|
|
6 minut czytania

6 x AI jako ekspert w Twoim zespole

Masz do rozwiązania biznesowy problem. Brakuje Ci eksperta, który mógłby szybko wypowiedzieć się w kwestii, o której dyskutuje Twój zespół. Potrzebujesz, aby ktoś świeżym okiem spojrzał na możliwości wykorzystania danych, jakie zebrałeś o użytkownikach Twojego produktu. A może potrzebujesz biznesowego mentora?

opisy ai

AI jako ekspert – omówione zagadnienia:

Pokaż więcej ↓

Mam krótką radę: zapytaj AI. Jedną z najbardziej spektakularnych ról, jakie może odegrać sztuczna inteligencja jest wcielenie się w rolę eksperta. AI jako ekspert w Twoim zespole może odpowiedzieć na nurtujące pytania, podsunąć nowe rozwiązania i zaprezentować odświeżające podejście do problemów. W jaki sposób można więc usprawnić pracę, korzystając z AI jako eksperta?

W jaki sposób AI może usprawnić pracę zespołu?

Sztuczna inteligencja może przyczynić się do znaczącej poprawy efektywności pracy zespołu na wielu różnych płaszczyznach. AI jako ekspert może pomóc w:

  • odnalezieniu obszarów do automatyzacji – skorzystaj z porady ChatGPT opowiadając mu o sposobie funkcjonowania swojej firmy, a podpowie Ci, które obszary możesz zautomatyzować. Dzięki zastosowaniu AI, wiele rutynowych zadań, takich jak analiza danych, generowanie raportów czy obsługa klienta, może zostać zautomatyzowanych, co pozwoli Twojemu zespołowi skupić się na bardziej kreatywnych i strategicznych zadaniach.
  • optymalizacji procesów biznesowych – sztuczna inteligencja może pomóc w identyfikacji obszarów, gdzie praca mogłaby być bardziej efektywna,
  • poprawa wydajności poszczególnych pracowników oraz zespołów – dzięki wykorzystaniu AI jako eksperta w zespole lub osobistego pomocnika, zadania mogą być wykonywane szybciej i bardziej efektywnie.

Chociaż nie warto powierzać sztucznej inteligencji samodzielnego wykonywania odpowiedzialnych zadań, może ona bardzo poprawić efektywność firmy. Przyjrzyjmy się jednak konkretnym zadaniom, które może wykonywać AI jako ekspert.

AI jako klient

Jeśli tworzysz nowy produkt lub usługę, albo szukasz sposobów na optymalizację istniejących rozwiązań, możesz stworzyć wiarygodną sytuację testową, korzystając z pomocy sztucznej inteligencji. Wystarczy, że używając z ChataGPT lub Google Bard poprzedzisz opisy ai produktu rolą i opiszesz, w jakim teście bierze udział, aby otrzymać całkiem przekonujące uwagi dotyczące oferty firmy.

AI jako ekspert tworzący opisy ai produktów

Każdy właściciel e-commerce wie, jak pracochłonne może być opisywanie produktów. Szczególnie jeśli oferta sklepu często się zmienia, lub sprzedaż prowadzona jest w kilku krajach. Warto skorzystać z AI jako eksperta tworzącego opisy ai produktów, będzie bowiem nie tylko potrafił szybko tworzyć opisy, ale jeśli go o to poprosimy, zastosuje sposoby opisu podnoszące sprzedaż, takie jak:

  • AIDA — czyli tekst zbudowany zgodnie z etapami, przez które przechodzi konsument, podejmując decyzję zakupową: uwaga (Attention), zainteresowanie (Interest), pożądanie (Desire) i działanie (Action),
  • FAB — od cechy (Features), przewagi (Advantages) i korzyści (Benefits). Jest to technika sprzedaży, która polega na przedstawieniu klientowi cech produktu, jego przewag nad konkurencją oraz korzyści, jakie niesie jego posiadanie.
  • Warto skorzystać z narzędzi takich jak:

    • ChatGPT Plus — korzysta z najlepszego dostępnego obecnie modelu do generowania tekstów, GPT-4, który może tworzyć opisy produktów w dowolnie wybranym języku i formatować je zgodnie z potrzebami sklepu,
    • Jasper — narzędzie AI wyposażone w gotowe szablony, z których można korzystać, generując opisy ai produktów,
    • Google Bard — wyposażony jest w możliwość załączania obrazów, dzięki czemu może generować opisy ai produktów korzystając ze zdjęć.

    Generowanie kodu z pomocą sztucznej inteligencji

    AI jako ekspert w dziedzinie programowania? Tutaj właściciele sklepów powinni być bardzo ostrożni, chyba że sami znają się na programowaniu. Generowanie kodu za pomocą AI jest nie tylko kuszące, ale bardzo ryzykowne. W rękach doświadczonego programisty narzędzia te mogą przyspieszyć tworzenie oprogramowania, umożliwiając szybsze dostarczanie produktów i usług. Jednak wykorzystywane przez niewprawnego użytkownika, mogą znacząco wydłużyć ten proces, generując bardzo trudne do wychwycenia błędy.

    opisy ai

    Źródło: Internet

    Oto trzy najlepsze narzędzia AI do generowania kodu:

    • GitHub Copilot — opracowany przez GitHub we współpracy z OpenAI, GitHub Copilot to asystent programowania oparty na sztucznej inteligencji, który sugeruje całe linie lub bloki kodu podczas pisania. Jest szkolony na publicznych repozytoriach kodu i potrafi rozumieć wiele języków programowania i stylów kodowania. Dostosowuje się i uczy od unikalnego stylu kodowania każdego programisty, dlatego z czasem staje się coraz bardziej przydatnym narzędziem,
    • Replit GhostWriter — to kolejny wpływowy asystent kodowania oparty na AI, zaprojektowany w celu pomocy programistom w pisaniu wydajnego i wysokiej jakości kodu. GhostWriter wyróżnia się zdolnością do uzupełniania kodu w czasie rzeczywistym podczas pisania, co zmniejsza ilość czasu poświęconego na pisanie kodu szkieletowego i szukanie błędów składniowych. Jest idealnie zintegrowany z edytorem kodu online Replit, umożliwiając programistom pisanie, uruchamianie i debugowanie kodu w jednym miejscu,
    • Amazon CodeWhisperer — podobnie jak GhostWriter, oferuje sugestie w czasie rzeczywistym, obejmujące fragmenty kodu lub całe funkcje, dzięki swojej ogromnej wiedzy z miliardów linii kodu.

    Prognozowanie popytu i ustalanie cen

    Zrozumienie i prognozowanie popytu na produkty i usługi jest kluczowe dla planowania produkcji i zarządzania zapasami. AI jako ekspert może dostarczać dokładne prognozy, analizując duże ilości danych z różnych źródeł.

    Warto skorzystać z jednego z popularnych narzędzi:

    • Pricefx — to platforma do zarządzania cenami w e-commerce B2C, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do optymalizowania cen w czasie rzeczywistym. Pozwala na ustalanie indywidualnych cen dla klientów, cen dynamicznych w odpowiedzi na zmiany rynkowe oraz automatyzację procesu ustalania cen,
    • Competera — platforma do optymalizacji cen detalicznych, która wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do ustalania i utrzymywania optymalnych cen w e-commerce. Działa w czasie rzeczywistym, przeliczając różne kombinacje cen, dzięki czemu pozwala zwiększyć średnią marżę o około 6%,
    • Zilliant — służy do zarządzania cenami dla firm B2B. Oferuje narzędzia do ich ustalania, aktualizacji, oraz zarządzania relacjami cenowymi produktów. Pozwala również kaskadowo wprowadzać zmiany we wszystkich trybach cenowych.

    AI jako ekspert w optymalizacji procesów logistycznych

    W logistyce, AI przyczynia się do optymalizacji procesów, od planowania tras dostaw po zarządzanie flotą pojazdów. Te technologie pozwalają na bardziej efektywne i ekonomiczne zarządzanie łańcuchem dostaw.

    Świetnym przykładem narzędzia może być Locus (https://locus.sh/), platforma wykorzystująca uczenie maszynowe do optymalizacji tras dostaw, zarządzania flotą i planowania zapasów.

    opisy ai

    Źródło: Locus (https://locus.sh/)

    AI jako ekspert podczas burzy mózgów

    Często zdarza się, że podczas rozwijania produktu firma potrzebuje jednorazowej konsultacji z ekspertem, który akurat nie jest dostępny. W takim wypadku również warto spróbować obsadzić w tej roli sztuczną inteligencję.

    Choć AI jako ekspert nie jest w stu procentach godna zaufania i trzeba każdorazowo sprawdzić udzielane przez nią rady, może jednak dostarczyć cennych porad oraz pomóc w zmianie perspektywy, która przełoży się bezpośrednio na ciekawszy przebieg dyskusji i podpowie nowe obszary do eksploracji.

    Jak zbudować zespół łączący ludzi i AI, aby wykorzystać mocne strony obu?

    Integracja AI jako eksperta w zespole ludzkim wymaga zrozumienia i wykorzystania unikalnych zalet obu stron. Ludzie wnoszą kreatywność, empatię i zdolność do złożonego myślenia krytycznego, podczas gdy AI przynosi szybkość, precyzję i zdolność do przetwarzania ogromnych ilości danych. Oto kilka kroków do zbudowania skutecznego zespołu hybrydowego:

    Kluczowe jest szkolenie zespołu w zakresie obsługi AI, aby maksymalizować jego potencjał. Wspieraj współpracę, promując wymianę między ludzką intuicją a precyzją AI. Zapewnij elastyczność i gotowość do adaptacji nowych technologii, jednocześnie zachowując etykę i transparentność w wykorzystaniu AI. Ta synergia może prowadzić do innowacyjnych rozwiązań i zwiększonej wydajności zespołu.

Autor ifirma.pl

Marta Matylda Kania

Założycielka Superpowered by AI. Opracowuje dla biznesu procesy tworzenia treści przez generatywną sztuczną inteligencję. Interesuje się przyszłością AI w biznesie, pisze zaawansowane prompty i prowadzi szkolenia z ChataGPT dla firm.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003