Prowadzisz fanpage lub stronę firmową? Sprawdź aktualne sposoby na to jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku i docierać ze swoim przekazem do szerszego grona odbiorców.
Umiejętność tworzenia angażujących postów na Facebooku to kluczowa sprawność każdego marketera. Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć zasięgi na Facebooku – powinieneś praktykować pisanie takich treści, które będą nie tylko porywały serca obserwatorów, ale i zachęcały do dzielenia się nimi z innymi osobami. Jeśli chcesz poznać kilka sprawdzonych trików, które warto uwzględniać przy planowaniu wpisów – poniższy poradnik jest właśnie dla Ciebie!
Serwis pozwala na publikację postu o maksymalnej długości kilkudziesięciu tysięcy znaków. Rzadką praktyką jest jednak korzystanie z tej objętości – nadrzędną troską twórców jest tu bowiem zaangażowanie uwagi użytkownika i nakłonienie go do przeczytania wpisu.
Nie ma tu złotej zasady co do optymalnego zasobu znaków – fanpage różnią się między sobą grupą odbiorców i to, co sprawdza się w jednej branży, niekoniecznie przyniesie oczekiwane rezultaty w Twoim przypadku.
Oto co wpływa na to, aby Twój post został uznany przez algorytm Facebook’a za wartościowy i miał szansę na dodatkowe doładowanie w postaci organicznych zasięgów:
Podczas planowania postów powinieneś wziąć pod uwagę jak możesz zaktywizować swoich obserwatorów – zachęcanie ich do dyskusji i zostawiania reakcji to nie tylko szansa na wyrażenie swoich przekonań i preferencji, ale także możliwość dla Ciebie na dotarcie ze swoim wpisem do szerszego grona osób.
Teraz kiedy już wiesz, że zabieganie o zaktywizowaną społeczność ma wielorakie zalety dla Twojego fanpage’a – przy planowaniu harmonogramu postów weź pod uwagę, jak możesz wprowadzić do swojej narracji zachętę do wykonania jakiegoś działania.
Możesz wprowadzać np. łamigłówki, które zachęcą odbiorców do udziału w zgadywance, czy wyrażeniu swojej opinii w temacie, który jest bliski obserwatorom Twojego fanpage’a.
Premiuj aktywnych użytkowników i nie ograniczaj się jedynie do zamieszczania emotikon pod ich wpisami czy lakonicznych haseł. Dopytuj, wykaż się otwartością i próbuj doprowadzić do naturalnego rozwinięcia dyskusji.
Staraj się także odpowiadać na podobne komentarze w różny sposób. Słowem – zaskakuj, reprezentuj postawę pełną ciekawości na drugiego człowieka, który poświęcił swój czas na zostawienie po sobie śladu w postaci komentarza. Najcenniejsze są właśnie dyskusje toczące się między marką a fanami.
Przy projektowaniu treści weź pod uwagę, że użytkownicy Facebook’a czytają je pionowo, a nie poziomo. Dlatego staraj się zaczynać wpis od najbardziej wartościowej treści, która nakłoni do dalszego skanowania lub rozwinięcia wpisu. To właśnie skutecznie stworzone pierwsze linijki mają szansę zawalczyć o uwagę Twojego fana. Aby wyróżnić wpis od pozostałych na tle Facebook’owej ściany – wprowadź pustą przestrzeń między kolejnymi wersami – sprawdzaj, czy ta “lekkość” skuteczniej przykuwa uwagę.
Oznaczenia stanu i emotikony w treści posta sprawiają, że staje się on przyjaźniejszy dla oka i pozwala wyróżnić wpis. Niezależnie od Twoich preferencji w tym zakresie – nawet jeśli uważasz, że stosowanie ich to niejako cofnięcie się do pisma obrazkowego – zastosuj złoty środek.
Umiejętne wykorzystanie emotikon może pomóc Ci wyróżnić najważniejsze informacje i niejako naprowadzić wzrok użytkownika w ważne miejsce – np. zapis na szkolenie/umówienie się na wizytę, czy podjęcie innej, pożądanej przez Ciebie akcji. Uatrakcyjnienie treści wpisu to priorytet w toczącej się walce o uwagę.
Niech nie zwiedzie Cię mylne założenie, że optymalnym czasem na publikację są godziny popołudniowe czy wieczorne. Okazuje się, że z reguły użytkownicy są najaktywniejsi w trakcie pracy, a najlepsze dni przypadają od wtorku do czwartku. Nie oznacza to jednak, że powinieneś dostosować swój harmonogram właśnie do tych pór – to ogólne dane, które mogą odbiegać od zachowań Twoich użytkowników. Niemniej – tendencja wykazuje, że czas od piątkowego popołudnia do niedzielnego wieczoru sprzyja innym aktywnościom niż śledzenie Facebook’a.
Polubienia, komentarze i dalsze udostępnianie postów to wymarzony scenariusz każdego social media ninja. Jako punkt wyjściowy swoich działań powinieneś przyjąć zasadę, że nieustannie testowanie nowych rozwiązań pomoże Ci urealniać założone KPI. Słowem – weryfikuj różne scenariusze i sprawdzaj statystyki. To dzięki nim będziesz w stanie obiektywnie ocenić skuteczność swoich działań.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.