|
|
5 minut czytania

Jak stworzyć wizytówkę?

Stworzenie swojej wizytówki jest obarczone zawarciem „pierwszego wrażenia”. Jeżeli zostanie ona przekazana jako forma polecenia naszych towarów lub usług, będzie to pierwsza rzecz, z jaką potencjalny nowy klient będzie miał styczność.

wizytówka kluczowe elementy

Dlatego to, w jaki sposób zostanie ona zaprojektowana, jest niezwykle ważnym elementem komunikacji naszej marki. Zastanawiasz się, jak stworzyć wizytówkę? Z odpowiedzią przychodzimy w dzisiejszym artykule.

Jak stworzyć wizytówkę?

Tworzenie swojej wizytówki może wydać się dość skomplikowane. W końcu dobranie odpowiedniego koloru, fontu czy grafiki, nie jest najprostszą rzeczą. Dobrze jest mieć wyczucie w doborze pasujących do siebie elementów i minimalna znajomość zasad kompozycji. Tak jest w przypadku tworzenia swojej wizytówki samodzielnie, np. w programie photoshop. Istnieje natomiast kilka innych sposób, które mogą zostać wykorzystane do jej skonstruowania, jeżeli nie czujemy się na tyle, by podjąć się tak odpowiedzialnego zadania.

Generator wizytówek online

Wizytówkę możemy od podstaw stworzyć w darmowych generatorach wizytówek za pośrednictwem stron www. Po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę z pewnością ukażą się liczne strony internetowe, które oferują (odpłatnie bądź nie) możliwość stworzenia swojej wizytówki z ich pomocą. Jest to o tyle pomocny sposób, że zazwyczaj takie kreatory posiadają już gotowe szablony wizytówek, ciekawe elementy graficzne i bogatą kolorystykę, która może zostać wykorzystana w tworzeniu naszej wizytówki.

Szablony gotowych wizytówek

Wizytówka jest „przedłużeniem” pierwszego wrażenia. Warto więc podejść do jej tematu starannie, dzięki czemu znacząco przyczynimy się do zwrócenia na siebie uwagi. W tym przypadku, jeżeli nie chcemy tworzyć wizytówki od podstaw, możemy skorzystać np. z gotowych wizytówek, które znajdziemy na stronach internetowych. Przykład gotowej wizytówki znajdziecie tutaj.

Projekt i realizacja na zamówienie

Istnieje również wiele firm, które projektują wizytówki na zamówienie. Możemy wysłać do nich brief z naszym pomysłem i wymogami, jakie powinny znaleźć się na naszym projekcie. Zazwyczaj istnieje również możliwość realizacji naszego zamówienia. Możemy więc za odpowiednią opłatą zlecić stworzenie wizytówki i czekać jedynie na jej efekt końcowy.

Jak zrobić wizytówkę – niezbędne elementy

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, więc warto stworzyć wizytówkę, która będzie odzwierciedleniem Twojego pozytywnego wizerunku w oczach odbiorcy. Jest ona idealnym narzędziem, które jest niezbędne w kontaktach biznesowych. To właśnie dzięki niej jesteśmy w stanie poszerzać swoje kontakty I znajomości.

W nawiązaniu współpracy przyda się kilka kluczowych informacji, które powinny zostać zawarte w Twojej wizytówce, są to m.in.:

  • Imię i nazwisko – podstawowa informacja, która powinna zostać zawarta w każdej osobistej wizytówce
  • Stanowisko – jeżeli takowe posiadamy, dobrze jest poinformować klienta, czym dokładnie się zajmujemy, nazwa stanowiska zdecydowanie nam w tym pomoże
  • Nazwa i logo firmy – tak jak w przypadku imienia i nazwiska, jest to niezbędna informacja dla każdego klienta. Nazwa firmy bądź logo powinny zapaść w pamięć już przy pierwszym spotkaniu
  • Dane kontaktowe (telefon, adres mailowy) – podanie swoich danych kontaktowych ułatwi klientom kontakt bezpośredni z nami
  • Adres strony internetowej – teraz, każda firma mniejsza lub większa powinna posiadać swoją stronę internetową, to dzięki niej wiemy, w jaki sposób marka komunikuje o samej sobie oraz jakich produktów lub usług możemy się od niej spodziewać
  • Social media – w świecie aplikacji warto dodać również informację o swoich profilach, dzięki temu klienci będą mogli zobaczyć, w jaki sposób prowadzone są nasze media społecznościowe
  • Adres firmy – będzie on kluczowy dla klientów, którzy nie korzystają na co dzień z internetu lub social mediów

Wizytówkę możemy poszerzyć o więcej informacji (np. dodać do niej nasze zdjęcie, umieścić dodatkowe elementy graficzne kojarzone z naszą firmą czy umieścić na niej cytat lub firmowy slogan) lub umieścić mniej informacji, wszystko zależy od naszych potrzeb i tego, w jakiej branży działamy. Niekiedy wystarczy, by na wizytówce znalazło się jedynie logo i kontakt bezpośredni, by móc nawiązać owocną współpracę.

Jaką wielkość powinna mieć wizytówka?

Wizytówka jest zdecydowanie najlepszą formą reklamy i zapewnienia stałego kontaktu z klientem. Jej ogromną zaletą jest fakt, że możemy mieć ją zamieścić w portfelu i dzięki temu będzie nam towarzyszyła podczas każdego wyjścia. Wizytówka wspaniale spełnia się w roli informatora, ale również będzie świetnym pośrednikiem w poleceniu oferowanych usług znajomemu.

Standardowy portfel powinien pomieścić format wizytówki o wymiarach nie większych niż 9 × 5,5 cm. W zależności od kraju lub regionu rozmiar ten będzie ulegał zmianie. Wymiar wizytówki zazwyczaj kojarzony jest z prostokątem. Jednak w zależności od branży, w jakiej działamy, warto zastanowić się nad koncepcją stworzenia nowego wizerunku wizytówki. Odwrócenie jej w pion może znacząco wyróżnić naszą wizytówkę na tle innych, „standardowych”. Możemy również zdecydować się np. na zaokrąglenie rogów, wycięcia w całym materiale lub różnego rodzaju zdobienia, które dodadzą jej oryginalności i niepowtarzalności.

Ile kosztuje stworzenie wizytówki?

Obecnie na rynku istnie wiele narzędzi i możliwości do projektowania wizytówek. Ceny będą się wahać w zależności od wybranego narzędzia. W przypadku stworzenia własnej wizytówki w programie np. photoshop czy illustrator jedyny koszt przez nas poniesiony zostanie w drukarni. Wystarczy, ze odpowiednio dopasujemy spady do druku i możemy wyczekiwać ich realizacji. Ich cena będzie zależała jednak od ilości, rodzaju papier, formy druku (matowa, foliowana itp.).

Najtańszą inwestycją w „stworzenie wizytówki” będzie zdecydowanie użycie gotowego szablonu, dostępnego na stronach internetowych i wydrukowanie jej samodzielnie w kilkunastu egzemplarzach do wykorzystania w nawiązywaniu współprac. W dalszym czasie możemy jedynie martwić się o dodrukowanie kończących się zapasów wizytówek. Ta forma zdecydowanie będzie sprzyjała początkującym firmom z ograniczonym budżetem, start-upom i freelancerom. Zdecydowanie najdroższym możliwym wyborem, będzie skorzystanie z usług firmy zajmującej się projektowaniem i realizacją wizytówek na zamówienie klienta. W tym przypadku ponosimy koszta nie tylko samego stworzenia projektu, natomiast musimy również wziąć pod uwagę koszt ich wydruku i dystrybucji.

Ceny te mogę wahać się w zależności od renomy i doświadczenia specjalistów poszczególnych firm. W tym przypadku musimy liczyć się z kosztem nie niższym niż 199$ za stworzenie i wydrukowanie 100 wizytówek. Taka cena jest dość powszechna na rynku, możemy jednak doszukiwać się niższych cen, np. u mniej znanych firm, tych początkujących czy przy wykorzystaniu znajomości.

Stworzenie wizytówki jest niezwykle ważnym elementem naszego wizerunku. Warto więc zastanowić się, jak powinien wyglądać projekt, który nie tylko będzie formą kontaktu dla naszych klientów, ale będzie miał również charakterystyczny do zapamiętania design.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie