Rosnąca popularność e-commerce oznacza większą konkurencję pomiędzy sklepami internetowymi, dlatego kluczowe staje się odpowiednie prowadzenie działań marketingowych. Za pomocą właściwych słów, Twoja marka e-commerce może zbudować silne relacje z klientami, które przekładają się na lojalność i powtarzalność zakupów. Dlatego warto zainwestować w narzędzia, które pomagają w tworzeniu przekonujących tekstów marketingowych. Poznaj narzędzia AI w e-commerce do pisania tekstów.
Generowanie opisów fizycznych produktów ze sztuczną inteligencją nigdy nie było prostsze. Wystarczy załadować do czata zdjęcie produktu i wpisać prompt, czyli wskazówkę taką jak:
Wygeneruj opis produktu widocznego na zdjęciu gotowy do umieszczenia na stronie sklepu. Niech opis będzie zabawny i lekki, kierowany do młodych kobiet. Długość to 200 słów.”
Dzięki funkcji rozpoznawania obrazu dostępnej od pewnego czasu w Google Bard i od niedawna także w BingChat oraz ChatGPT Plus, otrzymamy odpowiedź, która po drobnych poprawkach nadaje się do umieszczenia na stronie.
Jakie jednak narzędzia AI w e-commerce najlepiej nadają się do tworzenia tekstów? Spośród wielu narzędzi dostępnych na rynku wybraliśmy pięć, których unikatowa propozycja wartości najbardziej przypadła nam do gustu. Pierwsze to przełomowy ChatGPT.
ChatGPT Plus (https://chat.openai.com/) to płatna wersja rewolucyjnego narzędzia. Za 20 dolarów miesięcznie tworzy najciekawsze teksty dzięki temu, że korzysta z najnowszego modelu od OpenAI, czyli GPT-4. Może generować opisy produktów, opisy kategorii, wpisy na bloga e-commerce oraz treści na media społecznościowe, które są spójne ze zdefiniowanym wizerunkiem marki. Oto stworzony przez Barda opis zielonej sukienki na podstawie zdjęcia:
Źródło: ChatGPT Plus (https://chat.openai.com/), prompt: Marta M. Kania (https://www.linkedin.com/in/martamatyldakania/)
Źródło: ChatGPT Plus (https://chat.openai.com/)
Jednak ChatGPT może nie tylko tworzyć pojedyncze teksty dle e-commerce. Gdy opiszemy czym zajmuje się firma, otwierając wątek wystarczy doprecyzować pytanie, na przykład dodając następujące frazy:
Warto pamiętać o tym, że w ramach jednego wątku czat GPT pamięta, jakich udzielał odpowiedzi. Dlatego warto zadawać mu pytania dodatkowe dotyczące najbardziej interesujących sugestii.
Największą zaletą używania Barda do tworzenia tekstów e-commerce jest to, że dostarcza od razu trzech wersji odpowiedzi. Dzięki temu możemy szybko porównać i wybrać najbardziej satysfakcjonującą wersję opisu kategorii czy produktu. Oto stworzony przez Barda opis zielonej sukienki na podstawie zdjęcia:
Źródło: Google Bard (https://bard.google.com/chat)
Czatbot od Google dobrze sprawdzi się także w przypadku pracy zespołowej – bardzo łatwo można bowiem udostępnić wygenerowany opis produktu lub cały wątek, w którym pracujemy. Wystarczy kliknąć ikonę pod odpowiedzią i wybrać jedną z opcji udostępniania.
BingChat to narzędzie najczęściej używane w zastępstwie wyszukiwarki. Świetnie sprawdza się jednak też do tworzenia tekstów e-commerce. Najprzyjemniej korzysta się z niego za pomocą bocznego panelu Bing. Jest on dostępny tylko w przeglądarce Microsoft Edge. Panel bardzo ułatwia korzystanie z BingChat, w tym wyszukiwanie obrazem i zadawanie pytań dotyczących strony aktualnie otwartej w przeglądarce. Przede wszystkim oferuje jednak darmową funkcję Compose, która pozwala na wygodne generowanie tekstów e-commerce o wybranej długości i tonie, który można samodzielnie opisać lub skorzystać z gotowych tagów.
Źródło: Bing (https://www.bing.com/)
Co najciekawsze, BingChat daje możliwość korzystania za darmo z GPT-4 oraz najnowszego narzędzia OpenAI do tworzenia obrazów, czyli DALL·E 3. Jego główną wadą jest ograniczenie do 30 par pytanie-odpowiedź w jednej sesji i 300 na dzień. Jeśli jednak nie zamierzamy tworzyć opisów wszystkich produktów i innych tekstów e-commerce jednego dnia, ten limit nie powinien stanowić problemu.
Copy AI to jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi służących między innymi do tworzenia tekstów e-commerce. Przykładowo, tworząc blog dla sklepu, możemy skorzystać z możliwości wygenerowania wstępu lub całego paragrafu tekstu. W wersji pro Copy AI umożliwia także stworzenie szkicu całego wpisu na podstawie wskazówek tekstowych.
Źródło: Copy AI (https://www.copy.ai/)
Aplikacja jest także wyposażona w możliwość sprawdzania gramatyki, dzięki czemu możemy edytować tekst bezpośrednio w oknie przeglądarki bez obawy o popełnienie błędu.
Plusem jest też czytelny interfejs umożliwiający podzielenie generowanych tekstów na foldery i projekty. To bardzo przydatna funkcja, szczególnie jeśli generujemy dużą ilość opisów produktów, albo lokalizujemy sklep i tworzymy różne wersje językowe.
Rytr to narzędzie do tworzenia tekstów e-commerce ze wparciem AI, w którym znajdziemy szablony umożliwiające tworzenie między innymi recenzji produktów, czy opisów produktów w formie ciągłego tekstu lub wypunktowanej listy.
Źródło: rytr (https://rytr.me/)
Dodatkową zaletą Rytr jest możliwość wyboru tonu generowanej wypowiedzi, na przykład entuzjastycznego, formalnego, czy zachwyconego.
Interfejs Rytr wyróżnia się prostotą. Przypomina edytor tekstu, przez co zachęca do samodzielnego pisania wspomaganego sztuczną inteligencją, a nie do powierzenia jej tworzenia całości tekstu.
To świetny wybór dla niewielkich sklepów online, ponieważ Rytr daje możliwość korzystania z darmowego konta przez nieograniczoną ilość czasu, ale przy ograniczonej ilości generowanych znaków.
Skoro mamy już za sobą przegląd narzędzi, czas zadać sobie pytanie, jakie teksty e-commerce warto stworzyć z ich pomocą? Aby skutecznie promować sklep internetowy, potrzebne są przede wszystkim następujące rodzaje treści:
Jak jednak tworzyć we współpracy z AI teksty e-commerce, które nie tylko spełnią podstawowe wymogi, ale także pozwolą przyciągnąć klientów?
Aby stworzyć dobry tekst marketingowy dla e-commerce z pomocą sztucznej inteligencji, warto wiedzieć, czym powinien się charakteryzować i w razie czego przypomnieć o tym narzędziu AI w e-commerce uwzględniając w prompcie odpowiednie wskazówki. Skuteczny tekst reklamowy dla sklepu internetowego musi być:
Sztuczna inteligencja pozwala znacząco przyspieszyć proces tworzenia tworzenia tekstów dla sklepów internetowych, a nawet go zautomatyzować. Główne zalety wykorzystania narzędzi AI w e-commerce to:
Aby uzyskać dobre rezultaty z narzędzi AI w e-commerce, kluczowa jest zmiana podejścia do tworzenia tekstów i poświęcenie sporej ilości czasu na wybór i nauczenie się nowych narzędzi. Jednak ta inwestycja z pewnością się zwróci. Rozumienie zasad współpracy z AI pozwoli bowiem na odpowiednie przygotowanie promptów, czyli wskazówek dla narzędzia. Powinny one jasno określać typ treści, jej długość, docelowych odbiorców oraz styl. Dodatkowo pomocne mogą być przykłady istniejących tekstów e-commerce, które spełniają nasze oczekiwania.
Warto zawsze pamiętać o tym, że po wygenerowaniu treści należy je zawsze sprawdzić pod kątem poprawności i logiki. Wszystkie modele sztucznej inteligencji są bowiem bardzo przekonującymi kłamcami – jeśli brakuje im informacji, tworzą tekst zawierający prawdopodobne, ale nieprawdziwe informacje.
Chociaż generatywna AI głęboko zmienia sposób tworzenia treści i znacząco przyspiesza tworzenie tekstów e-commerce, ostateczna kontrola ich jakości należy zawsze do człowieka.
Sprawdź również: 6 najciekawszych narzędzi AI
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.