Blog ifirma.pl

Jak dobrze prowadzić webinar?

|
|
4 minut czytania
Webinary podbijają Internet. Lockdown spowodowany koronawirusem wymusił powstanie nowych rozwiązań.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Webinary, czyli seminaria on-line pozwoliły twórcom kontynuować przekazywanie wiedzy bez konieczności realnych spotkań z odbiorcami. Rozpocząłeś przygodę z webinarami i chcesz, żeby stały się popularne? Sprawdź, czy zadbałeś o wszystkie kluczowe elementy.

Co to jest webinar?

Webinar to interaktywne spotkanie prowadzone za pośrednictwem internetu, wykorzystując w tym celu kamerę internetową. Najczęściej realizuje się je w celach szkoleniowych lub edukacyjnych. Organizowane w ten sposób seminaria online bazują na wiedzy i doświadczeniu prowadzącego, którego głównym zadaniem jest umiejętne przekazanie kluczowych informacji słuchaczom.

Równolegle wszyscy uczestnicy webinaru zyskują szansę na aktywny udział w szkoleniu, wykładzie czy dyskusji, nie zważając na samo miejsce, w którym znajdują się w danym momencie. Z łatwością mogą oni dzielić się swoimi spostrzeżeniami czy zadawać pytania. W efekcie, bez względu na poruszaną tematykę, charakterystyczną cechę webinarów stanową zaawansowane możliwości wielopoziomowej interakcji.

Osoba odpowiedzialna za prowadzenie tego rodzaju spotkań powinna dążyć do jak najbardziej atrakcyjnego przedstawienia treści, wykorzystując potencjał zróżnicowanych narzędzi, jak na przykład kamery, mikrofony czy interaktywne materiały dydaktyczne.

Webinar – czego potrzebujesz?

Dużą zaletą prowadzenia webinarów jest brak konieczności posiadania specjalnego oprogramowania. Początkujący organizatorzy mogą skorzystać z intuicyjnych platform zapewniających wiele funkcjonalności, jak na przykład GoToWebinar czy Zoom. Oprócz wspomnianych już wcześniej narzędzi, od strony technicznej wystarczy zadbać o dostęp do internetu, wirtualną salę konferencyjną oraz samego laptopa.

Kolejny istotny element stanowi pomysł i jasne zdefiniowanie celu przyświecającego organizatorom. Na tym etapie warto również zastanowić się nad samą grupą docelową planowanego webinaru, co pomoże lepiej dopasować ogólny charakter całego wydarzenia.

Zdecydowanie największą popularnością współcześnie cieszą się webinary edukacyjne, które bazują na umiejętnym przekazywaniu wiedzy przez doświadczonych specjalistów. Równolegle w środowisku biznesowym coraz częściej można spotkać się z webinarami korporacyjnymi. Organizując tego rodzaju spotkania, firma skupia się na sprawnym przekazaniu kluczowych informacji, szkoleniu pracowników czy budowaniu relacji z potencjalnymi klientami.

Popularność zyskują także webinary marketingowe, które stają się świetnym narzędziem do promocji i prezentacji własnych produktów. Wdrożenie takiego rozwiązania to skuteczny sposób na usprawnienie komunikacji z otoczeniem, poświęcając szczególna uwagę na pozyskiwanie nowych klientów. Dodatkowo, oprócz samego rozbudowania bazy odbiorców, firma zyskuje szansę na kreowanie własnej marki.

Jednak, bez względu na rodzaj organizowanego webinaru, jego podstawę zawsze powinna stanowić odpowiednio przygotowana warstwa merytoryczna. W tym celu najlepiej poświęcić czas na dobry research i zebranie najważniejszych informacji oraz statystyk na dany temat, co pozwoli zapewnić odpowiednią jakość wydarzenia, tworząc opartą na faktach prezentację.

Jak przyciągnąć słuchaczy webinaru?

Wraz z rozwojem technologii, webinary stały się silnym narzędziem wirtualnej komunikacji, którego potencjał można wykorzystać zarówno w edukacji, jak i biznesie czy marketingu. Pojawia się jednak pytanie, jak skutecznie zdobyć uwagę odbiorców, zachęcając ich do aktywnego udziału w zorganizowanym webinarze? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć ilość słuchaczy.

  • Wybierz odpowiedni dzień

    I oby to nie był piątek! Czy wiesz, że najlepsze dni na przeprowadzenie webinaru to wtorek, środa i czwartek? Daty okołoweekendowe nie sprawdzą się tak dobrze – w tych terminach ludzie częściej decydują się na urlop lub mają już zaplanowane dni wolne od pracy. Środek tygodnia pracy to najbezpieczniejszy moment. Ludzie będą wciąż skupieni na obowiązkach, a weekend będzie w ich pojęciu datą odległą.

  • Przygotuj materiały bonusowe

    Tylko dla elity! Aby poczuli się wyróżnieni, przygotuj dodatkowe materiały wyłącznie dla osób zapisanych na webinar. Może to być plik pdf opisujący najważniejsze zagadnienia z omawianego tematu lub zwyczajna infografika. Każdy dodatkowy pakiet dla wybranych zaplusuje i utwierdzi odbiorców w przekonaniu o ich wyjątkowości. A wiadomo – lubisz tych, którzy Cię wyróżniają, prawda?

  • Wybierz temat idealny

    …czyli na tyle zaskakujący, aby przyciągnąć widzów i tak prosty, aby błyskawicznie mogli domyślić się, jakie pojęcia będzie poruszał Twój webinar. Uwaga użytkowników jest rozproszona ilością bodźców, dlatego Twój temat musi być chwytliwy.

    Nasza rada: pozwól sobie na prowokujące do myślenia pytania lub zabawne gry słowne. Konkurencja nie śpi!

  • Korzystaj z siły social mediów

    I daj o sobie usłyszeć. Przede wszystkim utwórz wydarzenie na Facebooku. Ludzie chętnie klikają i dołączają do utworzonych wydarzeń. Polecamy również wydanie części budżetu na promowanie wydarzenia i utworzenie reklam. To prosty i szybki sposób na zebranie dodatkowych zainteresowanych Twoim webinarem. Pamiętaj o publikacji postów na wydarzeniu. Możesz na przykład zapytać o pytania, na które następnie udzielisz odpowiedzi w swoim wystąpieniu.

    Utwórz, a następnie przypnij u góry fanpage’a, post z zaproszeniem na wydarzenie. Grafika lub – jeszcze lepiej – krótka animacja z datą i godziną webinaru przyciągnie wzrok odbiorców i utrwali w ich świadomości Twoje wydarzenie.

  • Zadbaj o czytelność przekazu

    I zaplusuj na przyszłość. W pojęciu “czytelności przekazu” mieszczą się dwa zagadnienia. Po pierwsze: przygotuj dokładny schemat, według którego poruszysz wcześniej opracowane tematy. Chaotycznie przeprowadzony webinar będzie prezentował się nieprofesjonalnie i nie utrzyma uwagi odbiorców. Dobry konspekt to podstawa każdego wystąpienia.

    Po drugie: dołóż starań, żeby nagranie odbyło się bez zakłóceń. Przygotuj odpowiednie tło, załóż konto na jednej z darmowych platform do przeprowadzania Webinarów i utrzymuj kontakt wzrokowy.

    Występujesz z pozycji eksperta, dlatego musisz wyglądać, wypowiadać się i zachowywać profesjonalnie. To dobry początek zdobycia fanów Twoich materiałów.

<Przeczytaj również: Audio content jako element strategii marketingowej

Autor ifirma.pl

Oliwia Józefowiak

Autorka treści poruszających tematykę zarówno biznesową, e-commercową, oraz księgową. W tekstach tworzonych na ifirma.pl dąży do kreatywnego, ale też zrozumiałego omówienia często zawiłych aspektów z obszaru ekonomii, ułatwiając przedsiębiorczym osobom stawianie pierwszych kroków w świecie biznesu. Swoją wiedzę z obszaru rachunkowości oraz controllingu wciąż poszerza, realizując studia na tym kierunku. Na co dzień przyjmuje analityczną perspektywę, przemieniając nawet pozornie zwyczajne otoczenie w cenne źródło inspiracji.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Zleć księgowość
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie