|
|
3 minut czytania

Dlaczego warto prowadzić profil firmy na Twitterze

Panuje u nas przekonanie, że Twitter jest trudny w obsłudze i przeznaczony głównie dla polityków oraz dziennikarzy – nic bardziej mylnego. To niesamowite narzędzie dzięki któremu każda marka może szybko i sprawnie komunikować się z fanami, dotrzeć do nowych klientów, a także monitorować branżę i konkurencję. Czy i dlaczego warto prowadzić profil firmowy na Twitterze?

profil firmy na Twitterze
Panuje u nas przekonanie, że Twitter jest trudny w obsłudze i przeznaczony głównie dla polityków oraz dziennikarzy – nic bardziej mylnego. To niesamowite narzędzie dzięki któremu każda marka może szybko i sprawnie komunikować się z fanami. Jak również dotrzeć do nowych klientów, a także monitorować branżę i konkurencję. Czy i dlaczego warto prowadzić profil firmy na Twitterze?

Twitter na topie

Liczba użytkowników Twittera w Polsce wyniosła w 2013 roku ponad 2,7 mln i ciągle rośnie (źródło: Megapanel PBI/Gemius). Nic dziwnego: Twitter jest dziś bardzo atrakcyjną platformą wpisującą się w trendy bycia mobile, szybkiej wymiany informacji i skrótowości. W miarę wzrostu popularności serwisu coraz więcej firm przekonuje się więc do niego. Firmy dostrzegają też jak ważna jest dzisiaj komunikacja marki z klientami.

Najważniejsze na Twitterze

A żeby marka odniosła sukces na Twitterze wcale nie musi mieć dziesiątek fanów. Wystarczy grono fanów, którzy są zaangażowani w dyskusję, chętnie odpowiadają na tweety i podają je dalej. Poza samą rozmową sposobów na prowadzenie konta na Twitterze jest wiele. Jedne firmy prowadzą na nim internetowe biura obsługi klienta. Niektóre informują o promocjach i specjalnych ofertach, a jeszcze inne zamieszczają tam zdjęcia i ciekawostki. Grunt, aby nie zamieniać profilu na Twitterze w słup ogłoszeniowy z reklamami. Więcej o prowadzeniu konta na tym serwisie przeczytasz tutaj: 6 wskazówek, jak prowadzić profil firmowy na Twitterze.

Profil firmy na Twitterze – trochę statystyk

Nie tak dawno Twitter postanowił zapytać 1100 małych i średnich przedsiębiorców z USA, czy używają tej platformy jako narzędzia biznesowego. Jeśli tak, to w jaki sposób i dlaczego? Badani podzielili się także przydatnymi wskazówkami, które na co dzień pomagają im w prowadzeniu konta firmowego (źródło: blog.twitter.com). Blisko 3/4 badanych zgodziło się, że bycie obecnym na Twitterze jest dziś bardzo ważne. 41 proc. przedsiębiorców przyznało, że używa Twittera, aby promować swój biznes, z czego aż 70 proc. używa go codziennie. Jednocześnie 68 proc. badanych uznało Twittera za ważne narzędzie w ich strategii marketingowej. Spośród nich aż 94 proc. uważa, że jest to najcenniejszy kanał pośród wszystkich kanałów w social media. 74 proc. twierdzi, że czas zainwestowany w prowadzenie komunikacji za pomocą Twittera zwrócił im się. Wśród największych zalet Twittera przedsiębiorcy wymieniają: natychmiastowy dostęp do informacji, łatwiejszy kontakt z influencerami i branżą. Jak również możliwość szybkiej obsługi klientów. Ponadto 9 na 10 marek uważa osoby wchodzące z nimi w interakcję na Twitterze za wartościowe dla firmy, a 67 proc. za najbardziej wartościowe uważa rekomendacje ich firmy innym użytkownikom. Co ciekawe, ponad połowa badanych przedsiębiorców posiada prywatne konto na tym portalu i aż 85 proc. z nich stwierdziło, że prowadzenie konta prywatnego pomogło im zrozumieć w jaki sposób prowadzić profil firmy na Twitterze. Jednak przedsiębiorcy nie używają Twittera wyłącznie do rozmowy z fanami. Serwis służy im także do przekierowywania ruchu między innymi na stronę internetową (74 proc.), blog (40 proc.) czy newsletter (17 proc.). Ponad połowa badanych przedsiębiorców chciałaby zwiększyć swoją obecność na Twitterze. Nic dziwnego – prowadzenie działań na Twitterze może znacząco wspomóc przedsiębiorców w budowaniu świadomości ich marki i promowaniu jej w Internecie. Zanim jednak firma zdecyduje się na prowadzenie konta na Twitterze warto wcześniej sprawdzić, czy na Twitterze znajdują się potencjalni fani i osoby, które mogłyby być zainteresowane treściami oferowanymi przez markę. W tym celu warto posłużyć się chociażby twitterową wyszukiwarką, wpisując w nią stosowny hashtag lub frazę związaną z branżą, w której działa firma, i sprawdzić, czy na stronie wyświetlą się wartściowe wyniki.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Potrzebujesz
wystawić fakturę?

Zrób to za darmo z programem IFIRMA!

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Baza kontrahentów
  • Program magazynowy
  • Wsparcie techniczne BOK
Załóż darmowe konto

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie