Shopify z roku na rok staje się coraz popularniejszą platformą e-commercową. Z tego kanadyjskiego serwisu korzystają miliony osób z całego świata. Dzięki modelowi SaaS (Software-as-a-Service) sprzedawcy otrzymując dostęp tak długo, jak płacą wybrany abonament (roczny lub miesięczny). Do świata online swoje sklepy przenosi wielu przedsiębiorców, którzy oferują nie tylko produkty fizyczne. Dlatego dzisiaj omówimy jak sprzedawać produkt cyfrowy na Shopify.
Shopify umożliwia użytkownikom darmowe przetestowanie platformy przez 14 dni. Dzięki temu sprzedawca może zapoznać się z systemem oraz dostępnymi funkcjami. Praca w tym systemie nie wymaga posiadania dużej wiedzy technicznej, dlatego nawet początkujący przedsiębiorcy poradzą sobie z jego obsługą. Szczegółowe informacje dotyczące tego jak otworzyć sklep na Shopify zawarliśmy w osobnym artykule.
Sprzedawcy, którzy oferują w swoim sklepie produkty cyfrowe, muszą podczas tworzenia produktu w platformie, wyłączyć jego wysyłkę. Cały proces opiera się na czterech krokach:
W ten sposób konsumenci podczas kupowania produktu nie będą mieli obowiązku uzupełniania adresu dostawy oraz sposobu dostawy.
Shopify nie posiada obecnie funkcji umożliwiającej dostarczanie produktów cyfrowych klientom. W tym celu należy pobrać odpowiednią aplikację, ze sklepu z aplikacjami (Shopify App Store).
Jednym z dostępnych rozwiązań jest Digital Downloads. To darmowa aplikacja, która pozwala na sprzedaż plików o wadze poniżej 5 GB. Na Shopify App Store posiada ona ocenę 3/5 gwiazdek oraz ponad 300 recenzji.
Dodawanie produktów cyfrowych za pomocą tej aplikacji wymaga w pierwszej kolejności utworzenia produktu, a następnie dodania załącznika cyfrowego (z pozycji aplikacji Digital Downloads) do strony szczegółów produktu.
Inną alternatywą jest np. Downloadable Digital Assets, oferująca 7-dniową darmową wersję próbną. Często podkreślanymi cechami tego rozwiązania są automatyczna dostawa produktów cyfrowych do konsumentów oraz inteligentny system pobierania, który uniemożliwia klientom dzielenie się plikami z innymi. Aplikacja posiada ocenę 5/5 gwiazdek, jednak w przeciwieństwie do poprzedniej propozycji, posiada tylko nieco ponad 40 recenzji.
Sprzedawca, korzystający z aplikacji Digital Downloads ma możliwość skonfigurowania szablonów e-maili, dzięki czemu może w nich zawrzeć wszystkie niezbędne informacje, dzięki którym klienci nie będą mieli wątpliwości, czego oczekiwać od zamówienia. Dostępne są dwa szablony e-maili, które są powiązane z produktami cyfrowymi:
W celu konfiguracji szablonów maili, należy:
Sprzedawcy posiadający swój sklep w serwisie Shopify, korzystający z aplikacji Digital Downloads, mają możliwość ustalenia limitu pobrań. Ustawia się go według poniższej ścieżki: „Ustawienia” → „Aplikacje i kanały sprzedaży” →”Digital Downloads” → „Otwórz aplikację” → wybranie konkretnego produktu cyfrowego → „Ustawienia” (przycisk przedstawiający ikonkę koła zębatego) → „Łączny limit” (Total limit) → podanie liczby, informującej ile razy klient może pobrać plik → „Prześlij” (Submit).
W przypadku zezwolenia na nieograniczoną liczbę pobrań, należy podczas ustalania limitu wpisać liczbę 0.
Każdy, kto sprzedaje produkty cyfrowe powinien przetestować, czy jego oferta rzeczywiście działa bez zastrzeżeń. W tym celu można złożyć zamówienie testowe, które spowoduje, że na prywatny e-mail zostanie wysłana wiadomość, taka sama jaką otrzyma potencjalny klient.
Sprzedawcy korzystający ze Shopify Payments mogą uruchomić tryb testowy. W celu wybrania tej opcji należy:
Sprzedawcy, którzy nie korzystają z Shopify Payments mogą złożyć zamówienie testowe przy użyciu fikcyjnej bramki Shopify. Więcej na ten temat można przeczytać pod tym linkiem.
Jak sprzedawać produkt cyfrowy na Shopify? Jak można zauważyć, nie jest to skomplikowany proces. Zarówno początkujący sprzedawcy, jak i zaawansowani gracze e-commerce, mogą wykorzystać platformę do oferowania produktów cyfrowych swoim klientom. Jeśli jednak serwis typu SaaS nie jest dla Ciebie, sprawdź nasz poprzedni artykuł, z którego dowiesz się, jak sprzedawać produkty cyfrowe na Etsy.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!