|
|
6 minut czytania

Jak zarabiać na Fiverr.com?

Fiverr to popularny serwis dla freelancerów, który umożliwia zarabianie pieniędzy poprzez wykonywanie określonych usług on-line.

fiverr jak zarabiać

Fiverr.com definiuje się jako największą platformę o globalnym zasięgu, która pozwala nawiązać współpracę z klientami z każdego zakątka świata.

Jak zacząć tam zarabiać i maksymalizować swoje zyski? Jak rozliczyć zarobki z Fiverr? Przeczytaj i sprawdź, czy ten serwis jest dla Ciebie.

Co to jest Fiverr?

W najprostszym ujęciu Fiverr to serwis ze zleceniami dla freelancerów z całego świata. Jego idea opiera się na ofertach (gigs), które freelancer opracowuje dla potencjalnych zleceniodawców. Może to być np. przygotowanie loga, stworzenie animacji, napisanie artykułu, czy zrobienie zdjęcia.

To jednak tylko ułamek spośród dostępnych możliwości. Zaletą platformy jest to, że w ramach jednej strony można skorzystać z usług oferowanych przez freelancerów z różnych branż. Taka różnorodność pozwala na łatwe zarządzanie zleceniami bez konieczności korzystania z osobnych portali specjalizujących się w konkretnych dziedzinach.

W efekcie Fiverr przypomina pewnego rodzaju marketplace dla freelancerów, ułatwiając im sprzedaż oferowanych usług.

Czy posiadanie własnej firmy jest konieczne, aby wykonywać zlecenia na Fiverr?

Nie, o ile uzyskuje się z tego tytułu zarobki kwalifikujące taką działalność jako nierejestrowaną.

Fiverr – jak zacząć działać?

Platforma skutecznie łączy zleceniodawców ze zleceniobiorcami, przynosząc korzyści każdej ze stron. Zgodnie z pierwszą wizją założycieli, Fiverr początkowo bazował na mechanizmie wykonywania zleceń i odpowiadania na konkretne zamówienia zleceniodawców. Obecnie jednak profil całego serwisu nieco się zmienił, dając nowe możliwości freelancerom decydującym się na zamieszczenie tam swoich ofert.

Jako freelancer użytkownik może stworzyć własny profil eksperta, za pomocą którego zaprezentuje swoje doświadczenie, prace oraz umiejętności. Wystarczy wgrać zdjęcie profilowe i uzupełnić niezbędne dane, również te dotyczące oczekiwań finansowych. W efekcie pojawia się alternatywa, by ograniczyć często żmudne wysyłanie ofert, CV czy zapytań o potencjalna współpracę.

Punkt wyjściowy stanowi doprecyzowanie swoich talentów. W jakich obszarach możesz się realizować na Fiverr? Oto przykłady najpopularniejszych specjalizacji:

  • grafika i projektowanie – projektowanie logotypów, grafik do internetu i do druku, projektów koszulek i okładek książek czy ebooków,
  • marketing online – social media, SEO, kampanie email marketingowe i wszelkie inne działania promocyjne,
  • video i animacje – montaż filmów, tworzenie klipów i materiałów promocyjnych,
  • pisanie i tłumaczenia – copywriting, opracowywanie wszelkich treści pisanych, postów na social media, usługi tłumaczeniowe,
  • muzyka i audio – tworzenie nagrań, jingli, rejestrowanie głosu itp.,
  • programowanie – tworzenie aplikacji, zakładanie stron www.

Równolegle Fiverr to dobra opcja również dla “kupujących”, którzy za jego pośrednictwem zyskują dostęp do rozbudowanej bazy freelancerów. Ich zadanie ogranicza się więc do odwiedzenia portalu i zaznaczenia aktualnie poszukiwanej usługi.

Jak zarabiać na Fiverr?

Jeśli określenie swoich umiejętności masz już za sobą, warto skupić się na specjalizacji w wybranej niszy. Jeśli np. odnajdujesz się w projektowaniu logotypów – obranie takiej ścieżki pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencyjnych grafików. Co więcej, zaczniesz też pracę nad budowaniem swojego wizerunku jako eksperta w konkretnej dziedzinie. Warto zatem zastanowić się, co Cię interesuje i co sprawia Ci przyjemność – dzięki temu będziesz mógł zająć się zmonetyzowaniem swojego hobby.

Na Fiverr można spotkać się także ze zweryfikowanymi kontami użytkowników “Pro Verified”. Status ten nadaje się ekspertom, których wiedza i umiejętności zostały dokładnie sprawdzone, zapewniając świadczenie usług na wyższym poziomie.

Tworzenie profilu i gig

Żeby zacząć zarabiać na Fiverr, należy założyć bezpłatne konto oraz szczegółowo uzupełnić profil sprzedawcy. Profil to pierwszy czynnik, który wpływa na podejmowanie decyzji przez kupujących. Profesjonalnie stworzony, pełni funkcję reklamy. Dlatego, oprócz doświadczenia i umiejętności, należy umieścić w nim również swoje zdjęcie oraz języki, w których będą realizowane zlecenia.

Kolejnym krokiem jest stworzenie własnego gig. Gig na Fiverr to nic innego, jak własne usługi, które klienci mogą przeglądać i kupować. Tworząc je, (po wybraniu z górnego menu opcji selling i gig) każdorazowo należy podać tytuł, dzięki któremu klienci dowiedzą się o oferowanej usłudze. Ważne są również tagi i kategoria, którą Fiverr najczęściej dopasowuje automatycznie, ale można też określić ją manualnie. Następnie wybieramy jeden z pakietów cenowych, w jakim będzie dostępna usługa:

  • Podstawowy (Basic)
  • Standardowy (Standard)
  • Premium
Można też wybrać wszystkie 3 opcje, opisując, jak różnią się w każdej wersji, co wchodzi w skład podstawowej, standardowej i najdroższej wersji usługi.

W gig autor może zaprezentować swoją usługę za pomocą zdjęcia, grafiki, animacji lub wideo. W zależności od pakietu należy zdefiniować liczbę i nazwę pakietu, czas realizacji lub wysyłki, a także sformułować opis. Opublikowany Gig można udostępniać w mediach społecznościowych, np. Facebooku.

Ile można zarobić na Fiverr?

Platforma nie ogranicza maksymalnych zarobków wykonawców. Znaczna swoboda zauważalna jest również przy ustalaniu zakresu cen proponowanych przez zleceniodawców. Nie mogą być one jedynie tańsze niż 5 dolarów. Nie oznacza to jednak, że wszystkie zlecenia kosztują tyle samo – z reguły jest to kwota wywoławcza i każdą z prezentowanych ofert można wykupić w droższym, bardziej rozbudowanym wariancie. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania zadania oraz zmiennych, które wpływają na jego cenę oraz statusu samego freelancera.

Sam początek kariery warto potraktować jako naukę skutecznego promowania siebie jako freelancera. Od momentu zdobycia pierwszego zlecenia warto podchodzić do każdego z nich z najwyższą dbałością – odpowiednia troska o klienta przerodzi się w jego zadowolenie, pozytywną ocenę Twoich wysiłków, ale również w rekomendację dla nowych, potencjalnych zleceniodawców.

Wraz z upływem czasu i pozytywnym feedbackiem od klientów można liczyć na efekt kuli śnieżnej – czyli napływu stałych zleceń. Pojedyncze kwoty uzyskiwane z portalu może nie należą do najwyższych, ale jeśli realizujesz je systematycznie – wówczas na koniec miesiąca wygenerują satysfakcjonujący przychód, który będzie stanowił dodatek do Twojej etatowej pensji lub nakłoni Cię do zajęcia się pracą na Fiverr na stałe.

Fiverr – jak rozliczyć?

Sama rejestracja na platformie jest darmowa zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Jednak wszyscy kupujący powinni być świadomi, że do każdego złożonego przez nich zamówienia zostanie doliczona opłata serwisowa za usługę w wysokości 5,5% od wszystkich zamówień. Jedynie w przypadku małych zamówień, gdy ich wartość nie przekracza 75 USD, dodatkowa opłata wyniesie 2,50 USD.

Równolegle Fiverr inkasuje prowizję w wysokości 1/5 od zarobionej kwoty – dla przykładu, jeśli klient przelewa 100$, na konto freelancera trafi 80$. Użytkownicy sprzedający na Fiverr otrzymują zapłatę za każde zrealizowane zamówienie z osobna.

Po oznaczeniu zamówienia jako zrealizowane środki z transakcji pozostają w statusie “oczekujące” przez 14-dniowy (7-dniowy w przypadku najlepiej ocenianych sprzedawców) okres rozliczeniowy na wypadek, gdyby niezadowolony z usługi kupujący zdecydował się poprosić o zwrot pieniędzy.

Wraz z upływem tego okresu pojawia się możliwość wypłacenia pieniędzy za pośrednictwem PayPal, karty Fiverr Revenue Card lub przez platformę Payoneer.

Powszechnie wiadomo, że każdy generowany dochód, również ten zagraniczny, rodzi konieczność odpowiedniego rozliczenia z instytucjami skarbowymi. Samo rozliczanie faktury z Fiverr zależy od tego, czy jesteśmy płatnikami VAT, czy podatnikami zwolnionymi z VAT. Platforma zarejestrowana jest w Izraelu, dlatego też faktury wystawione przez Fiverr nie posiadają obliczonego podatku VAT.

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule – Jak rozliczyć fakturę z Fiverr?

Prosty sposób na rozliczenie przychodów

Jedną z metod rozliczania się w przypadku prowadzenia swojej działalności gospodarczej jest przekazywanie swoje księgowej listy wykonanych zleceń za określony czas – wówczas rachunek wewnętrzny odzwierciedla przychód, a prowizja narzucona przez serwis figuruje jako koszt uzyskania przychodu. Platforma przesyła również rozliczenie roczne.

Autor ifirma.pl

Oliwia Józefowiak

Autorka treści poruszających tematykę zarówno biznesową, e-commercową, oraz księgową. W tekstach tworzonych na ifirma.pl dąży do kreatywnego, ale też zrozumiałego omówienia często zawiłych aspektów z obszaru ekonomii, ułatwiając przedsiębiorczym osobom stawianie pierwszych kroków w świecie biznesu. Jako absolwentka Rachunkowości i Controllingu, przekłada zdobytą wiedzę również na praktyczne działania, które przybliża czytelnikom w formie efektywnych rozwiązań. Na co dzień przyjmuje analityczną perspektywę, przemieniając nawet pozornie zwyczajne otoczenie w cenne źródło inspiracji.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Cała firma
w jednym miejscu?

Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!

  • Osobista księgowa
  • Fakturowanie
  • Dokumenty
  • Rozliczenia
  • E-commerce
  • Raporty
już od 149zł/mies.
Zleć księgowość

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie