Jak rozpocząć swoją działalność na GoodContent? Jak kształtują się kwestie wypłat i rozliczeń na GoodContent? Na jakie zarobki można liczyć, dołączając do grona jego copywriterów? Zapraszamy do lektury.
Trudno o znalezienie copywritera, który nie słyszał o GoodContent. Jest to platforma zrzeszająca w jednym miejscu copywriterów oraz zleceniodawców oraz zapewniająca kompleksową obsługę zawieranych między nimi transakcji. Właśnie taki sposób organizacji pracy sprawia, że znaczna część copywriterów właśnie tam zaczyna swoją działalność w branży. Biorąc zaś pod uwagę nieustanny rozwój platformy oraz korzyści płynące z wyrobienia sobie marki, zapewne wielu z nich współpracuje z nią do dzisiaj.
Chcąc rozpocząć działalność na GoodContent w charakterze copywritera, należy spełnić dwa warunki:
To jedyne wymogi stawiane przez platformę.
Wspomniany tekst próbny powstaje w rozwinięciu losowo przydzielonego tematu i sprawdzany jest pod kątem zgodności treści z poleceniem, unikalności, poprawności w zakresie gramatyki, ortografii, interpunkcji oraz stylistyki. Musi się też zawierać we wskazanym minimum objętościowym, które wynosi 500 znaków ze spacjami.
Po uzyskaniu akceptacji (która następuje do 24 godzin od rejestracji albo do 3 dni w weekendy i dni wolne) copywriter może już czynić swoje pierwsze kroki w ramach platformy.
Nie jest przy tym zobowiązany do realizacji określonej liczby zleceń – pracuje wyłącznie nad tekstami, które sam wybierze, mogąc jednocześnie zrezygnować z ich realizacji bez żadnych konsekwencji. Musi jednak brać pod uwagę, że na platformie w odniesieniu do zleceń publicznych obowiązuje zasada “kto pierwszy, ten lepszy”, a jego zwłoka w rezerwacji zlecenia wiąże się z ryzykiem podjęcia działań przez innego użytkownika.
Na realizację tekstu na GoodContent ma co najmniej 6 godzin.
Początkowo copywriter ma dostęp do gorzej płatnych zamówień, jednak wraz ze wzrostem ilości zrealizowanych zleceń oraz przy zachowaniu odpowiedniej średniej ocen zleceniodawców, może się to zmienić.
Najlepiej płatne zamówienia, a więc te opłacane w wymiarze 9 złotych brutto wzwyż za 1000 znaków ze spacjami, realizowane być mogą przez copywriterów, którzy łącznie stworzyli 20 lub więcej zaakceptowanych tekstów, których średnia ocen wynosi co najmniej 4,75 oraz których liczba odrzuconych tekstów nie przewyższa 5% ogółu.
Co więcej, dobry image na platformie jest też szansą na zainteresowanie swoją ofertą zleceniodawców, którzy mogą wystąpić z propozycją realizacji zleceń prywatnych. Te zaś nierzadko oferowane są według wyższych stawek aniżeli te zazwyczaj dostępne w ramach ogólnie dostępnych zleceń. Wysoka średnia ocen oraz duże doświadczenie mogą też stanowić okazję do podjęcia negocjacji ze zleceniodawcą, a tym samym uzyskania jeszcze korzystniejszych warunków współpracy.
Praca na GoodContent wiąże się z możliwością zlecenia wypłaty maksymalnie jeden raz w miesiącu, przy czym to copywriter decyduje o dniu, w którym ono następuje. Jedynym ograniczeniem, jakie napotyka, jest minimalny próg wypłaty, wynoszący każdorazowo 100 złotych. W przypadku uzyskania dostępu do lepiej płatnych zamówień, osiągnięcie tego wyniku nie powinno jednak stanowi problemu.
W tym miejscu nasuwa się pytanie, ile można zarobić na GoodContent. Pada też standardowa odpowiedź – to zależy. Wysokość wypłat na GoodContent jest bowiem wypadkową umiejętności, doświadczenia, średniej ocen, regularności pracy, ilości zleceń i proponowanych stawek.
Początkujący copywriter może nie zarabiać najwięcej, jednak wraz z rozbudowywaniem portfolio każdorazowo się to zmienia. Najlepiej zarabiający copywriterzy osiągają dochody w wysokości nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie – jest to suma po odliczeniu podatku VAT, zaliczki na podatek dochodowy oraz prowizji platformy, która na tę chwilę wynosi 17,5%.
Sprzedaż tekstów na GoodContent może być dokonywana na dwa różne sposoby:
Wszelkie formalności dokonywane są przy tym przez samą platformę – to ona wystawia faktury VAT 23% dla zamawiających. Ona również rozlicza podatek dochodowy za copywriterów, którzy otrzymują co roku formularz PIT-11.
Jak widać, cały proces został uproszczony do minimum, jeśli chodzi o obowiązki po stronie copywritera. Tym samym jest to opcja bardzo korzystna dla początkujących twórców, którzy nie chcą zakładać własnej działalności gospodarczej, a jednocześnie w sprawny sposób nawiązywać nowe współprace. O możliwość podjęcia tych ostatnich również dba sam GoodContent, który nieustannie prowadzi działania w kierunku pozyskania kolejnych zleceniodawców.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!
Co to jest GoodContent?
Praca na GoodContent - jak zacząć?
Ile można zarobić na GoodContent?