|
|
5 minut czytania

Automatyzacja ecommerce AI. 5 obszarów e-commerce, które warto zautomatyzować korzystając ze sztucznej inteligencji

Weźmy pod lupę pięć kluczowych obszarów, w których zastosowanie sztucznej inteligencji może znacząco wpłynąć na efektywność i rentowność biznesu online. Personalizacja zakupów internetowych i zaawansowane automatyzacje ecommerce AI do obsługi klienta to dopiero początek listy. Jak zatem technologie AI rewolucjonizują sposób prowadzenia działalności ecommerce AI, pozwalające na automatyzację skomplikowanych procesów i zapewniając korzyści zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów?

ecommerce AI

Automatyzacja ecommerce AI – wycenianie produktów

Dynamiczne strategie cenowe oparte na algorytmach AI monitorują ceny konkurencji oraz analizują zmienne rynkowe, takie jak popyt i podaż. Umożliwiają elastyczne i automatyczne dostosowywanie cen. W efekcie, sklepy internetowe mogą zoptymalizować swoje marże i zyski w odpowiedzi na bieżące warunki rynkowe.

Aby zautomatyzować wycenianie produktów, możesz wypróbować Prisync. To narzędzie do monitorowania cen konkurencji w czasie rzeczywistym, które za pomocą technologii AI analizuje trendy rynkowe, umożliwiając dynamiczne dostosowywanie cen w sklepie.

Prisync umożliwia między innymi dodawanie adresów stron konkurentów ręcznie lub masowo, dla każdego produktu. Narzędzie aktualizuje ceny i dostępność produktów trzy razy dziennie i prezentuje je w panelu sterowania.

ecommerce AI

Źródło: Prisync (https://prisync.com/)

Prisync wykorzystuje zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje cenowe i optymalizować marże zysku. Jeśli jesteśmy gotowi na automatyzację, można również ustawić automatyczną zmianę cen w zależności od zdefiniowanych reguł biznesowych.

Personalizacja zakupów w e-commerce

Personalizacja zakupów jest numerem jeden, czyli najważniejszym obszarem wartym automatyzacji przy użyciu sztucznej inteligencji. Klienci doceniają oferty skrojone na miarę, zaś ręczna personalizacja ofert w średniej wielkości e-commerce jest po prostu niewykonalna.

Przykładem sklepu, który skutecznie wykorzystuje AI do personalizacji ofert jest Modivo.pl. Algorytmy uczenia maszynowego analizują historię zakupów i preferencje klienta, aby sugerować produkty, które mogą go zainteresować. Taki sposób personalizacji nie tylko zwiększa prawdopodobieństwo zakupu, ale także pozytywnie wpływa na lojalność klienta.

Przykładem narzędzia wykorzystującego sztuczną inteligencję do personalizacji zakupów, którego możesz użyć w swoim sklepie, jest Segmentify. To platforma, która wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do analizy zachowań użytkowników oraz historii zakupów. Dzięki temu sklepy mogą oferować spersonalizowane rekomendacje produktów, podobnie jak w przypadku Modivo.pl.

ecommerce AI

Źródło: Segmentify (https://segmentify.com/)

Segmentify integruje się z różnymi platformami e-commerce, takimi jak Shopify, Magento, WooCommerce, czy PrestaShop. Segmentify oferuje również API i SDK do integracji z dowolnym systemem. Korzysta z niego obecnie ponad 250 firm w 40 krajach, a jego głównym celem jest tworzenie spersonalizowanych doświadczeń dla każdego klienta.

Segmentify wykorzystuje w tym celu szereg algorytmów uczenia maszynowego, które są uczone na ogromnych ilościach danych, aż będą w stanie podejmować decyzje i rekomendacje samodzielnie. Są to technologie podobne do tych używanych przez Netflix do rekomendowania następnego serialu do obejrzenia i Amazon do sugerowania następnego zakupu.

Zaawansowana obsługa klienta e-commerce

Chatboty oparte na AI, jak na przykład te wykorzystywane przez Allegro, ułatwiają automatyzację e-commerce w dziedzinie obsługi klienta. Analiza nastrojów oraz kontekstu zapytań klienta pozwala na dostarczenie odpowiedzi, które są bardziej spersonalizowane i trafione.

Jeśli szukasz zaawansowanego narzędzia do automatyzacji obsługi klienta, z pomocą przychodzi Intercom. To platforma, która wykorzystuje AI do automatyzacji komunikacji z klientami, analizy ich nastrojów oraz dostarczania spersonalizowanych odpowiedzi na ich zapytania. Pozwala też na sprawne przełączenie do rozmowy z konsultantem oraz wieloplatformowe automatyzacje, w tym mailing, onboarding klienta i wiele innych.

ecommerce AI

Źródło: Intercom (https://www.intercom.com/fin)

Z punktu widzenia automatyzacji ecommerce AI, jeden z najciekawszych modułów Intercom to Fin, sztuczna inteligencja oparta na modelach językowych OpenAI, która rozwiązuje skomplikowane problemy i udziela bezpiecznych i dokładnych odpowiedzi na pytania klientów. Fin nie wymaga szkolenia, wystarczy wskazać mu źródło treści wsparcia, a on samodzielnie je przeanalizuje i wykorzysta do rozmów z klientami. Fin może również przekazywać trudniejsze pytania do ludzkiego zespołu wsparcia.

Bardzo przydatny jest również moduł Product Tours wprowadzające klientów w sposób działania sklepu. Jest to narzędzie do tworzenia i uruchamiania interaktywnych samouczków produktowych, które pomagają klientom lepiej poznać i korzystać z oferty e-commerce. Product Tours pozwala na tworzenie spersonalizowanych ścieżek dla różnych segmentów klientów, dodawanie animacji i wyzwań, a także mierzenie skuteczności samouczków.

Automatyzacja ecommerce AI a przetwarzanie dokumentów

Dużym utrapieniem właścicieli e-commerce jest tworzenie i obsługa dokumentów, takich jak faktury, zamówienia czy dokumenty wysyłkowe. Tymczasem ich efektywne przetwarzanie jest kluczowe dla płynności procesów biznesowych. Technologie przetwarzania języka naturalnego (Natural Language Processing, NLP) odgrywają tu znaczącą rolę, automatyzując rozpoznawanie oraz przetwarzanie dokumentów.

Rossum Elis to jedna z platform do automatycznego przetwarzania dokumentów, która wykorzystuje zaawansowane technologie NLP. Dzięki temu narzędziu, sklepy internetowe mogą automatycznie wydobywać dane z różnorodnych dokumentów, takich jak faktury czy zamówienia, znacząco przyspieszając ich przetwarzanie oraz eliminując błędy ludzkie.

ecommerce AI

Źródło: Rossum Elis, (https://rossum.ai/)

Rossum Elis potrafi rozpoznać strukturę dokumentu, zidentyfikować kluczowe informacje oraz przekształcić je w ustrukturyzowane dane, gotowe do dalszego przetwarzania w systemach sklepu.

Wirtualni asystenci zakupowi dla e-commerce

Automatyzacje ecommerce AI ułatwiające proces zakupowy bardzo poprawiają doświadczenie klienta (CUX). Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań są wirtualni asystenci zakupowi. Umożliwiają nie tylko prowadzenie rozmowy, lecz także proaktywnie pomagają klientom w dokonaniu zakupów albo przekierowują do rozmowy z konsultantem.

Drift jest platformą, której zadaniem jest personalizowanie rozmów na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Posiada funkcję Conversational AI, bazującą na rozwiązaniach OpenAI, która może być wykorzystywana w obsłudze klienta oraz marketingu.

ecommerce AI

Źródło: Drift.com (https://gethelp.drift.com/s/article/What-is-Conversational-AI)

Drift umożliwia kwalifikowanie i konwertowanie odwiedzających, budowanie jakościowego lejka sprzedaży, dostarczanie wsparcia klientom oraz ułatwia generowanie wysokiej jakości leadów, poprawia efektywność marketingu i sprzedaży, a także automatyzację obsługi klienta.

Automatyzacja ecommerce AI – Podsumowanie

Od personalizacji i wyceny, przez obsługę klienta, po przetwarzanie dokumentów i towarzyszenie w zakupach. Zastosowanie automatyzacji e-commerce opartej na sztucznej inteligencji oferuje zarówno efektywność operacyjną, jak i konkurencyjną przewagę, co stawia ją w centrum strategicznych decyzji w zakresie ecommerce AI.

Jednak nawet w erze rosnącej automatyzacji, warto pamiętać o wartościach, jakie niesie ze sobą indywidualny kontakt z klientem. Jak zawsze w biznesie, umiejętność wyważenia tych dwóch aspektów będzie kluczowa. Nie ma wątpliwości, że technologie AI będą kontynuować swoją ekspansję w e-commerce, ale to przedsiębiorcy, którzy umiejętnie zintegrują je z osobistą interakcją, najprawdopodobniej zyskają przewagę konkurencyjną.

Autor ifirma.pl

Marta Matylda Kania

Założycielka Superpowered by AI. Opracowuje dla biznesu procesy tworzenia treści przez generatywną sztuczną inteligencję. Interesuje się przyszłością AI w biznesie, pisze zaawansowane prompty i prowadzi szkolenia z ChataGPT dla firm.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Cała firma
w jednym miejscu?

Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!

już od 149zł/mies.
Zleć księgowość

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie