|
|
5 minut czytania

Jak znaleźć dobrego grafika?

Jeżeli materiał na naszej stronie jest przejrzysty, przemyślany i wpasowany w gusta naszych obserwatorów, to w dużej mierze czerpią oni swoje inspiracje właśnie od nas i też chętniej nas obserwują.

dobry grafik

Jeżeli materiał na naszej stronie jest przejrzysty, przemyślany i wpasowany w gusta naszych obserwatorów, to w dużej mierze czerpią oni swoje inspiracje właśnie od nas i też chętniej nas obserwują. Warto więc zwrócić uwagę na wszelkie aspekty wizualne, dodawane na naszej stronie, blogach czy social mediach, w postaci licznych grafik i obrazów. Dlaczego tak ważne jest znalezienie odpowiedniego projektanta graficznego, postaramy się wyjaśnić w poniższym artykule.

Na co zwracać uwagę przy doborze odpowiedniego grafika?

Wiele firm i przedsiębiorstw bardzo często miewa spory problem w doborze odpowiedniego grafika. Ze względu na to, że nie posiadają osoby odpowiedzialnej za projektowanie graficzne w swoich szeregach, nie są oni w stanie określić, kogo tak właściwie szukają. Nie wiedzą, jakich umiejętności powinni wymagać od specjalisty – stąd wybierają wszelkie projekty przez pryzmat własnego gustu.

Dodatkowo, przedsiębiorcy bardzo często nie wiedzą, gdzie powinni takowych grafików szukać – wyszukiwarki internetowe nie zawsze są w stanie dopasować wyszukiwaną frazę do oczekiwanych rezultatów. Nie znając profili zawierających liczne portfolio, omijają szanse na znalezienie tego, kogo szukają. Również omijają profile, które na pierwszy rzut oka wydają się nieodpowiednie do wyszukiwania projektantów, takie jak OLX czy Allegro – jest to bardzo duży błąd, ponieważ wielu z nich promuje swoje prace również i na ogólnodostępnych forach sprzedażowych. Kiedy już jesteśmy świadomi problemów, jakie możemy napotkać w trakcie poszukiwania naszego grafika, należy zadać sobie pytanie, na co zwrócić uwagę przy jego doborze? Przede wszystkim musimy zacząć od:

  • Portfolio – to główny wyznacznik, jakim będziemy kierowali się przy doborze odpowiedniego projektanta. Należy zweryfikować, czy jego prace i projekty pokrywają się w miarę z naszymi zainteresowaniami. Wart zwrócić uwagę, czy mamy podobny gust i to, co nam się podoba, będziemy w stanie odnaleźć wśród wykonanych przez niego prac.
  • Próbny projekt – podczas wyboru, możemy poprosić projektanta o wysłanie pracy, która będzie należała do naszej branży. Może być tak, że posiada taką w swoich pracach, natomiast nie została ona wstawiona do publicznego wglądu. Jeżeli takowej pracy nie posiada, możemy zaproponować odpowiednie warunki, które usatysfakcjonują obie strony za stworzenie próbnego projektu.
  • Komunikacja – dobrze jest nie tylko prowadzić wszelkie korespondencje np. mailowo. Warto skontaktować się z grafikiem telefonicznie i sprawdzić, czy mamy ze sobą wspólny vibe. Zdecydowanie łatwiej jest podjąć współprace z osobami, z którymi rozmowa przebiega pomyślnie i nie stanowi żadnych nieporozumień czy przeszkód.
  • Opinie – w trakcie poszukiwań, po znalezieniu projektanta, warto sprawdzić opinie i wszelkie referencje wystawione odnośnie jego prac i samej współpracy. Jeżeli grafik jest dobrym specjalistom, na pewno będzie o nim głośno!

Zawsze warto po dokonaniu wyboru poprosić osoby trzecie, czyli np. pracowników lub współpracowników o wyrażenie opinii. Im większej liczbie osób w Twoim otoczeniu dany projekt się spodoba, tym większa istnieje szansa, że spodoba się ono również Twoim obserwatorom.

Gdzie szukać grafika?

Wbrew pozorom miejsc, w których możemy znaleźć dobrego grafika, jest naprawdę sporo.

Należy więc zwrócić uwagę, by nie uogólniać miejsc, w których moglibyśmy ich znaleźć. Możemy natomiast wymienić kilka miejsc, w które warto zaglądać w trakcie poszukiwań specjalisty czy też samej inspiracji:

  • Polecenie specjalisty – nie od dziś wiadomo, że marketing szeptany to najlepsza forma poleceń dla firm i specjalistów. Tak też w przypadku doboru grafika, warto posłuchać opinii osób zaufanych, które podzielą się swoimi przeżyciami ze współpracy i mogą polecić kogoś godnego zaufania.
  • Znajomi – często zdarza się również, że w gronie naszych znajomych znajdziemy odpowiedniego kandydata, z którym możemy nawiązać współpracę. Praca ze znajomym zdecydowanie wzbudza nasze zaufanie, tym bardziej że zdecydowanie takie osoby znacznie bardziej starają się nad wykonaniem dobrej roboty – w końcu nasza opinia rozwinie się w dalszym gronie.
  • Freelancerzy – dobrym sposobem będzie znalezienie na własną rękę grafika za pomocą licznych portfolio nie tylko specjalistów, ale i osoby stawiające pierwsze kroki w projektowaniu graficznym. Zdecydowanie możemy polecić tutaj takie serwisy jak Behance Network czy Dribbble, na których znajdziemy wiele różnorodnych prac w każdej dziedzinie projektowania. Również nasz portal Firmbee posiada funkcję FMS, która pozwala zarządzać freelancerami.
  • Serwisy z ofertami – tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, nie warto zapominać o wszelkich serwisach społecznościowych czy z ofertami pracy. Możemy zarówno dodać się do grupy na Facebooku związanej z projektowaniem, jak i przejrzeć OLX czy Allegro w poszukiwaniu wystawionych ogłoszeń.
  • Agencje – istnieją również agencje, mniejsze, średnie i duże, które w swojej ofercie mają szeroki zakres usług graficznych. Możemy znaleźć u nich wszelkich specjalistów, projektantów stron www, ilustratorów, DTP-owców i wielu innych, którzy mają okazję sprostać naszym wymaganiom.

O czym warto pamiętać przy podejmowaniu współpracy z grafikiem?

Kiedy znajdziemy już odpowiedniego grafika, dobrze jest poprosić go o przykład wykonanego logotypu. Warto zapytać go o terminy – możliwe, że ten, który będzie nas interesował, jest już niestety zajęty. Dodatkowo zwróć uwagę na to, czy to ty nie masz określonego deadline’u, którego powinieneś się trzymać – jeżeli taki jest, to poinformuj o tym grafika. Musi widzieć do kiedy oddać pracę.

Zastanów się, czego tak naprawdę oczekujesz od projektanta. Możesz podesłać mu przykładowe prace, które Ci się podobają lub najlepiej brief opisujący szczegółowo to, jakie masz wymagania. Możesz dołączyć do niego identyfikację swojej marki:

  • logotyp (jeżeli takowy już posiadasz)
  • kolorystykę (taką, która wykorzystywana jest w Twoich materiałach promocyjnych i nie tylko)
  • pismo (może to być krój pisma czy wykorzystywana przez Ciebie konkretna czcionka)

Warto dopytać o czas, w jakim zlecenie zostanie zrealizowane, możliwość naniesienia poprawek oraz ich ewentualnej dodatkowej opłaty. Pamiętaj, że to ty zwracasz się ze zleceniem, więc o ile jesteś w stanie to zrobić, postaraj się dobrze przygotować do współpracy – w końcu powinna ona być przyjemna dla obydwu stron.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Cała firma
w jednym miejscu?

Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!

  • Osobisty księgowy
  • Fakturowanie
  • Dokumenty
  • Rozliczenia
  • E-commerce
  • Raporty
już od 149zł/mies.
Zleć księgowość

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie