Planujesz otworzyć sklep na Shopify w 2023 roku? Dowiedz się, ile to kosztuje! Przygotowaliśmy dla Ciebie pełen przegląd wydatków, których możesz się spodziewać podczas rozpoczęcia swojej przygody z e-commerce. Poznaj szczegóły w naszym najnowszym artykule.
Korzystanie z gotowej platformy e-commerce stanowi ogromne ułatwienie. Nie musimy tracić czasu na kwestie techniczne – po prostu tworzymy sklep, dodajemy produkty, integrujemy niezbędne narzędzia i jesteśmy gotowi do rozpoczęcia sprzedaży. Ale co z kosztami? Ile będzie nas kosztować Shopify w porównaniu do innych platform? Wszystkie te odpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule.
Często klienci, badając ceny związane z korzystaniem z Shopify, trafiają na oficjalną stronę z cennikiem i zakładają, że podane tam opłaty to jedyny wydatek, jaki ich czeka, aby regularnie sprzedawać na tej platformie. Niemniej jednak rzeczywistość jest nieco bardziej skomplikowana. Jak to wszystko wygląda w praktyce? Przeczytaj artykuł!
Shopify to wszechstronna platforma sklepowa stworzona dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Powstała w Kanadzie, zdobywając globalną popularność jako jedno z najczęściej używanych narzędzi do zarządzania sklepami e-commerce i prowadzenia sprzedaży online.
Obecnie Shopify obsługuje ponad milion sklepów e-commerce w 175 krajach. Chociaż w Polsce nie jest jeszcze tak szeroko znana, to cieszy się popularnością wśród tych, którzy planują sprzedawać swoje produkty na rynkach międzynarodowych.
Shopify to platforma sklepowa dostosowana do globalnego rynku. Należy jednak pamiętać, że korzystanie z niej nie jest darmowe. Model biznesowy opiera się na opłatach abonamentowych w systemie SaaS (Software as a Service), czyli w formie abonamentu miesięcznego lub rocznego. W zamian za to uzyskujesz dostęp do aplikacji przez określony czas. W każdej chwili masz możliwość zrezygnowania z subskrypcji.
Co to oznacza dla użytkowników? Platforma nie oferuje opcji pobrania i zainstalowania oprogramowania sklepu na własnym serwerze. Wszystko odbywa się na infrastrukturze hostingowej Shopify. Chociaż możesz korzystać z własnej domeny, utrzymaniem sklepu zajmuje się Shopify, co wiąże się z miesięcznymi opłatami. Kwota abonamentu zależy od rozmiaru sklepu oraz wybranych dodatkowych opcji i integracji.
Zalety
Wady
Pierwsza ważna rzecz, którą trzeba wziąć pod uwagę, to fakt, że Shopify fakturowane jest wyłącznie w dolarach amerykańskich, co sprawia, że koszty mogą być podatne na wahania kursowe.
Drugą istotną kwestią są podziały kosztów na te jednorazowe i cykliczne. Jeśli chodzi o koszty jednorazowe, zazwyczaj są one związane z uruchomieniem sklepu. Wielkość tych kosztów zależy często od charakterystyki projektu, liczby niestandardowych integracji, funkcji oraz ekranów do zaprojektowania i wdrożenia. Dla nowych lub mniejszych firm sensownym wyborem może być samodzielne skonfigurowanie sklepu, rozpoczęcie na darmowym lub płatnym szablonie (płatne szablony Shopify zwykle kosztują około 180 dolarów).
Zdecydowałeś się by otworzyć swój sklep na platformie Shopify? Gratulacje! Teraz prawdopodobnie zastanawiasz się, ile dokładnie będziesz musiał za to wszystko zapłacić. Dobrą wiadomością jest to, że Shopify udostępnia różnorodne, przystępne cenowo plany, spośród których możesz wybrać ten, który najlepiej odpowiadający Twoim potrzebom.
Jednakże, poza podstawowymi kosztami subskrypcji, istnieją również pewne ukryte opłaty, o których warto wiedzieć. Shopify nalicza także procent od każdego zakupu dokonanego na Twojej stronie, co nazywa się kosztem transakcji.
Aby rozpocząć korzystanie z platformy, wystarczy zarejestrować się na stronie Shopify. Zanim jednak zdecydujemy się na stworzenie swojego sklepu, możesz przez okres 14 dni przetestować silnik zupełnie za darmo. Po upływie tego czasu, będziemy mogli wybrać jeden z poniższych planów:
Różnice między planami dotyczą liczby dostępnych kont pracowników (odpowiednio: Basic – 2, Shopify – 5, Advanced – 15) oraz dostępnych lokalizacji (od 4 do 8). Jeśli Twoja obsługa sklepu angażuje więcej osób lub posiadasz kilka punktów odbioru, koniecznie zwróć uwagę na te aspekty.
Jedną z istotnych różnic w planie Advanced jest to, że opłata za usługę “Third-party calculated shipping rates” jest już wliczona w cenę. Jeśli korzystasz z niższego planu i chcesz zintegrować stronę ze współpracującym kurierem, będziesz musiał aktywować tę usługę poprzez kontakt z działem wsparcia Shopify. Jej miesięczny koszt wynosi około 20 dolarów.
Wszystkie plany zawierają m.in. następujące funkcjonalności:
Nazwa funkcji | Basic Shopify | Shopify | Advanced Shopify |
---|---|---|---|
Sklep internetowy | ✓ | ✓ | ✓ |
Nieograniczona ilość produktów | ✓ | ✓ | ✓ |
Konta pracownicze | 2 | 5 | 15 |
Wsparcie 24/7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Kanały sprzedaży | ✓ | ✓ | ✓ |
Ręczne tworzenie zamówień | ✓ | ✓ | ✓ |
Kody promocyjne | ✓ | ✓ | ✓ |
Darmowy certyfikat SSL | ✓ | ✓ | ✓ |
Karty podarunkowe | ✓ | ✓ | ✓ |
Stawki wysyłki obliczone przez firmy kurierskie | X | X | ✓ |
Lokalizacje zapasów | Do 1000 | Do 1000 | Do 1000 |
Raporty | Basic | Standard | Zaawansowany |
Oprócz powyższej oferty mamy jeszcze plany specjalne:
Warto również wspomnieć, że przechodząc na rozliczenia roczne lub dwuletnie, Shopify oferuje atrakcyjne zniżki w wysokości odpowiednio 10% i 20%.
Opłaty transakcyjne są pobierane od każdej transakcji, wykorzystującej usługi zewnętrznego dostawcy płatności. Jest to koszt integracji Shopify z zewnętrznym dostawcą. Wysokość takiej opłaty jest zależna od wybranego planu.
Dla płatności innych niż Shopify Payments*, stosuje się dodatkowe opłaty transakcyjne zgodnie z poniższym zestawieniem:
Jeśli opłata prowizji od transakcji u dostawcy płatności, na przykład przelewy24, wynosi 1.25%, całkowity koszt prowizji od płatności będzie następujący:
Zakwalifikowane do korzystania z niej firmy:
– płacą opłaty transakcyjne tylko za płatność kartą kredytową,
– umożliwiają klientom wprowadzenia informacji o płatnościach w czasie, kiedy dokonują zakupu, bez konieczności opuszczania sklepu online,
– mają dostęp z panelu administracyjnego Shopify do konfiguracji Shopify Payments,
– w panelu administracyjnym mają dostęp do swoich wypłat w czasie rzeczywistym.
Sprzedawcy korzystający z Shopify Payments lub będący własnym dostawcą płatności, są zwolnieni z opłaty transakcyjnej. Niestety, na ten moment ta usługa nie jest jeszcze dostępna w Polsce.
Korzystanie z PayPal wiąże się z ponoszeniem opłat transakcyjnych, chyba że sprzedawca równocześnie aktywuje Shopify Payments (wtedy nie musi płacić opłat transakcyjnych) – wyjątkiem są sklepy mające siedzibę w Austrii i Belgii.
Najpopularniejsze sposoby ręcznej metody płatności to:
– płatność przy odbiorze,
– przelew bankowy,
– przekaz pieniężny,
– przelew e-mailem (dotyczy tylko sklepów i klientów, którzy znajdują się w Kanadzie).
Za płatności ręczne, sprzedawca nie ponosi opłat transakcyjnych.
Shopify to znana platforma ze swoją kolekcją darmowych motywów, co jest głównie zasługą ich reputacji. Oferują aż 11 darmowych motywów, z których każdy może być dostosowany do trzech różnych schematów kolorów. To oznacza, że technicznie dostarczają aż 33 wizualnie zróżnicowanych darmowych motywów.
Niektóre z tych bezpłatnych motywów, jak na przykład Debiut (domyślny motyw Shopify) i Prosty, cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników. Niemniej, jeśli pragniesz nadać swojemu sklepowi niepowtarzalny charakter i wyróżniający się styl, warto przyjrzeć się ponad 120 szablonom premium dostępnym w Sklepie z Motywami Shopify.
Jeśli natomiast przejrzenie tak dużej ilości motywów wydaje się być przytłaczającym zadaniem, to nie ma się czym martwić: Shopify ułatwia wyszukiwanie motywów poprzez kategorie branżowe (takie jak Sztuka i Rozrywka czy Dom i Ogród) oraz kolekcje (np. Sprzedaż Zagraniczna czy Sprzedaż Osobista).
Cena motywów w Shopify waha się od 150 do 350 dolarów amerykańskich. To jednorazowa opłata, a po zakupie, wszystkie aktualizacje motywów oraz wsparcie techniczne są bezpłatne.
Zważając na to wszystko, inwestycja w motyw, który najlepiej pasuje do wyjątkowego stylu i potrzeb Twojej marki, jest warta rozważenia. Niektóre z najbardziej popularnych płatnych motywów Shopify to Impuls (320 USD, 3 warianty stylu), Prestiż (300 USD, 3 warianty stylu) oraz Symetria (300 USD, 4 warianty stylu). Oczywiście, popularność tych motywów nie oznacza automatycznie, że są one idealne dla Twojego sklepu.
Wiele sklepów dąży do poszerzenia podstawowych funkcji Shopify o dodatkowe rozwiązania, takie jak chat na żywo, programy poleceń, itp.
Często dostawcy aplikacji oferują wersje próbne lub darmowe wersje o ograniczonej funkcjonalności. Dla bardziej rozwiniętych sklepów z ustabilizowanymi obrotami te darmowe opcje zwykle nie są wystarczające.
Przyjrzyjmy się kilku często instalowanym aplikacjom:
Przy wyborze sklepu na platformie Shopify, wyeliminowane są koszty związane z hostingiem, ponieważ witryna działa na szybkich i niezawodnych serwerach Shopify. Niemniej jednak, należy pamiętać, że opłata za korzystanie z platformy nie obejmuje kosztów związanych z rocznym utrzymaniem domeny (które mogą wynosić od kilku do kilkunastu złotych w skali miesiąca) oraz kosztów związanych z usługami pocztowymi (miesięczne wydatki mogą wynosić od kilku do kilkudziesięciu złotych).
Shopify POS to kolejny obszar, w którym Shopify wyróżnia się jako kompleksowe rozwiązanie dla handlowców. Oprócz funkcji tworzenia sklepów internetowych, Shopify oferuje również swój własny system POS (Point of Sale), który jest niezwykle przydatny dla firm prowadzących zarówno sklepy online, jak i stacjonarne. Ten system umożliwia bezproblemowe śledzenie całej sprzedaży za pomocą jednego, zintegrowanego systemu.
– Bezpłatnie (dołączony do wszystkich planów Shopify)
– Obejmuje mobilne punkty sprzedaży, profile klientów oraz zarządzanie zamówieniami i produktami.
– 89 USD miesięcznie na lokalizację (doliczane do kosztu miesięcznej subskrypcji)
– Dedykowany dla sklepów stacjonarnych– Obejmuje nieograniczoną liczbę pracowników sklepu oraz możliwość przypisania różnych ról i uprawnień dla każdego z nich – Posiada zaawansowany systemo zarządzania zapasami, co pomaga uniknąć braków towarowych i poprawić obsługę klientów.– Oferuje elastyczność w obsłudze transakcji, umożliwiając otwarcie dowolnej liczby kas fiskalnych w sklepie.– Zapewnia dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwalają śledzić wydajność sklepu, analizować trendy sprzedażowe i podejmować strategiczne decyzje– Dla użytkowników subskrypcji Shopify Plus, Shopify POS Pro jest dostępny bez dodatkowych kosztów
Szczegółowe różnice między Shopify POS Lite a Shopify POS Pro znajdują się na stronie internetowej pod tym linkiem.
Ostateczny koszt związany z otwarciem i prowadzeniem sklepu za pomocą Shopify, będzie się różnił w zależności od tego, jakie wymagania ma sprzedawca oraz w jakim kraju się znajduje. Przy rozważaniu tej platformy warto przeanalizować nie tylko dostępne plany subskrypcyjne ale również dodatkowe usługi, np. aplikacje, które za dodatkową opłatą mogą pomóc w prowadzeniu działalności.
Shopify oferuje wiele darmowych zasobów, w tym darmowe szablony i bezpłatne wersje wielu aplikacji. To oznacza, że poza opłatą miesięczną, możesz faktycznie wydać 0 USD na tworzenie swojej witryny na Shopify. Jeśli zdecydujesz się na płatny szablon, koszt będzie wynosił od 150 do 350 USD, a koszty aplikacji i innych dodatków mogą wahać się od zaledwie 3 USD miesięcznie do nawet 2000 USD miesięcznie (bez obaw – zazwyczaj nie potrzebujesz aż tyle).
Również wybór systemu POS jest elastyczny. Shopify POS Lite jest darmowy w ramach subskrypcji i może być wystarczający, szczególnie jeśli nie prowadzisz sklepów stacjonarnych. Jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji, możesz wybrać Shopify POS Pro za dodatkową opłatą 89 USD miesięcznie na lokalizację, dodawaną do kosztu subskrypcji.
Shopify jest znany z adaptacyjności swoich rozwiązań, a ceny są równie elastyczne jak inne aspekty platformy. Mogą oscylować w zakresie od niskich do wysokich, w zależności od indywidualnych potrzeb i wymagań Twojego sklepu internetowego.
Mamy nadzieję, że przedstawiona symulacja kosztów pomoże Ci podejmować świadome decyzje, jeśli planujesz uruchomienie lub migrację swojego sklepu na Shopify. W porównaniu do dostępnych na polskim rynku rozwiązań typu SaaS, powyższe kwoty mogą wydawać się dość znaczące. Niemniej jednak, niezawodność, stabilność oraz możliwości sprzedaży zagranicznej, które oferuje Shopify, stanowią silne argumenty za rozważeniem przesiadki z innych platform.
Marzysz o własnym sklepie internetowym? Pamiętaj, że sukces w biznesie online wymaga solidnego przygotowania, a to obejmuje także niezawodną księgowość. W IFIRMA oferujemy wsparcie obejmujące kompleksowe usługi biura rachunkowego oraz osobistego księgowego, którzy pomogą Ci skutecznie zarządzać finansami Twojego e-biznesu.
A to jeszcze nie koniec – dzięki naszej współpracy z platformą Shopify masz możliwość łatwej integracji swojego e-commerce z naszym zaawansowanym systemem księgowym. Dzięki temu zyskujesz kontrolę nad aspektami finansowymi i procesami sprzedażowymi. Co więcej, dzięki zastosowanym rozwiązaniom automatyzacyjnym w dziedzinie księgowości, zaoszczędzisz cenny czas i zminimalizujesz ryzyko popełnienia ewentualnych błędów.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.