Nie możemy zmienić tego, na co nie mamy wpływu ani przewidzieć wypadków losowych w postaci zgubionej lub uszkodzonej przesyłki, ale warto poświęcić chwilę na przemyślenie wyboru kuriera, którego przecież dokonujemy my sami. Pomocną dłoń w podjęciu decyzji wyciągają brokerzy kurierscy.
Jak wybrać kuriera do sklepu internetowego?
W sprzedaży internetowej ważna jest nie tylko dbałość o jakość towarów i obsługę klienta, ale przede wszystkim zwrócenie uwagi na jak najlepsze zoptymalizowanie logistyki. Dostawa jest przecież ostatnim elementem procesu sprzedażowego, który może zdecydować o tym, jak klient oceni całe doświadczenie zakupowe.
Aby spośród wielu dostępnych opcji wybrać kuriera, który spełni oczekiwania i sprzedawcy, i klientów, trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na preferencje kupujących i na to, jakie są wybierane przez nich najpopularniejsze formy dostawy. Dodatkowymi elementami, które trzeba wziąć pod uwagę, są cena, szerokość oferty i zakres obszaru dostaw. Jeśli wybieramy kuriera, który ma obsługiwać automaty paczkowe, to musimy wziąć pod uwagę, gdzie te automaty się znajdują i ile jest jest. Jeżeli zależy nam na tym, żeby paczki były dostarczane do rąk własnych, istotnej będą elastyczne godziny. Duże znaczenie ma też średnia wartość koszyka, na podstawie której również można określić oczekiwania klientów co do czasu i sposobu dostawy.
Obok wyboru kuriera istotna jest też automatyzacja wysyłki i maksymalne przyspieszenie realizacji zamówienia. Do tego przydają się integracje, które sprawdzają się nie tylko w sklepie internetowym, ale też na marketplace. Największe platformy, na przykład Allegro, oferują własne automatyzacje i własne opcje dostaw czy płatności, na przykład Allegro One czy Allegro Cash. Skorzystanie z zewnętrznej integracji obok automatyzacji procesów może też przynieść zupełnie nowe funkcje.
Posłużmy się przykładem. Sprzedawca, który zintegruje swoje konto z IFIRMA, bezpośrednio z serwisu może obsługiwać przyjmowanie, pakowanie i wysyłanie zamówień, wybrać kuriera spośród ofert apaczka.pl, wystawiać faktury i koordynować zwroty. Do funkcji, które oferuje panel sprzedawcy na Allegro dochodzą więc dodatkowe elementy, które umożliwiają przyspieszenie zarówno realizację zamówień, jak i wykonywanie obowiązków księgowych oraz korzyści oferowane przez brokera kurierskiego.
Integrator e-commerce
- Automatyczna obsługa zamówień i fakturowania
- Asystent zbierania i pakowania
- Generowanie etykiet i zamawianie kurierów
- Masowe wystawianie ofert
Do 100 zamówień w pakiecie Faktura+ bez dodatkowych opłat
Powyżej 100 zamówień miesięcznie
41,50 zł/mies.
Sprawdź szczegóły
Brokerzy kurierscy – kim są i jak działają?
Brokerzy kurierscy są pośrednikami między platformą usług kurierskich, która chce znaleźć nowego usługobiorcę a sprzedawcą, któremu zależy na rzetelnym, szybkim i niedrogim dostarczeniu zamówień. Wkroczenie brokera do negocjacji pomiędzy nimi zmienia targowanie się o jak najkorzystniejsze warunki w sytuację win-win. Gromadzi on zainteresowanych skorzystaniem z usług dostawców, a im więcej nowych klientów pozyska, tym lepsze warunki i ceny jest w stanie wynegocjować z firmami kurierskimi.
Działania brokerów opierają się nie tylko na pozyskiwaniu leadów i poszukiwaniu nowych klientów dla firm kurierskich. Dotyczy to na przykład pozyskiwania nowych partnerów czy poszerzanie zasięgu usług o nowe obszary geograficzne w Polsce i poza jej granicami. Aby pozostać konkurencyjnymi, muszą stale poszerzać ofertę, śledzić rynek i szybko reagować na pojawienie się nowych graczy w branży. Chociaż działania marketingowe mogą się wydawać podstawą ich strategii, to ważniejsze są procedury kontroli jakości usług przewoźników, przede wszystkim rzetelności. Tu pojawia punkt styku między brokerami i sprzedawcami w e-sklepach – nadrzędnym celem i jednych, i drugich jest to, aby zadowoleni z obsługi klienci wrócili i zostali z nimi na dłużej.
Podstawową cechą platform brokerów kurierskich jest ich elastyczność i skalowalność. Sprzedawcy, którzy prowadzą małe sklepy lub dopiero startują na marketplace, mogą skorzystać z cen, których samodzielnie nie byliby w stanie wynegocjować z przewoźnikiem. Dodatkowo często nie będę też zobowiązani do zadeklarowania określonych wolumentów, które, szczególnie na etapie rozkręcania sprzedaży, potrafią być nieprzewidywalne.
Duże firmy mogą natomiast skorzystać z szerokiej oferty usługodawców (także tych zagranicznych), co pozwoli oszczędzić czas i zoptymalizować proces realizacji zamówień.
Źródło:https://www.apaczka.pl/, dostęp: 26.02.2025 r.
Brokerzy kurierscy – dlaczego warto?
Nie tylko atrakcyjny cennik sprawia, że sprzedawcy częściej decydują się skorzystać z usług brokera niż błądzić po platformach usług kurierskich. Wśród innych zalet tego rozwiązania trzeba wyróżnić:
- Oszczędność czasu – pośrednik skupia na jednej platformie różnych dostawców i tworzy zestawienia cen dla podanych przez nas parametrów. Co ważne, często różnice w kosztach nie są groszowe, a za nadanie paczki u jednego przewoźnika zapłacimy tyle samo co za nadanie trzech u innego.
- Mniej formalności – sprzedawca nie musi zawierać odrębnych umów z platformami usług kurierskich, a jedynym dokumentem istotnym w transakcji jest wystawiona przez brokera faktura.
- Dbanie o jakość usług – brokerzy kurierscy jako pośrednicy firmują usługi podwykonawców, co wiąże się z licznymi kontrolami jakości usług i dbanie o to, by dostawcy, z którymi współpracują, nie zepsuli im reputacji i nie nadszarpnęli zaufania klientów.
- Możliwości negocjacyjne – interes brokerów pokrywa się z interesem sprzedawców; chcą zyskać wysokiej jakości usługę w możliwie najniższej cenie. Prowadzący platformę broker ma nie tylko więcej argumentów do negocjowania lepszych warunków z platformami usług kurierskich, ale też, realizując własne cele, staje się przy okazji pośrednikiem sprzedawcy.
- Integracje z innymi platformami – brokerzy kurierscy zazwyczaj oferują integracje z najpopularniejszymi platformami e-commerce, na których są zbudowane mniejsze i większe sklepy internetowe, dzięki czemu sprzedawcy mogą zautomatyzować proces realizacji zamówień.
Niektóre platformy usług kurierskich nawiązują również współpracę z serwisami świadczącymi inne usługi, na przykład Apaczka jest zintegrowana z modułem e-commerce IFIRMA, co daje sprzedawcom możliwość zarządzania sprzedażą, zwrotami i finansami z poziomu jednego narzędzia. Dzięki temu jako sprzedawca możesz bezpośrednio z serwisu tworzyć przesyłki, pobierać protokoły i zamawiać kurierów.
Sprawdź tutaj, jak skonfigurować Apaczka z IFIRMA.
Źródło:https://www.apaczka.pl/, dostęp: 26.02.2025 r.
Podczas gdy zintegrowanie e-sklepu z firmą kurierską pozwala zautomatyzować i przyspieszyć wysyłkę i realizację zamówienia, to połączenie sił z brokerem kurierskim dodaje do tej listy korzyści jeszcze kilka – wybór najlepszej opcji i oszczędność.
Do integracji, które oferuje IFIRMA, dołącza Apaczka, jedna z najpopularniejszych platform logistycznych, która została wyróżniona przez Fundację Digital Poland w raporcie „Digital Champions CEE 2022”. Apaczka miesięcznie obsługuje ponad 2,5 miliona przesyłek, a to za sprawą zoptymalizowanych procesów logistycznych i korzystania z usług zaufanych przewoźników. Oferuje możliwość porównania ofert najczęściej wybieranych firm kurierskich w Polsce i na świecie, m.in.: DHL, UPS, DPD, Fedex, Poczta Polska, Geis, InPost, GLS, Ambro czy Hellmann. Dodatkowo wspiera sprzedawców obecnością indywidualnego Opiekuna Handlowego, opcją personalizacji komunikacji z klientami i panelem do analityki.
Skorzystaj z promocji Apaczka
Nowi i aktualni klienci serwisu apaczka.pl mogą skorzystać ze specjalnego kodu rabatowego, który pozwala na obniżenie cen ze standardowego cennika o 10% przez 3 miesiące. Promocja trwa do 31.05.2025 r.
Jak skorzystać z promocji?
- Zarejestruj się na platformie Apaczka, klikając w ten link.
- Uzupełnij dane. Kod promocyjny uzupełni się automatycznie.
- Zaakceptuj zgody regulaminowe i potwierdź rejestrację.
Jeśli jesteś aktualnym klientem apaczka.pl, aby skorzystać z promocji, skontaktuj się z Opiekunem Konta.
Szczegółowe zasady promocji sprawdź tutaj.
Źródło:https://www.apaczka.pl/, dostęp: 26.02.2025 r.
Podsumowanie
Dostawa przesyłki jest ważnym punktem realizacji zamówienia, który może zaważyć na ocenie nas jako sprzedawców, naszego sklepu, a nawet samego produktu. Warto więc wybierać do współpracy przewoźników, którzy zajmą się wysyłka rzetelnie i sprawnie, a jednocześnie nie podniosą w sposób znaczący kosztów obsługi.
Można analizować te parametry na platformach usług kurierskich, ale aby zaoszczędzić czas, warto zaufać brokerom kurierskim. Wybieranie kuriera z listy najkorzystniejszych opcji jest znacznie prostsze niż ręczne porównywanie cenników. Dodatkowo korzystając z usług pośrednika, mamy dostęp do ofert w znacznie obniżonych cenach, a przy wyborze serwisu apaczka.pl zintegrowanego z IFIRMA możemy zyskać również pierwsze trzy miesiące w promocyjnej cenie.