Składasz korektę JPK_V7? Sprawdź, czy musi być czynny żal.
Błędy, pomyłki przy wypełnianiu dokumentów rozliczeniowych nie należą do rzadkości. Odkąd obowiązuje nowy plik JPK_V7 przedsiębiorcy i księgowi mieli problem, ponieważ pojawiły się informacje, że również do korekty JPK powinien być składany czynny żal. Na szczęście sprawa wyjaśniła się na korzyść przedsiębiorców i już wkrótce będzie uregulowana w przepisach.
Sprawa nie dawała spokoju wszystkim, którzy mieli do czynienia z przesyłaniem JPK_V7. Skierowano w związku z tym wniosek do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, w którym zwrócono się o zniesienie obowiązku czynnego żalu, w sytuacji gdy przedsiębiorca wychwycił błąd w pliku JPK_V7 i sam go skorygował. Każdorazowe składanie czynnego żalu utrudnia pracę księgowym i przedsiębiorcom. Podkreślono również, że przedsiębiorca nie powinien być karany za to, że dostrzegł błąd i go naprawił.
W odpowiedzi Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej poinformował, że Ministerstwo Finansów przygotowało projekt zmiany przepisu art. 16a Kodeksu karnego skarbowego. W projekcie jest zapis, że wyłączenie karania będzie miało zastosowanie również w sytuacji złożenia korekty JPK_V7. Nowy przepis obejmie zarówno część ewidencyjną, jak i deklaracyjną JPK.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.