Twoja firma została zmuszona do przestoju ekonomicznego? Sprawdź jak wypełnić wniosek o dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników.
Ratowanie miejsc pracy stało się zadaniem priorytetowym dla wielu przedsiębiorców. Na ten cel zostały również przeznaczone środki z różnych źródeł. Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy można pozyskać z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP). Jeżeli przestój ekonomiczny lub obniżenie wymiaru czasu pracy ma bezpośredni związek z wirusem COVID-19 są podstawy, aby taki wniosek złożyć.
Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.
Na stronie internetowej praca.gov.pl znajduje się wykaz wniosków, jak również instrukcja, w jaki sposób taki wniosek przygotować. W pierwszej kolejności należałoby zgromadzić wszystkie niezbędne dokumenty, które trzeba dołączyć do wniosku a będą to:
Wraz z wnioskiem należy przekazać umowę o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym lub obniżonym wymiarem czasu pracy, w następstwie wystąpienia COVID-19, wg określonego wzoru. Umowa jest do pobrania na stronie praca.gov.pl. Po wybraniu adresata wniosku, a więc właściwego Wojewódzkiego Urzędu Pracy (WUP) można przystąpić do wypełniania wniosku.
Jeżeli już zgromadziliśmy wszystkie niezbędne dokumenty, o których była mowa wcześniej i wybraliśmy WUP (część A wniosku) właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przystępujemy do wypełnienia wniosku.
W części B wniosku należy podać niezbędne dane ewidencyjne przedsiębiorcy, a więc między innymi: NIP, REGON, nazwę przedsiębiorcy, adres siedziby, wykaz osób bądź osobę reprezentującą przedsiębiorcę i dane kontaktowe tej osoby (imię i nazwisko), podać rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz załączyć pełnomocnictwo. Wypełnienie wszystkich pól jest obowiązkowe. W tym miejscu należy wspomnieć, że przy składaniu wniosku bardzo ważne jest podanie danych kontaktowych takich jak e-mail i numer telefonu, aby w przypadku pytań możliwy był kontakt, żeby załatwienie wniosku mogło odbyć się sprawnie bez zbędnego wydłużania.
W tej części można już przystąpić do uzupełnienia właściwej treści wniosku, w której przedsiębiorca wnosi o przyznanie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) środków na wypłatę świadczeń.
W tym miejscu należy wskazać datę, od kiedy wnioskujemy o pomoc (nie wcześniej niż od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy) i z jakiego tytułu:
Należy podać dla ilu pracowników wnioskujemy o wsparcie, za ile miesięcy, z jakim przeznaczeniem (dofinansowanie do wynagrodzenia, pokrycie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawcy od kwoty dofinansowania do wynagrodzenia) i w jakiej kwocie. Dane, które znajdą się we wniosku muszą być spójne z danymi, jakie są zawarte w załączonym pliku xls “Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń”. Załącznik zawiera kwoty dofinansowania przypadającego na poszczególnych pracowników, natomiast we wniosku będzie to kwota z podsumowania załącznika. Podajemy numer rachunku bankowego, którym przedsiębiorca posługuje się w prowadzonej działalności gospodarczej.
W tej części musimy również wskazać ile i jakich załączników dołączamy, zwracając uwagę aby wielkość pojedynczego dokumentu nie była większa niż 1 MB, a łączny rozmiar przesłanego wniosku wraz z załącznikami nie był większy niż 24 MB.
W oświadczeniu należy potwierdzić następujące informacje:
Na zakończenie podpisujemy wniosek wraz z załączonymi do niego dokumentami. Złożenie wniosku do wybranego urzędu wymaga podpisania go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Skomplikowane? Nadal nie wszystko jest jasne? Klienci biura rachunkowego mogą liczyć na wsparcie dedykowanej księgowej. Zarejestruj się i sprawdź sam.
Na podstawie umowy, dyrektor wojewódzkiego urzędu pracy przekazuje na wskazany we wniosku numer rachunku bankowego comiesięczne transze na wypłatę świadczeń.
W powyższym opracowaniu wykorzystano informacje znajdujące się na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!