Portal Dribbble zrzesza kreatywnych twórców specjalizujących się w grafice i projektowaniu. Dołączenie do tego grona jest jednak możliwe tylko dzięki uzyskaniu zaproszenia od innego użytkownika. Czy warto się o to starać? Jak dostać się na Dribbble i jaki potencjał biznesowy dla projektanta wnosi obecność na tym serwisie?
Portal Dribbble zrzesza kreatywnych twórców specjalizujących się w grafice i projektowaniu. Można wskazać, że to serwis społecznościowy branży kreatywnej w wersji mikro. Dlaczego? Dostanie się na platformę nie należy do najprostszych – zasady gry są tu bowiem inne niż w przypadku znanych portali zrzeszających talenty. Dołączenie do tego grona jest możliwe tylko dzięki uzyskaniu zaproszenia od innego użytkownika. Czy warto się o to starać? Jak dostać się na Dribbble i jaki potencjał biznesowy dla projektanta wnosi obecność na tym serwisie?
Czy warto starać się o dostęp do platformy Dribbble? Jeżeli jesteś projektantem z pasji, któremu zależy na samorozwoju i podpatrywaniu trendów od najlepszych twórców – wówczas zdecydowanie tak. Obecność w serwisie Dribbble oferuje inspiracje od uznanych grafików z każdego świata. Taki powiew świeżości pozwoli czasem skrystalizować najgłębiej zakorzenione wizje i natchnąć do nowych projektów. To jednak nie wszystko – platforma stwarza również szereg innych możliwości.
Jeżeli zastanawiasz się, jak dostać się na Dribbble – najpierw poznaj stanowisko samego portalu. Założyciele przykładają dużą uwagę do zbudowania wartościowej i wyselekcjonowanej społeczności. Zaproszenia są limitowane a możliwości dystrybucji są uzależnione od stopnia atrakcyjności profilu zapraszającego. Mowa tu o jakości i ocenie dotychczasowych prac oraz aktywności. Projektanci korzystają z różnych kanałów w ramach poszerzenia grona Dribbble – warto zatem śledzić tematyczne grupy na Facebooku oraz blogi.
Zamieszczanie zdjęć swoich realizacji umożliwia także spieniężenie dotychczasowych wysiłków i daje szansę nawiązania kolejnych kontaktów biznesowych. Budowanie rozpoznawalności i marki na Dribbble nie jest szybkim procesem, jednak powodzenie w tej materii zależy w dużej mierze od własnego zaangażowania. Przejawia się w to zamieszczaniu najlepszych prac czy wchodzeniu w interakcję z innymi użytkownikami. To jedne z elementów, które wpływają na budowanie swojej marki i rozgłosu.
Warto dokumentować zaprojektowane dzieła i zamieszczać je na portalu – nie tylko w ramach gromadzenia trofeów, ale przede wszystkim jako próbki możliwości dla potencjalnych klientów. Spersonalizowanie takiej wizytówki o najlepsze projekty i swoje dane kontaktowe pozwoli wygenerować internetową wizytówkę, co ułatwi nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. Posiadanie własnej strony z portfolio w branży graficznej nie jest wymogiem, a to za sprawą funkcjonalności oferowanych przez tematyczne serwisy dla grafików, takie jak Dribbble. Co więcej – znane agencje traktują ten portal jako kanał wyszukiwania talentów.
▶ Przeczytaj też: Jak wypromować portfolio freelancera?Jeżeli masz już za sobą etap budowania portfolio – nie zapominaj o śledzeniu statystyk. To pomoże Ci w uzyskaniu informacji zwrotnej co do popularności swojego dorobku. Dribbble oferuje bowiem dość rozbudowany moduł pozwalający na weryfikację odwiedzin profilu i wyświetleń zamieszczonych prac.
Jeśli zastanawiasz się, co pozwoli Ci wygenerować większy ruch – własna strona z portfolio czy Dribbble – ciężko udzielić tu precyzyjnej odpowiedzi. W ramach wyświetleń na platformie trzeba mieć na uwadze, że są one powodowane także wejściami innych projektantów szukających inspiracji, a nie klientów. Niemniej – oba te kanały wzajemnie się uzupełniają i pozwalają napędzać wartościowych ruch.
Dribbble to nie tylko jeden z wielu popularnych serwisów dla grafików. To dość hermetyczne miejsce, jednak przynależność do tego grona może pomóc w uzyskaniu wyzwań zawodowych bez ograniczeń geograficznych.
Możliwość interakcji z najlepszymi twórcami, wygenerowanie własnej podstrony z portfolio, szansa na nowe kontakty biznesowe – to tylko kilka przykładów spośród dostępnych opcji. To zapewne wyjaśnia, dlaczego ambitni graficy głowią się, jak dostać się na Dribbble i aktywnie starają o członkostwo.
▶ Szukasz miejsc, w których mógłbyś sprzedawać swoje prace graficzne?Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.