|
|
3 minut czytania

Kolejna wypłata świadczeń postojowych – wnioski RSP-DK i RSP-CK

Dzięki zmianom wprowadzonym w Tarczy Antykryzysowej 2.0 osoby, które w związku z przestojem w prowadzeniu działalności w następstwie COVID-19 utraciły swoje dochody mogą uzyskać świadczenie postojowe więcej niż jeden raz. Dotyczy to zarówno przedsiębiorców prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą, a także pracowników z którymi została zawarta umowa cywilnoprawna.

RSP-DK oraz RSP-CK - nowe wnioski o postojowe

Wnioski RSP-DK i RSP-CK - omówione zagadnienia:

Pokaż więcej ↓

Wniosek RSP-DK

Nowelizacja art. 15zr ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych wprowadziła możliwość skorzystania ze świadczenia postojowego maksymalnie 3 razy. Jeśli przedsiębiorca złożył już wniosek RSP-D, zgodnie z komunikatem ZUS, aby zostały wypłacone kolejne świadczenia musi to dodatkowo potwierdzić poprzez wypełnienie nowego wniosku RSP-DK. Jakie dane należy w nim zawrzeć?

Dane prowadzącego działalność

RSP-DK cz. 1

Wniosek RSP-DK – część pierwsza

 

Czyli podajemy swoje dane firmowe, celem zidentyfikowania wnioskującego. W przypadku składania wniosku elektronicznie przez platformę PUE-ZUS dane płatnika pobiorą się automatycznie.

Oświadczenie

RSP-DK cz. 2

Wniosek RSP-DK – część druga

Tutaj należy jedynie uzupełnić datę i złożyć podpis, który potwierdza, że od momentu złożenia pierwszego wniosku sytuacja finansowa przedsiębiorcy się nie polepszyła. Także sam formularz jest bardzo prosty do wypełnienia. Dokonując wysyłki elektronicznej podpis jest składany za pomocą profilu zaufanego.

Wniosek RSP-CK

Pracownicy, z którymi została zawarta umowa cywilnoprawna i nie doszła ona do skutku lub nastąpiło jej ograniczenie ze względu na panującą pandemię, wniosek o wypłatę świadczenia składają za pośrednictwem swojego pracodawcy. Jeśli za miesiąc marzec taka pomoc została przyznana i zleceniobiorca chce ją otrzymać także w kwietniu i w maju, to na stronie ZUS widnieje informacja, że konieczne jest udokumentowanie tego nowym wnioskiem RSP-CK.

I Dane osoby wykonującej umowę cywilnoprawną

RSP-CK cz.1

Wniosek RSP-CK – część pierwsza

 

W tej części pracownik podaje komplet swoich danych osobowych.

II Dane zlecającego lub zamawiającego wykonanie umowy cywilnoprawnej

RSP-CK cz.2

Wniosek RSP-CK – część druga

 

Tutaj wskazuje dane firmy pracodawcy.

Skomplikowane? Nie jesteś pewien jak wypełnić ten wniosek? Klienci księgowości internetowej mogą liczyć na wsparcie naszych specjalistów w tym zakresie. Zarejestruj się i sprawdź sam.  

Oświadczenie

RSP-CK cz.3

Wniosek RSP-CK – część trzecia

Dokument należy podpisać wraz z podaniem daty, oświadczając, że sytuacja materialna przedstawiona w pierwszym wniosku nie uległa poprawie.

Przestój ekonomiczny a zmniejszenie wymiaru czasu pracy – sprawdź różnice!

Ile razy można skorzystać ze świadczenia postojowego?

Nowelizacja art. 15zr ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych wprowadziła możliwość skorzystania ze świadczenia postojowego maksymalnie 3 razy.

Czy jeśli przedsiębiorca składał wniosek RSP-D musi złożyć nowy wniosek o kolejne świadczenia?

Tak, zgodnie z komunikatem ZUS aby otrzymać kolejne świadczenia postojowe należy wypełnić nowy wniosek RSP-DK.

Kto musi złożyć wniosek RSP-CK aby otrzymać kolejne świadczenie postojowe?

Wniosek RSP-CK przeznaczony jest dla osób z którymi została zawarta umowa cywilnoprawna i nie doszła ona do skutku lub nastąpiło jej ograniczenie ze względu na panującą pandemię. Wniosek o wypłatę świadczenia składają za pośrednictwem swojego pracodawcy jednak wypłenia je sam zleceniobiorca (osoba wykonująca zlecenie).

Autor ifirma.pl

Magdalena Rojewska

Absolwentka wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Po studiach ze specjalnością z integracji europejskiej przez kilkanaście lat zdobywała doświadczenie w księgowości. Od ponad dekady związana z IFIRMA, gdzie w Biurze Obsługi Klienta pomaga rozwiązywać problemy z ustawami o PIT i VAT.

W swoich tekstach stara się prostym językiem tłumaczyć zagadnienia podatkowe. Najchętniej pochyla się nad tematami związanymi z kosztami w działalności gospodarczej i zeznaniami rocznymi.

Prywatnie: mama dwójki szalonych urwisów, aktywnie udziela się w organizacjach non profit, relaksuje się przy grach logicznych.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003