W dzisiejszym świecie e-commerce, konkurencja jest coraz większa, a klienci oczekują coraz bardziej spersonalizowanych doświadczeń. Komunikacja z klientem staje się kluczowym elementem, który może uczynić Twoją markę ulubionym wyborem klientów. Jak to osiągnąć? Poprzez zaawansowaną personalizację wspieraną przez sztuczną inteligencję. Nie mówimy tu jednak tylko o prostych rekomendacjach produktowych czy personalizowanych e-mailach. Mówimy o pełnej integracji AI, która nauczy się Twojego klienta poznając jego nawyki i zapewniając unikatowe doświadczenia na każdym etapie procesu zakupu. Sprawdź rolę personalizacji a kanały komunikacji z klientem e-commerce w nowej erze AI.
Narzędzia używane do komunikacji z klientem bazujące na AI pozwalają tworzyć głęboko spersonalizowane wiadomości, a przede wszystkim:
Jak jednak wygląda personalizacja w każdym z tych obszarów i jakich narzędzi A użyć do komunikacji z klientem e-commerce?
Oferta produktowa dopasowana do potrzeb klienta i trafiająca w idealny moment? Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję stawiają sobie właśnie takie cele. Dzięki nim możliwe jest tworzenie:
Drugi obszar personalizacji związany jest z rodzajem treści wyświetlanych klientowi po wejściu na stronę e-commerce, w pojedynczych wiadomościach e-mail, a nawet przy tworzeniu personalizowanych kampanii e-mail:
Najważniejszy dla e-commerce kanał kanały komunikacji z klientem w personalizacji to strona internetowa sklepu, gdzie możliwe jest nie tylko wyświetlanie dedykowanych reklam związanych z poprzednimi zakupami klienta, ale także rekomendacje produktowe oraz dynamiczne cenowanie. Gdy dodamy do tego chatbota lub wirtualnego asystenta rozpoznającego klienta i kontynuującego przerwaną rozmowę, doświadczenie klienta będzie unikatowe dla każdej osoby odwiedzającej stronę naszego sklepu.
Jak zatem zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji do tworzenia spersonalizowanej komunikacji z klientem e-commerce? Warto wypróbować następujące narzędzia:
Źródło: Clerk.io (https://www.clerk.io/)
Źródło: OneSpot (https://onespot.pro/)
Najciekawsze moduły SalesManago oparte na sztucznej inteligencji to AI Studio oraz Deep Behavioral Profiling. AI Studio to generator treści bazujący na rozwiązaniach OpenAI, twórców ChatGPT. AI Studio pozwala na tworzenie spersonalizowanych treści, takich jak tematy e-maili, opisy produktów i slogany, które są dopasowane do zachowań i preferencji klientów.
Moduł Deep Behavioural Profiling pozwala na śledzenie interakcji użytkownika ze stroną i tworzenie na tej podstawie cech oglądanych przez klienta produktów.
Źródło: SalesManago (https://www.salesmanago.pl/info/deep-behavioural-profiling.htm)
Sztuczna inteligencja zmienia reguły gry w dziedzinie personalizacji komunikacji z klientem w e-commerce. Jej rola nie ogranicza się tylko do spersonalizowanych rekomendacji czy dynamicznego cenowania, ale również do pełnej personalizacji treści i kanałów komunikacji z klientem. Z wykorzystaniem narzędzi takich jak Clerk.io, OneSpot i SalesManago, możesz znacząco podnieść efektywność swojej komunikacji i sprzedaży.
Sztuczna inteligencja zmienia reguły gry w dziedzinie personalizacji komunikacji z klientem w e-commerce. Jej rola nie ogranicza się tylko do spersonalizowanych rekomendacji czy dynamicznego cenowania, ale również do pełnej personalizacji treści i kanałów komunikacji z klientem. Z wykorzystaniem narzędzi takich jak Clerk.io, OneSpot i SalesManago, możesz znacząco podnieść efektywność swojej komunikacji i sprzedaży.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.