|
|
6 minut czytania

Jak sprzedawać szablony Canva?

Sprzedaż szablonów Canva to ciekawy sposób na zapewnienie sobie dochodu pasywnego.

szablony CANVA

Stworzenie swojej oferty co prawda wymaga poświęcenia czasu i energii (zwłaszcza na początku działalności), jednakże raz przygotowane wzory można oferować bez końca i czerpać z nich zyski. W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy praktyczny poradnik o tym, jak sprzedawać szablony Canva.

Sprzedaż szablonów Canva – co musisz wiedzieć?

Canva to narzędzie do projektów graficznych, z którego można korzystać w ramach darmowego lub płatnego konta. W przypadku wersji Pro, użytkownik posiada dostęp do większej ilości zasobów: elementów, czcionek, zdjęć, itp. Canva jest chętnie wybierana zwłaszcza przez początkujących twórców, ponieważ posiada łatwy i intuicyjny interfejs. Dostępnych jest również wiele darmowych, jak i płatnych szablonów, które można wykorzystać i edytować na własny użytek.

Zanim zaczniesz pracę nad swoim pierwszym szablonem Canva, mamy dla Ciebie dwie istotne porady:

  • Nie kopiuj istniejących szablonów – tak jak wspomnieliśmy wcześniej, Canva posiada wewnętrzną bibliotekę szablonów, z których mogą korzystać użytkownicy. Są one dostępne tylko do użytku własnego. Zabroniona jest ich odsprzedaż oraz kopiowanie, w celach zarobkowych.
  • Zainwestuj w pakiet Pro– dzięki temu, będziesz mógł pobrać link do swojego gotowego szablonu.
  • Nie używaj płatnych elementów – nawet jeśli posiadasz wersję konta Pro, to nie oznacza, że twoi klienci też ją będą mieli. Jeśli użyjesz dowolnego elementu z biblioteki płatnej, odbiorcy nie będą mogli go wykorzystać, przez co mogą czuć się oszukani.

Kto kupuje szablony Canva?

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego ktoś chciałby kupować szablony Canva, skoro ten program jest bardzo łatwy w obsłudze oraz oferuje dostęp do wewnętrznej biblioteki gotowych szablonów. Najczęstszymi powodami są:

  • odbiorcy nie mają czasuna to, aby samodzielnie tworzyć i dostosowywać projekt,
  • nie każdy lubi prace graficzne– niektóre osoby czerpią radość z projektowania grafik, jednak musimy pamiętać również o tych, dla których to zadanie nie jest relaksujące i przyjemne,
  • sporo osób nie czuje się dobrze w projektowaniu grafik– nie ma umiejętności, cierpliwości, czy innych cech niezbędnych do tej pracy,
  • niektóre osoby po prostu mają fundusze na to, aby gotowy szablon kupić– ten powód również należy zaakceptować i wziąć pod uwagę,
  • kupienie gotowego szablonu jest tańsze niż zatrudnienie grafika.

Wracając do tematu biblioteki Canva, dlaczego użytkownik mając do niej dostęp, nadal chciałby kupować szablony od zewnętrznego twórcy? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Często wzory, które możemy znaleźć na platformie, są wzorami pojedynczymi. Oznacza to, że owszem znajdziemy ciekawy projekt, np. posta na Instagram, jednak będzie to tylko jeden szablon. A co jeśli potrzebujemy ich więcej, a nie chcemy powielać tego samego wzoru cały czas?

Z myślą o takich osobach, projektanci zewnętrzni tworzą i sprzedają pakiety szablonów, np. 20 wzorów na posty na Instagram. W ten sposób odbiorca otrzymuje dostęp do gotowych wzorów, które są ze sobą spójne, wystarczą na długo oraz będą stanowić pewną wizualną całość na firmowym (lub prywatywnym) koncie w social mediach.

Odpowiedzmy sobie wreszcie na pytanie, kim mogą być kupujący? Są to wszystkie osoby (firmy), które prowadzą dowolne działania w Internecie. Wszystkie takie jednostki potrzebują grafik, jednak nie wszystkie, chcą je robić samodzielnie. Niezależnie więc, czy jest to duża, globalna firma, czy lokalny fryzjer, prowadząc działania w mediach społecznościowych, będą potrzebować projektów graficznych. Potencjalnymi klientami mogą więc być:

  • twórcy internetowi (blogerzy, vlogerzy, influencerzy),
  • właściciele lokalnych firm, restauracji, sklepów,
  • freelancerzy,
  • nauczyciele, edukatorzy,
  • i wiele więcej.

Jakie szablony mogę tworzyć i sprzedawać?

Canva jako edytor grafiki pozostawia duże pole możliwości, co do rodzaju szablonów, które możesz stworzyć i sprzedawać. W zależności do jakiego odbiorcy chcemy trafić, możemy zaoferować:

  • grafiki stanowiące posty i relacje na social media,
  • miniatury i banery na Youtube,
  • infografiki,
  • prezentacje,
  • pitch deck,
  • plakaty, ulotki, broszury,
  • karty z podziękowaniami za zakup,
  • grafiki na bloga,
  • e-booki i zestaw ćwiczeń,
  • CV, listy motywacyjne,
  • to do list, kalendarze, planery,
  • kartki z życzeniami, zaproszenia.

Do tej listy spokojnie można dodać kolejne propozycje. Wszystko zależy od twojej wyobraźni i grupy odbiorców.

Gdzie mogę sprzedawać gotowe szablony Canva?

Masz już gotowy szablon, który chcesz sprzedać, i co dalej? Jest kilka sposobów oferowania swojego produktu klientom. Oto najpopularniejsze rozwiązania:

  • Własny sklep internetowy – jeśli masz już swoją witrynę, możesz wykorzystać ją do sprzedaży szablonów. Jest to jednak pracochłonny i trudny proces, dlatego wiele początkujących osób może się na niego nie zdecydować. Zwolennicy tego rozwiązania mogą wybrać między platformami typu SaaS, a Open Source. Więcej na ten temat pisaliśmy w osobnym artykule.
  • Etsy – sprzedaż na Etsy to popularne rozwiązanie, głównie dzięki prostemu interfejsowi, który pozwala łatwo skonfigurować sklep oraz utworzyć ofertę.
  • Creative Market – to powstała w 2012 roku platforma stanowiąca internetowy rynek projektów graficznych. Zanim jednak twórca zacznie sprzedawać w tym serwisie, musi przejść proces weryfikacji. Należy w tym celu przesłać link do swojego portfolio, aby właściciele platformy mogli zweryfikować jakość oferowanych prac.

Jako twórca i sprzedawca, możesz zwiększyć swoje szanse na wyższe zyski, oferując swoje szablony na różnych platformach równocześnie.

Stwórz szablon krok po kroku

  1. Konto w Canva
  2. Pierwszym krokiem do stworzenia własnego szablonu jest oczywiście rejestracja konta w serwisie Canva. Podstawowe konto założyć za darmo, jednak tak jak wspomnieliśmy wcześniej, najlepszą opcją będzie wykupienie pakietu Pro.

  3. Pomysł
  4. Zanim zaczniesz coś tworzyć, musisz wiedzieć co chcesz zaoferować i komu. Jeśli masz już swoją grupę odbiorców, bo np. prowadzisz konto na Instagramie o zdrowym odżywianiu, zastanów się jakie potrzeby swojej społeczności możesz spełnić, oferując im gotowe szablony. Może będzie to osobisty przepiśnik na własne przepisy kulinarne albo planer zawierający listę codziennych, zdrowych nawyków?

    Jeśli zaczynasz od zera, możesz wykorzystać istniejące platformy, np. Etsy do znalezienia inspiracji. Wpisz w przeglądarkę „Canva template” i zobacz co oferują inni twórcy. Kiedy już zdecydujesz się na konkretny produkt, możesz sprawdzić kilka ofert w celu znalezienia wspólnych punktów:

    • Jaki rozmiar mają dane prace?
    • Czy są elementy, które występują zawsze? Np. logo, dane kontaktowe firmy, itp.
    szablony Canva
  5. Stworzenie projektu
  6. Na tym etapie przypominamy, że nie możesz kopiować dostępnych w Canvie szablonów. Projekt, który chcesz sprzedaż musi być twoim pomysłem. Oczywiście możesz w swojej pracy korzystać z elementów dostępnych w Canvie. Pamiętaj jednak, aby używać tych, które są dostępne za darmo.

    Przejdź do tworzenia projektu, który będzie projektowany według odpowiedniego rozmiaru. Dobierz odpowiednie czcionki, kolory i elementy, dzięki czemu podkreślisz stylistykę swojej pracy.

  7. Wygenerowanie linku
  8. Kiedy masz gotowy projekt, przejdź do wygenerowania linku. Znajdziesz go klikając przycisk „Udostępnij” widoczny w prawym górnym rogu. Następnie kliknij „Łącze do szablonu” i skopiuj link, który zostanie wygenerowany.

    Ten link będziesz oferował swoim kupującym. Klikając w niego, automatycznie otworzy im się kopia szablonu, który będą mogli edytować według własnych potrzeb, na swoim koncie. Oznacza to, że ich zmiany nie wpłyną na oryginalny szablon. Jeśli klient nie ma konta w platformie Canva, będzie musiał utworzyć je za darmo. /p> szblony Canva - jak sprzedać

  9. Stworzenie dokumentu PDF z łączem do szablonu
  10. Masz link do swojego szablonu, więc teraz musisz stworzyć grafikę, gdzie ten link umieścisz. Możesz stworzyć osobny dokument PDF. Zaznacz tekst, pod którym ma znajdować się link, przenoszący do szablonu. Następnie w prawym górnym rogu wybierz odpowiednią ikonkę i wprowadź łącze.

    Kiedy dodasz łącze, przejdź do pobrania pliku w wersji PDF.

    szablony Canva
  11. Utworzenie oferty w wybranej platformie sprzedażowej
  12. Gdy masz już wszystko gotowe, nie pozostaje nic innego jak opublikować ofertę w wybranej platformie sprzedażowej. Pamiętaj też o rzetelnej wycenie swojej pracy.

Podsumowanie

W ten sposób przeszliśmy przez cały poradnik dotyczący tego, jak sprzedawać szablony Canva. Ta podstawowa wiedza powinna Ci pomóc w stworzeniu własnych produktów, które zapewnią ci stały, pasywny dochód. Zapoznaj się również z artykułem przygotowanym przez serwis Canva, który dotyczy praw autorskich.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Cała firma
w jednym miejscu?

Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!

już od 149zł/mies.
Zleć księgowość

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie