słup ogłoszeniowy i wtrącać do niej swoich treści reklamowych, jeśli temat i charakter rozmowy na to nie pozwalają.
5. Poznanie odbiorców.
Aby móc tworzyć treści wartościowe dla odbiorców dobrze jest wiedzieć, kim oni są. Czym się interesują, o czym piszą, o co pytają, jakie informacje zamieścili na Twitterze. Dzięki temu tworzenie treści, które będą dla nich użyteczne i pomocne stanie się prostsze. A to może przełożyć się na większą konwersję.
6. Agregator treści.
Jeśli marka prowadzi jeszcze inne profile na alternatywnych portalach społecznościowych, może od czasu do czasu zamieszczać na Twitterze tamtejsze treści, przekierowując tym samym ruch z jednej platformy na drugą i na odwrót. Ważne jednak, aby zachować umiar i nie robić tego zbyt często.