|
|
4 minut czytania

Jak prowadzić sprzedaż Print on Demand?

Dynamika zmian zachodzących na współczesnym rynku zwiększa znaczenie elastyczności, która staje się kluczowym czynnikiem warunkującym sukces biznesu. Realia te wpłynęły na rozwój modelu Print on Demand pozwalającego na wytwarzanie produktów dopiero po złożeniu konkretnego zamówienia przez klienta.

print on demand co to

Działalność nierejestrowana - ifirma.pl

Jak w pełni wykorzystać potencjał takiego rozwiązania i zacząć generować satysfakcjonujące zyski, równolegle skupiając się na prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Model sprzedażowy zwany również drukiem na żądanie, który opiera się na produkowaniu przedmiotów z nadrukami na zamówienie klienta.

W efekcie proces wytwarzania artykułów rozpoczyna się dopiero po otrzymaniu konkretnego zamówienia umożliwiającego przygotowanie pojedynczych sztuk lub ich małych ilości.

Schemat ten eliminuje konieczność posiadania zapasów, redukując także samo ryzyko finansowe. Sprzedawca nie musi więc dokonywać wielkich inwestycji w produkcję czy zarządzać zapasami. Dużym ułatwieniem staje się również brak konieczności kupowania produktów z wyprzedzeniem oraz dokonywania opłat za przestrzeń magazynową.

Działanie modelu Print on Demand jest niezwykle intuicyjne, co ułatwia kreatywnym osobom rozpoczęcie sprzedaży personalizowanych produktów, jak na przykład koszulki, kubki, ozdoby czy inne gadżety, akcesoria i części garderoby. Otworzenie takiego biznesu jest bardzo łatwe – można to zrobić od razu, prosto z domu, realizując sprzedaż nawet bez minimalnych progów zamówień.

Print on Demand stanowi świetną alternatywę dla osób, które nie chcą od razu inwestować ogromnych pieniędzy w zakładany biznes. Model ten cieszy się obecnie dużą popularnością właśnie ze względu na niski próg wejścia, redukcję potencjalnych problemów logistycznych, a także dużą elastyczność i skalowalność, co świetnie wpisuje się w najnowsze trendy świata biznesu.

Struktura modelu druku na życzenie sprawia, że rola właściciela sklepu najczęściej jest ograniczona do odpowiadania za projekt zadruku oraz wystawiania i promocji towarów. Większość zadań spada więc na samego dostawcę usługi. To on, już na samym początku, tworzy projekt graficzny, który ma zostać docelowo umieszczony na produkcie.

Następny krok stanowi wybór platformy PoD przejmującej produkcję, magazynowanie, a także wysyłkę poszczególnych produktów do klienta. Obecnie największą popularnością, szczególnie wśród początkujących, cieszą się Amazon Merch on Demand, Redbubble, Teepublic oraz Amazon KDP.

Przy wyborze należy dokładnie rozważyć wszystkie dostępne opcje, wybierając tę najlepiej dopasowaną do naszych oczekiwań i potrzeb, ponieważ to właśnie zadaniem danej platformy jest umożliwienie odpowiedniego zadbania o cały proces operacyjny – od druku po ostateczną dostawę produktu do konsumenta. W efekcie, pozostawiając główne aspekty logistyczne swoim partnerom, twórca może skoncentrować się na kreowaniu wyjątkowych projektów i ich umiejętnym promowaniu.

Na tym etapie równie istotny jest sam dobór produktów do personalizacji. Najczęściej twórcy skupiają się na różnego rodzaju ubraniach, akcesoriach, gadżetach, a nawet dekoracjach domowych.

Zważając na elastyczność jaką niesie za sobą Print on Demand, dobrą opcja przy takim modelu biznesowym jest wybór działalności nierejestrowanej, która pozwala na prowadzenie działalności gospodarczej na małą skalę bez konieczności rejestracji firmy.

Jednak rozwiązanie to jest dostępne tylko, gdy prowadzona działalność spełnia określone warunki. Pierwszy z nich odnosi się do przychodu, którego miesięczna wartość nie może przekraczać 75% minimalnego wynagrodzenia brutto.

Kolejnym wymogiem jest brak wcześniejszej działalności gospodarczej (w ciągu ostatnich 60 miesięcy). Dodatkowo sama działalność nie może wymagać koncesji, zezwoleń ani wpisu do rejestru działalności regulowanej.

W przypadku Print on Demand, jeśli oferowane produkty nie należą do kategorii wymagających specjalnych zezwoleń, można prowadzić taką działalność w formie nierejestrowanej.

Oprócz podstawowych obowiązków, osoba decydująca się na sprzedaż Print on Demand powinna mieć na uwadze również inne istotne w kontekście biznesowego rozwoju kwestie. Model ten wymaga wielowymiarowej współpracy z drukarnią lub firmą zajmującą się realizacją zamówień na produkty. Warto więc zadbać o odpowiednie umowy z dostawcami. Prowadzenie działalności nierejestrowanej nie wyklucza budowania tego rodzaju współprac, jednak same warunki umów mogą różnić się od tych dla formalnie zarejestrowanych przedsięwzięć.

Skupiając się na obowiązkach podatkowych, dochody z działalności nierejestrowanej należy uwzględnić w rocznym zeznaniu podatkowym PIT-36 jako przychody z innych źródeł. Nie ma natomiast konieczności opłacania składek ZUS, wymogiem jest jednak prowadzenie uproszczonej ewidencji sprzedaży.

Ważny aspekt stanowi również odpowiedzialność cywilna. To osoba prowadząca działalność nierejestrowaną odpowiada osobiście za wszelkie zobowiązania, np. reklamacje czy zwroty od klientów.

Print on Demand stanowi dobre rozwiązanie na małą skalę, pozwalając na testowanie rynku i oferty. Model ten ma wiele do zaoferowania twórcom, umożliwiając im elastyczne rozwijanie biznesu bez konieczności dokonywania dużych nakładów finansowych.

Równolegle, spełniając określone warunki, sprzedaż Print on Demand można prowadzić również w formie NDG, co staje się dużym ułatwieniem dla osób stawiających pierwsze kroki w tej branży.

Autor ifirma.pl

Oliwia Józefowiak

Autorka treści poruszających tematykę zarówno biznesową, e-commercową, oraz księgową. W tekstach tworzonych na ifirma.pl dąży do kreatywnego, ale też zrozumiałego omówienia często zawiłych aspektów z obszaru ekonomii, ułatwiając przedsiębiorczym osobom stawianie pierwszych kroków w świecie biznesu. Jako absolwentka Rachunkowości i Controllingu, przekłada zdobytą wiedzę również na praktyczne działania, które przybliża czytelnikom w formie efektywnych rozwiązań. Na co dzień przyjmuje analityczną perspektywę, przemieniając nawet pozornie zwyczajne otoczenie w cenne źródło inspiracji.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003