|
|
4 minut czytania

Jak wypełnić wniosek o dofinansowanie do wynagrodzenia w okresie przestoju ekonomicznego?

Twoja firma została zmuszona do przestoju ekonomicznego? Sprawdź jak wypełnić wniosek o dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników.

jak wypełnić wniosek o dofinansowanie do wynagrodzenia w okresie przestoju ekonomicznego

Jak wypełnić wniosek o dofinansowanie do wynagrodzenia - omówione zagadnienia:

Pokaż więcej ↓

Ratowanie miejsc pracy stało się zadaniem priorytetowym dla wielu przedsiębiorców. Na ten cel zostały również przeznaczone środki z różnych źródeł. Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy można pozyskać z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP). Jeżeli przestój ekonomiczny lub obniżenie wymiaru czasu pracy ma bezpośredni związek z wirusem COVID-19 są podstawy, aby taki wniosek złożyć.

Planujesz założenie firmy?

Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.

Jak zabrać się do wypełniania wniosku?

Na stronie internetowej praca.gov.pl znajduje się wykaz wniosków, jak również instrukcja, w jaki sposób taki wniosek przygotować. W pierwszej kolejności należałoby zgromadzić wszystkie niezbędne dokumenty, które trzeba dołączyć do wniosku a będą to:

  • kopia porozumienia z pracownikami,
  • wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń,
  • kopia pełnomocnictwa, o ile dotyczy.

Wraz z wnioskiem należy przekazać umowę o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym lub obniżonym wymiarem czasu pracy, w następstwie wystąpienia COVID-19, wg określonego wzoru. Umowa jest do pobrania na stronie praca.gov.pl. Po wybraniu adresata wniosku, a więc właściwego Wojewódzkiego Urzędu Pracy (WUP) można przystąpić do wypełniania wniosku.

Jak wypełnić wniosek krok po kroku

Jeżeli już zgromadziliśmy wszystkie niezbędne dokumenty, o których była mowa wcześniej i wybraliśmy WUP (część A wniosku) właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przystępujemy do wypełnienia wniosku.

Część A – Wybór urzędu pracy

 

 

Część B – Dane przedsiębiorstwa

W części B wniosku należy podać niezbędne dane ewidencyjne przedsiębiorcy, a więc między innymi: NIP, REGON, nazwę przedsiębiorcy, adres siedziby, wykaz osób bądź osobę reprezentującą przedsiębiorcę i dane kontaktowe tej osoby (imię i nazwisko), podać rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz załączyć pełnomocnictwo. Wypełnienie wszystkich pól jest obowiązkowe. W tym miejscu należy wspomnieć, że przy składaniu wniosku bardzo ważne jest podanie danych kontaktowych takich jak e-mail i numer telefonu, aby w przypadku pytań możliwy był kontakt, żeby załatwienie wniosku mogło odbyć się sprawnie bez zbędnego wydłużania.

 

 

 

Część C – Właściwa treść wniosku

W tej części można już przystąpić do uzupełnienia właściwej treści wniosku, w której przedsiębiorca wnosi o przyznanie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) środków na wypłatę świadczeń.

W tym miejscu należy wskazać datę, od kiedy wnioskujemy o pomoc (nie wcześniej niż od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy) i z jakiego tytułu:

  • przestoju ekonomicznego,
  • obniżonego wymiaru czasu pracy (pracodawca ma możliwość skorzystania z obydwu świadczeń równocześnie na różnych pracowników).

Należy podać dla ilu pracowników wnioskujemy o wsparcie, za ile miesięcy, z jakim przeznaczeniem (dofinansowanie do wynagrodzenia, pokrycie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawcy od kwoty dofinansowania do wynagrodzenia) i w jakiej kwocie. Dane, które znajdą się we wniosku muszą być spójne z danymi, jakie są zawarte w załączonym pliku xls “Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń”. Załącznik zawiera kwoty dofinansowania przypadającego na poszczególnych pracowników, natomiast we wniosku będzie to kwota z podsumowania załącznika. Podajemy numer rachunku bankowego, którym przedsiębiorca posługuje się w prowadzonej działalności gospodarczej.

W tej części musimy również wskazać ile i jakich załączników dołączamy, zwracając uwagę aby wielkość pojedynczego dokumentu nie była większa niż 1 MB, a łączny rozmiar przesłanego wniosku wraz z załącznikami nie był większy niż 24 MB.

 

jak-wypelni-wniosek-o-dofinansowanie-do-wynagrodzenia

 

 

Część D – Oświadczenie

W oświadczeniu należy potwierdzić następujące informacje:

  • o posiadaniu statusu przedsiębiorcy,
  • o wystąpieniu spadku obrotów gospodarczych,
  • o braku przesłanek do ogłoszenia upadłości,
  • o niezaleganiu w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, FGŚP, FP lub Fundusz Solidarnościowy do końca III kwartału 2019 r.,
  • o nieubieganiu się i rezygnacji z ubiegania się o pomoc w odniesieniu do tych samych pracowników w zakresie takich samych tytułów wypłaty na rzecz ochrony miejsc pracy,
  • o skorzystaniu ze zwolnień w opłacaniu składek na ZUS, o których mowa w specustawie „Tarcza antykryzysowa”,
  • o odprowadzaniu składek na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzeń pracowników ujętych w wykazie pracowników dołączonym do wniosku.

 

 

jak-wypelnic-wniosek-o-dofinansowanie-do-wynagrodzenia

 

Na zakończenie podpisujemy wniosek wraz z załączonymi do niego dokumentami. Złożenie wniosku do wybranego urzędu wymaga podpisania go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Ważne!
 

Skomplikowane? Nadal nie wszystko jest jasne? Klienci biura rachunkowego mogą liczyć na wsparcie dedykowanej księgowej. Zarejestruj się i sprawdź sam.  

Na podstawie umowy, dyrektor wojewódzkiego urzędu pracy przekazuje na wskazany we wniosku numer rachunku bankowego comiesięczne transze na wypłatę świadczeń.

W powyższym opracowaniu wykorzystano informacje znajdujące się na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Autor ifirma.pl

Małgorzata Jagusiak

Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.

Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.

Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003