|
|
4 minut czytania

Jak przygotować się do stworzenia kursu?

Stworzenie kursu internetowego to wieloetapowy proces.

przygotowanie się do stworzenia kursu

Zanim jednak przejdziesz do głównego zadania, czyli pracy nad swoim produktem, są elementy, które powinieneś wcześniej rozważyć. Jak więc przygotować się do stworzenia kursu? Od czego zacząć? W naszym artykule przeprowadzimy się przez cały proces.

Zdecyduj, o czym będzie kurs

Zanim przystąpisz do tworzenia kursu, zastanów się, z jakiej dziedziny czujesz, że masz wystarczającą wiedzę do tego, aby uczyć innych. Najlepszym rozwiązaniem będzie wybór tematu, który łączy w sobie twoje umiejętności, zainteresowania i doświadczenie.

Nie musisz posiadać wiedzy eksperckiej, aby nauczać innych. Dla uczestników kursu ważniejsze od twojego dyplomu może okazać się zaangażowanie i mówienie o danym temacie z pasją. Jeśli posiadasz osiągnięcia w danej branży, również wykorzystaj to jako kierunek, w którą tematykę powinien iść twój kurs.

Zidentyfikuj swoją grupę docelową

Stworzenie kursu wymaga wielu godzin pracy i sporo wysiłku. Tym bardziej, twórcy zależy, aby jego produkt znalazł swoich odbiorców. Oczekiwania mogą jednak nie zostać spełnione, jeśli nieodpowiednio dobierze swoją grupę docelową.

Żaden produkt nie może być dla wszystkich – jeśli taki jest, prawdopodobnie nikt z niego nie skorzysta, ponieważ nie będzie spełniał potrzeb konkretnego segmentu odbiorców. Kiedy masz już temat kursu, zastanów się, komu zdobyta wiedza może przynieść najwięcej korzyści.

Kiedy masz już swoją grupę docelową, pomyśl, czy możesz ją jeszcze zawęzić. Przykładowo, tworząc kurs o nauce gry na gitarze, twoimi odbiorcami mogą być wszyscy początkujący gitarzyści lub precyzyjniej – początkujący gitarzyści, którzy chcą rozwijać się w kierunku muzyki rockowej. W ten sposób zawęzisz swoją grupę docelową, co pozwoli Ci dotrzeć do klientów zainteresowanych dokładnie tym, co oferujesz.

Sprawdź rynek

Ponownie, zanim zaczniesz tworzyć swój kurs, zastanów się nad realnymi zapotrzebowaniami na rynku. Może okazać się, że twoje przypuszczenia o tym, jaki temat zainteresuje odbiorców, są błędne. Do analizy rynku wykorzystaj możliwości Internetu:

  • Google Trends – narzędzie umożliwia dostęp do informacji na temat zapytań, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google. Możemy również porównać różne wyszukiwania między sobą. Witryna udostępnia również zestawienia najczęściej wpisywanych fraz w danym roku.
  • Ubbersuggest – to narzędzie, z którego możesz skorzystać za darmo w ograniczonej wersji. Aby mieć dostęp do pozostałych funkcji, należy opłacić jeden z trzech dostępnych pakietów. Platforma pozwala sprawdzić liczbę wyszukiwań danej frazy i jej konkurencyjność. Podobne możliwości oferują takie programy jak: Ahrefs, Semrush, czy Surfer.
  • AnswerThePublic – narzędzie pozwala wpisać i wyszukać dane hasło w wyszukiwarce. Następnie generowana jest wizualizacja pokazująca, jakie frazy zawierające wpisywane hasło są wyszukiwane przez internautów,o. Darmowa liczba wyszukiwań jest ograniczona.

Przeanalizuj konkurencje

Przede wszystkim należy sprawdzić, kim są nasi konkurenci i co oferują. Nie warto kopiować pracy innych. Aby tego uniknąć, należy zastanowić się, czym mój produkt może się wyróżniać. Analiza konkurencji może pomóc Ci dotrzeć do swojej niszy. Wystarczy przyjrzeć się, jaki wątek nie został do tej pory rozwinięty i zapełnić tę lukę swoim produktem.

Czasami jednak temat jest na tyle popularny, że trudno znaleźć inny sposób na jego przedstawienie. Można wtedy zastanowić się nad zmianą grupy odbiorców. Może, zamiast tworzyć kurs dla mężczyzn o tym jak zarządzać swoimi oszczędnościami, przedstawmy ten sam temat, zmieniając grupę odbiorców. Mogą nią być np. kobiety, a precyzyjniej studentki, które rozpoczynają swoją przygodę na rynku pracy i chcą lepiej dysponować swoim budżetem.

Określ UVP – unikalna propozycja wartości

Jeśli chcesz dotrzeć do klientów i zachęcić ich do zakupu twojego kursu, musisz pokazać im, co tak naprawdę zyskają, decydując się na sfinalizowanie transakcji. Przygotuj opis, w którym poinformujesz użytkowników, czego nauczą się, dzięki twoim lekcjom.

Przykładowo tworząc kurs dla początkujących UX designerów, możesz napisać, że po szkoleniu uczestnicy będą mieli skończony swój pierwszy projekt w programie Adobe XD, którego będą mogli użyć w portfolio.

Stwórz grono odbiorców

Jeszcze nie masz gotowego produktu, ale to nie przeszkadza w pracy nad budowaniem swojej publiczności. Nie ważne jak dobry kurs stworzysz, nikt się o tym nie przekona, jeśli nie będziesz miał, komu go sprzedać. Dlatego zawczasu możesz budować więź z potencjalnymi odbiorcami.

Jest wiele sposobów na to, aby stworzyć wokół swojej marki zaangażowaną społeczność. Przede wszystkim zastanów się, z jakich mediów korzystają. Jeśli tworzysz kurs o tym, jak przeprowadzić samodzielna analizę kolorystyczną, swoich odbiorców prawdopodobnie znajdziesz na Instagramie. Tworząc jednak produkt skierowany typowo do pracowników branży HR, możesz zacząć od założenia konta na Linkedin.

Kiedy masz już swoją społeczność, staraj się dostarczać im takie treści, które będą angażujące i będą budować zaufanie do twojej marki. Wykorzystaj również ten czas na dowiedzenie się, jakie są oczekiwania twoich odbiorców, jakie mają potrzeby i przyzwyczajenia, a następnie wykorzystaj to tworząc kurs.

Podsumowanie

Po przejściu przez wszystkie elementy przygotowawcze nastał kulminacyjny moment całego procesu, czyli stworzenie kursu internetowego. Jest to czasochłonne i wieloetapowe zadanie, dlatego dokładne kroki zaprezentujemy w następnym artykule.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Potrzebujesz
wystawić fakturę?

Zrób to za darmo z programem IFIRMA!

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Baza kontrahentów
  • Program magazynowy
  • Wsparcie techniczne BOK
Załóż darmowe konto

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie