Sprzedaż szablonów Canva to ciekawy sposób na zapewnienie sobie dochodu pasywnego.
Stworzenie swojej oferty co prawda wymaga poświęcenia czasu i energii (zwłaszcza na początku działalności), jednakże raz przygotowane wzory można oferować bez końca i czerpać z nich zyski. W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy praktyczny poradnik o tym, jak sprzedawać szablony Canva.
Canva to narzędzie do projektów graficznych, z którego można korzystać w ramach darmowego lub płatnego konta. W przypadku wersji Pro, użytkownik posiada dostęp do większej ilości zasobów: elementów, czcionek, zdjęć, itp. Canva jest chętnie wybierana zwłaszcza przez początkujących twórców, ponieważ posiada łatwy i intuicyjny interfejs. Dostępnych jest również wiele darmowych, jak i płatnych szablonów, które można wykorzystać i edytować na własny użytek.
Zanim zaczniesz pracę nad swoim pierwszym szablonem Canva, mamy dla Ciebie dwie istotne porady:
Pewnie zastanawiasz się, dlaczego ktoś chciałby kupować szablony Canva, skoro ten program jest bardzo łatwy w obsłudze oraz oferuje dostęp do wewnętrznej biblioteki gotowych szablonów. Najczęstszymi powodami są:
Wracając do tematu biblioteki Canva, dlaczego użytkownik mając do niej dostęp, nadal chciałby kupować szablony od zewnętrznego twórcy? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Często wzory, które możemy znaleźć na platformie, są wzorami pojedynczymi. Oznacza to, że owszem znajdziemy ciekawy projekt, np. posta na Instagram, jednak będzie to tylko jeden szablon. A co jeśli potrzebujemy ich więcej, a nie chcemy powielać tego samego wzoru cały czas?
Z myślą o takich osobach, projektanci zewnętrzni tworzą i sprzedają pakiety szablonów, np. 20 wzorów na posty na Instagram. W ten sposób odbiorca otrzymuje dostęp do gotowych wzorów, które są ze sobą spójne, wystarczą na długo oraz będą stanowić pewną wizualną całość na firmowym (lub prywatywnym) koncie w social mediach.
Odpowiedzmy sobie wreszcie na pytanie, kim mogą być kupujący? Są to wszystkie osoby (firmy), które prowadzą dowolne działania w Internecie. Wszystkie takie jednostki potrzebują grafik, jednak nie wszystkie, chcą je robić samodzielnie. Niezależnie więc, czy jest to duża, globalna firma, czy lokalny fryzjer, prowadząc działania w mediach społecznościowych, będą potrzebować projektów graficznych. Potencjalnymi klientami mogą więc być:
Canva jako edytor grafiki pozostawia duże pole możliwości, co do rodzaju szablonów, które możesz stworzyć i sprzedawać. W zależności do jakiego odbiorcy chcemy trafić, możemy zaoferować:
Do tej listy spokojnie można dodać kolejne propozycje. Wszystko zależy od twojej wyobraźni i grupy odbiorców.
Masz już gotowy szablon, który chcesz sprzedać, i co dalej? Jest kilka sposobów oferowania swojego produktu klientom. Oto najpopularniejsze rozwiązania:
Jako twórca i sprzedawca, możesz zwiększyć swoje szanse na wyższe zyski, oferując swoje szablony na różnych platformach równocześnie.
Pierwszym krokiem do stworzenia własnego szablonu jest oczywiście rejestracja konta w serwisie Canva. Podstawowe konto założyć za darmo, jednak tak jak wspomnieliśmy wcześniej, najlepszą opcją będzie wykupienie pakietu Pro.
Zanim zaczniesz coś tworzyć, musisz wiedzieć co chcesz zaoferować i komu. Jeśli masz już swoją grupę odbiorców, bo np. prowadzisz konto na Instagramie o zdrowym odżywianiu, zastanów się jakie potrzeby swojej społeczności możesz spełnić, oferując im gotowe szablony. Może będzie to osobisty przepiśnik na własne przepisy kulinarne albo planer zawierający listę codziennych, zdrowych nawyków?
Jeśli zaczynasz od zera, możesz wykorzystać istniejące platformy, np. Etsy do znalezienia inspiracji. Wpisz w przeglądarkę „Canva template” i zobacz co oferują inni twórcy. Kiedy już zdecydujesz się na konkretny produkt, możesz sprawdzić kilka ofert w celu znalezienia wspólnych punktów:
Na tym etapie przypominamy, że nie możesz kopiować dostępnych w Canvie szablonów. Projekt, który chcesz sprzedaż musi być twoim pomysłem. Oczywiście możesz w swojej pracy korzystać z elementów dostępnych w Canvie. Pamiętaj jednak, aby używać tych, które są dostępne za darmo.
Przejdź do tworzenia projektu, który będzie projektowany według odpowiedniego rozmiaru. Dobierz odpowiednie czcionki, kolory i elementy, dzięki czemu podkreślisz stylistykę swojej pracy.
Kiedy masz gotowy projekt, przejdź do wygenerowania linku. Znajdziesz go klikając przycisk „Udostępnij” widoczny w prawym górnym rogu. Następnie kliknij „Łącze do szablonu” i skopiuj link, który zostanie wygenerowany.
Ten link będziesz oferował swoim kupującym. Klikając w niego, automatycznie otworzy im się kopia szablonu, który będą mogli edytować według własnych potrzeb, na swoim koncie. Oznacza to, że ich zmiany nie wpłyną na oryginalny szablon. Jeśli klient nie ma konta w platformie Canva, będzie musiał utworzyć je za darmo. /p>
Masz link do swojego szablonu, więc teraz musisz stworzyć grafikę, gdzie ten link umieścisz. Możesz stworzyć osobny dokument PDF. Zaznacz tekst, pod którym ma znajdować się link, przenoszący do szablonu. Następnie w prawym górnym rogu wybierz odpowiednią ikonkę i wprowadź łącze.
Kiedy dodasz łącze, przejdź do pobrania pliku w wersji PDF.
Gdy masz już wszystko gotowe, nie pozostaje nic innego jak opublikować ofertę w wybranej platformie sprzedażowej. Pamiętaj też o rzetelnej wycenie swojej pracy.
W ten sposób przeszliśmy przez cały poradnik dotyczący tego, jak sprzedawać szablony Canva. Ta podstawowa wiedza powinna Ci pomóc w stworzeniu własnych produktów, które zapewnią ci stały, pasywny dochód. Zapoznaj się również z artykułem przygotowanym przez serwis Canva, który dotyczy praw autorskich.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!