Sprzedaż produktów cyfrowych na skalę międzynarodową może przynieść przedsiębiorcy wiele korzyści. Przede wszystkim sprzedawca dociera do większej ilości potencjalnych klientów, dzięki czemu jego biznes rośnie. Mimo to nie wszyscy sprzedawcy decydują się na taki krok, przede wszystkim dlatego, że nie wiedzą od czego zacząć. Zebraliśmy więc najważniejsze informacje, które musisz rozważyć, zanim zaczniesz sprzedawać swoje produkty cyfrowe za granicę.
Ten krok jest nieunikniony, jeśli rzeczywiście chcesz odnieść sukces na arenie międzynarodowej. Przede wszystkim musisz zbadać, jaki jest globalny popyt na twój produkt. Taką weryfikację możesz przeprowadzić na kilka sposobów:
Wejście od razu na rynek międzynarodowy może być zbyt dużym obciążeniem dla Twojego biznesu, jak i dla Ciebie (dużo pracy i stresu może źle wpłynąć na Twoją psychikę i samopoczucie). Warto więc zacząć od małych kroków i wytypowania jednego rynku, na którym widzisz największy potencjał na sprzedaż. Następnie przejdź do zapoznania się ze wszystkimi wymaganiami prawnymi i zasadami panującymi w danym kraju. Pamiętaj, że musisz dostosować do nich udostępniane w sklepie regulaminy.
Następnym krokiem umożliwiającym sprzedaż produktów cyfrowych za granicę jest odpowiednie przygotowanie witryny internetowej. Czy Twój sklep online jest gotowy na taki krok? Sprawdźmy, o co powinieneś zadbać.
Nie każdy sprzedawca posiada własną witrynę internetową. Nie jest to jednak warunek konieczny. Sprzedaż można poprowadzić za pomocą popularnych platform handlowych i serwisów aukcyjnych, takich jak Amazon, czy eBay. W osobnych artykułach poświeciliśmy tym witrynom więcej uwagi. Zaletą z ich korzystania jest łatwość w prowadzeniu sprzedaży za granicę oraz dostęp do wielu potencjalnych klientów. Wśród głównych wad należy jednak wspomnieć o pobieranych przez serwisy prowizjach i opłatach oraz o dużej konkurencji.
Bez zbudowania w konsumentach świadomości na temat istnienia twojej marki, nie sprzedaż produktów na taką skalę, na jaką prawdopodobnie liczyłeś. Jest jednak kilka sposobów, w jaki możesz promować swój biznes na arenie międzynarodowej:
Sprzedaż produktów cyfrowych na skalę międzynarodową to na pewno duża szansa, ale też spore przedsięwzięcie. Jest kilka składowych i barier, które należy rozważyć, zanim zdecydujesz się na ten krok. Mając na uwadze przytoczone powyżej punkty, nie tylko łatwiej będzie Ci dotrzeć do potencjalnych klientów, ale również zbudować z nimi więź i zyskać ich lojalność.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!