|
|
3 minut czytania

Gdzie publikować podcasty?

Tworzysz podcasty? Sprawdź, gdzie najlepiej je publikować, żeby poszerzyć swoje grono odbiorców i dać się poznać światu.

gdzie publikować podcasty

Nagranie wartościowego podcastu to nie wszystko. Trzeba go jeszcze wypuścić w świat. Jak to zrobić, aby skutecznie zmaksymalizować zasięgi odbioru? Jakie witryny online stanowią najlepsze miejsce do zaprezentowania swoich przemyśleń, opowieści czy szkoleń? Gdzie publikować podcasty? Możliwości jest całkiem dużo. Przedstawiamy rekonesans najciekawszych miejsc do publikacji autorskich audycji.

Gdzie publikować podcasty? Hostowanie i udostępnianie

Pierwszą koniecznością, przed jaką stanie początkujący twórca, jest znalezienie odpowiedniej witryny hostującej pliki audio. Warto, aby była ona dedykowana specjalnie dla podcastów. Będzie ona stanowić swojego rodzaju bazę wypadową i centralne miejsce zarządzania plikami.

Bezpłatne strony hostujące, mimo zredukowanego stopnia funkcjonalności, są dobrym wyborem dla nowicjuszy. W późniejszej fazie twórczości istnieje możliwość wykupienia dodatkowych opcji premium, czy przeniesienia się na w pełni płatne serwisy hostingowe.

Miejsca przechowywania podcastów

Autorskie audycje internetowe muszą znaleźć miejsce swojego przechowywania w sieci. Hosting jest użyteczną funkcjonalnością, pozwalającą nam na wgrywanie własnych treści, opatrywanie ich tagami, opisami czy streszczeniami. W przypadku darmowych stron hostujących bardzo często możemy spotkać się z dużymi ograniczeniami. I tak jest w przypadku m.in. portalu SoundCloud, gdzie darmowy użytkownik uzyskuje możliwość wgrywania trzech godzin podcastów miesięcznie. Gdzie jeszcze możemy zamieszczać treści audio?

Portale na których można publikować podcasty

  • YouTube – światowy potentat w branży prezentowania multimedialnych treści. Portal umożliwia darmowe i szybkie udostępnianie treści wideo. Problemem może być bariera wejścia: ze względu na ogromną konkurencję i mnogość treści podcasterzy znacznie chętniej wybierają inne platformy, dedykowane przede wszystkim dla osób szukających konkretnych treści. Ogromną zaletą jest to, że YouTube łączy cechy portalu hostingującego i dystrybuującego. Filmy, umieszczane przez użytkownika, mogą być m.in. udostępniane w portalach zewnętrznych, osadzane na stronach, polecane przez algorytmy platformy.
  • Acast – strona hostująca pliki audio, która ponadto oferuje szereg użytecznych funkcjonalności dla twórców. Dużą zaletą strony jest brak ograniczeń dot. limitu wysyłanych danych. Oznacza to, że początkujący podcaster zyskuje całkiem spore pole manewru. Na uwagę zasługuje także możliwość posiadania własnego kanału RRS, rozbudowaną sekcję statystyk i przejrzysty interfejs.

Dystrybucja treści audio – gdzie wrzucać podcast?

Dystrybucja to proces mający niebagatelne znaczenie w kontekście rozpowszechniania treści audio. To od skuteczności dystrybucji zależy, ile finalnie osób będzie mogło “zetknąć się” z publikowanymi przez nas treściami.

Wiele serwisów hostingowych udostępnia udogodnienia automatyzujące proces dystrybucji treści audio. W niektórych przypadkach będziemy jednak sami musieli połączyć miejsce hostowania plików z portalem dystrybuującym. Polega to m.in. na odnalezieniu linku do RRS, skopiowaniu go i zaimplementowaniu do pożądanego serwisu udostępniającego. W ten sposób wszystkie treści będą w sposób automatyczny aktualizowane w serwisie streamingowym.

Portale do dystrybucji podcastów

Do najpopularniejszych dystrybutorów podcastów należą:

  • Spotify – jeden z najpopularniejszych serwisów streamingowych na świecie. Portal oferuje twórcom wiele możliwości współpracy dwustronnej. Jednym ze sposobów na dystrybucję treści jest zarejestrowanie się na stronie i dodanie feed URL prowadzącego bezpośrednio do miejsca hostowania podcastów. Po zatwierdzeniu przez obsługę nasze treści pojawią się bezpośrednio w bazie Spotify.
  • iTunes – aby dodać podcast na serwis z rodziny Apple potrzebujemy adresu prowadzącego do audio w formacie RRS. Sam plik musi posiadać wszystkie potrzebne części składowe, tj. opis, logo, tytuł, nazwę serii, nazwę odcinka. Po wgraniu odcinka do serwisu hostingowego przechodzimy do testu walidacji adresu RRS, a następnie przesyłamy audio do iTunes za pomocą panelu submit. Pozostaje czekać, aż obsługa Apple zweryfikuje nasz plik i potwierdzi jego zgodność.
  • Własna witryna online – podcast może zostać umiejscowiony bezpośrednio na własnej stronie internetowej, np. wykorzystującej architekturę WordPress. Wymaga to jednak dobrego zoptymalizowania strony pod kątem uploadowania treści audio. Spowolniona, niedostosowana witryna będzie odstraszać potencjalnych słuchaczy, dlatego warto przemyśleć taki wariant.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie