Choć MOSS został wprowadzony jako ułatwienie, dla wielu małych przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w tej procedurze sporadycznie stanowił on uciążliwość. Od 2019 r. przedsiębiorcy, którzy nie przekroczyli nowego limitu przychodu, nie będą musieli korzystać z opcji MOSS.
Dla podatników prowadzących sprzedaż usług elektronicznych, telekomunikacyjnych i nadawczych na rzecz konsumentów z UE system MOSS był znaczącym ułatwieniem. Niestety dodatkowe wymogi stały się problematyczne dla przedsiębiorców, którzy ten rodzaj sprzedaży prowadzili sporadycznie, a mimo to zobligowani byli do zastosowania się do wymogów MOSS. Od 2019 r. sytuacja ta ulegnie zmianie.
Mały punkt kompleksowej obsługi został wprowadzony w celu ułatwienia pracy przedsiębiorcom, którzy świadczą usług elektroniczne, telekomunikacyjne i nadawcze konsumentom na terenie UE, ale spoza własnego kraju. Obowiązek podatkowy dla takich usług powstaje na warunkach szczególnych, tj. w państwie danego odbiorcy usługi.
System MOSS został stworzony w celu rozliczania tego typu usług w zakresie jednej deklaracji we własnym kraju, jednocześnie nakładając na podatników obowiązek składania dodatkowej deklaracji i konieczność poznania przepisów podatkowych kraju odbiorcy usługi.
Zgodnie z nowo wprowadzonymi przepisami od początku 2019 r. korzystanie z MOSS będzie wymagane w sytuacji, kiedy roczna sprzedaż netto usług objętych tym systemem przekroczy 42.000 zł. Zmiana wynika z wdrożenia do przepisów krajowych zaleceń dyrektywy 2017/2455 (art. 28k ust.2-6 Ustawy o VAT).
Dzięki nowelizacji przedsiębiorcy, którzy dokonują sprzedaży usług objętych MOSS sporadycznie, będą mieli możliwość rozliczania się z takiej sprzedaży według przepisów podatkowych obowiązujących w kraju ich siedziby. Także podatnicy, którzy dotychczas rozliczali się w ramach MOSS, ale w 2018 r. nie przekroczyli limitu, będą mogli skorzystać z nowej opcji. W takim przypadku istotne będzie złożenie zawiadomienia o rezygnacji z MOSS w terminie do 20 lutego 2019 r.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!