Zastanawiasz się w jaki sposób dokonać korekty błędnych oznaczeń GTU? Przeczytaj artykuł.
Właściwe oznaczanie faktur sprzedaży i zakupu w nowym JPK jeszcze nie raz będzie tematem dyskusji. Przyporządkowanie kodów GTU na fakturach sprzedaży wymaga niewątpliwie znajomości specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej. Pomocą w tym mogą być opracowania odpowiedzi na stronach Ministerstwa Finansów. Jednak mimo wszystko zawsze może zdarzyć się sytuacja, w której się pomylimy. Co trzeba będzie zrobić w takiej sytuacji?
Popełnienie błędu jest rzeczą ludzką, ale wiadomo również, że w takich sytuacjach najlepiej jak najszybciej naprawić taki błąd przez złożenie korekty plików JPK_V7. Oczywiście taka autokorekta powinna być dokonana niezwłocznie, a jeżeli błąd zostanie wychwycony przez urząd skarbowy, wówczas przedsiębiorca ma 14 dni na dokonanie korekty. W przeciwnym wypadku zgodnie z obowiązującymi przepisami może ponieść konsekwencje finansowe.
Oczywiście korekta może dotyczyć zarówno błędnego oznaczenia kodów GTU, ale również innych obowiązkowych oznaczeń, o których jest mowa w rozporządzeniu w sprawie zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku VAT.
Korygowanie błędnego kodu GTU może mieć miejsce w sytuacji, gdy w części ewidencyjnej:
W takich sytuacjach należy dokonać korekty oznaczeń GTU. Jeśli korekta nie wpłynie na wysokość kwot podatku należnego, dokonuje się korekty jedynie w części ewidencyjnej.
Zgodnie z informacją zawartą na stronie Ministerstwa Finansów korekty błędnych oznaczeń kodami GTU dokonuje się na 2 sposoby:
Ten sposób korygowania błędnych zapisów w oznaczeniach kodowych GTU można stosować bez względu na ilość oznaczeń, w których popełniono błędy. Pamiętajmy, że oznaczenie kodami GTU odbywa się na poziomie części ewidencyjnej VAT, nie ma obowiązku zamieszczania kodu na fakturze, a co za tym idzie jej korygowania.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!
“Pozostawianie błędnego zapisu i dodanie dwóch kolejnych: pierwszy stornujący zawierający identyczne dane, również błędne oznaczenia GTU i odwrotnym znaku przy danych kwotowych w polach „K”, drugi, który zawiera prawidłowe zapisy, w tym oznaczenia GTU….”
Ale technicznie jak to ma wyglądać? Zapis stornujący to na kolejnym numerze faktury czy na tym samym numerze i kolejny prawidłowy ten sam numer. Prowadzę na platformie MF e-mikrofirma i nie ma przykładu