|
|
3 minut czytania

Influencer marketing – na czym polega i czy warto na to postawić?

Influencer marketing cieszy się nieustannie rosnącym zainteresowaniem reklamodawców. Pozwala on bowiem na pozyskanie uwagi odbiorców treści, zdobycie ich zaufania i zbudowanie z nimi długotrwałej relacji. Skąd jednak wynika ów fenomen? Kim właściwie są influencerzy i jaką wartość dla biznesu mają do zaoferowania? Jakie korzyści osiągnąć można, decydując się na taką właśnie formę współpracy? Zapraszamy do lektury.

influencer marketing

Influencer – definicja

Influencerzy, jak sama nazwa wskazuje, to osoby wywierające wpływ w określonych kręgach. Uzyskują go one dzięki swojej działalności internetowej, którą obserwuje szerokie grono odbiorców. Influencerami są m.in. Instagramerzy, YouTuberzy, Blogerzy, Vlogerzy, Streamerzy i Gamerzy, którzy dzięki swojej charyzmie, ciekawym zainteresowaniom, zdolnościom lub specjalizacji stanowią dla odbiorców treści cenne źródło informacji, źródło rozrywki lub motywację do działania. 

Influencerzy często posiadają autorytet i siłę oddziaływania wśród osób obserwujących ich poczynania, które stanowią cenny kapitał nie tylko dla nich samych, ale również dla współpracujących z nimi reklamodawców. Jednocześnie platformy społecznościowe, na których ci są obecni, znacznie zbliżają ich do fanów, dzięki czemu dochodzi do budowania wśród tych ostatnich wyobrażeń na temat danego influencera jako kogoś bliskiego, dostępnego, a co za tym idzie – wiarygodnego.

Na zaufanie do słów influencera wpływa też specyfika mediów społecznościowych, zakładających dwukierunkowość komunikacji. Ewentualne niespójności między twierdzeniami czy zaleceniami influencera a rzeczywistym stanem rzeczy prędzej czy później uwidaczniają się w postaci komentarzy użytkowników – w percepcji odbiorców dochodzi więc do wnioskowania, że skoro influencer poleca dany produkt, można mu zaufać.

Można wyróżnić dwa rodzaje influencerów – makro- i mikroinfluencerów.

O tych pierwszych można mówić w odniesieniu do osób o zasięgach od kilkudziesięciu tysięcy obserwujących wzwyż; o drugich zaś, gdy liczba osób ich obserwujących wynosi od tysiąca do kilku tysięcy użytkowników. Makroinfluencerzy mogą zaoferować swoim partnerom biznesowym wysoką jakość contentu oraz znaczne zasięgi; to jednak mikroinfluencerzy jawią się jako bardziej wiarygodni w oczach odbiorców, którzy angażują się bardziej w prezentowane przez nich treści. To ich najczęściej angażuje się do influencer marketingu mniejszych marek.

Wybór, z którymi z nich podjąć współpracę, jest więc decyzją związaną z obraną strategią promocyjną. W zakresie wyszukiwania tych adekwatnych z punktu widzenia własnego profilu biznesowego pomocne mogą być agencje influencerów, dysponujące dostępem do baz danych influencerów o różnych zasięgach i charakterystyce. 

Influencer marketing – definicja 

Czym jest influencer marketing? Pod pojęciem tym skrywają się działania marketingowe, podejmowane we współpracy z influencerami, będącymi w tym przypadku medium w przekazywaniu informacji o towarach i usługach. Czynią to oni często w charakterystycznej dla nich stylistyce, w formie materiałów sponsorowanych, lokowania produktu, przekazując informację o działaniach marki z zakresu promocji sprzedaży (np. o kodach rabatowych, darmowym okresie próbnym itd.). 

influencer marketing definicja

Marki chętnie współpracują z influencerami ze względu na wspomniane już zasięgi oraz poczucie autentyczności tworzonych przez nich treści. Dzięki temu możliwe staje się nawiązanie bezpośredniego kontaktu z grupą odbiorców, pokazanie się jako marka wspierająca popularnych twórców oraz taka, która jest „na czasie”. Wszystko po to, aby pozyskać uwagę potencjalnych klientów i nawiązać z nimi relację – tak istotną we współczesnej odsłonie marketingu. 

Influencer marketing – jakie korzyści?

Zainteresowanie marek współpracami z influencerami mówi samo za siebie, kiedy mowa o korzyściach wynikających z takich mariaży. Przechodząc jednak do konkretów, marki decydują się na taką właśnie formę promocji ze względu na: 

  • dostęp do grup docelowych, z którymi mogą nawiązywać rzeczywistą więź, 
  • wpływ, jaki wywierają influencerzy na grupy swoich obserwatorów, również w zakresie decyzji konsumenckich, 
  • możliwość oparcia swoich kampanii promocyjnych na długotrwale budowanych przez influencerów relacjach z odbiorcami, co czyni je bardziej wiarygodnymi, 
  • formę przekazu informacji, która jest atrakcyjna, angażująca i przede wszystkim – dostrzegalna. 

influencer marketing korzyści

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Najważniejsze pytania

  1. Kim jest influencer?

    Influencer to osoba znana ze swojej działalności w internecie, która posiada liczne grona lojalnych jej odbiorców (Są to np. Instagramerzy, YouTuberzy, Blogerzy, Vlogerzy, Streamerzy i Gamerzy).
  2. Gdzie szukać influencerów, z którymi można nawiązać współpracę?

    Pomocne w zakresie wyszukiwania grup influencerów, pasujących do profilu działalności marki i jej strategii marketingowej są agencje influencerskie, dysponujące rozległymi bazami danych.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie