Social media nie ograniczają się jedynie do Facebooka. Aktualnie w Internecie istnieje wiele platform, które mimo że opierają się na interakcjach z innymi użytkownikami, to znacznie różnią się od siebie funkcjami, użytecznością i samym charakterem. Jedną z nich jest Pinterest.
Co to jest Pinterest
Pinterest to platforma przypominająca wirtualną tablicę korkową. Serwis opiera się na udostępnianiu i przypinaniu (z ang. pin) ciekawych i inspirujących treści, na przykład zdjęć. Pozwala też użytkownikom na grupowanie ich tematycznie.
Pinterest w pigułce
Obrazki, zdjęcia i filmy można katalogować, kategoryzować, przypinać na własną tablicę (boards), udostępniać na inne serwisy społecznościowe, linkować, komentować, podpisywać, polubić oraz dodawać do nich hashtagi. Ważną opcją serwisu jest tak zwana opcja „Rich Pins”, która wbrew pozorom jest bezpłatna i umożliwia stworzenie rozbudowanego opisu do zdjęcia czy obrazka – m.in. dodanie informacji na temat ceny, adresu, dostępności w sklepie, numeru telefonu, autora i zamieszczenie opisu.
Jeśli użytkownik znajdzie tablicę zawierającą wyjątkowo ciekawe zdjęcia albo natrafi na innego użytkownika, który wrzuca interesujące materiały, może wówczas użyć opcji śledzenia, dzięki czemu będzie mógł na bieżąco śledzić nowości pojawiające się na danej tablicy lub danym profilu. Pinterest umożliwia również opcję subskrybowania tematów, takich jak na przykład podróże, zdrowie i fitness, technologia czy moda.
Dla kogo Pinterest?
Z serwisu korzystają przede wszystkim kobiety i osoby szukające inspiracji, motywacji czy ciekawych rozwiązań. To tak zwana grupa aspirująca, gromadząca na swoich tablicach zdjęcia przedstawiające wymarzoną sukienkę, wymarzony obiad w restauracji, wymarzone wakacje czy chociażby wymarzony tatuaż. Sprawdź,
co jest w tym momencie najpopularniejsze na Pintereście.
Pinterest jest idealny dla biznesów, których sprzedaż uzależniona jest głównie od wizualizacji – dla designerów, sklepów internetowych i restauracji, marek związanych z podróżami i lifestylem. Takie firmy mogą prowadzić w serwisie swoje tablice, galerie tematyczne i wrzucać podlinkowane zdjęcia do odpowiednich kanałów tematycznych. Jeśli wrzucane treści będą atrakcyjne wizualnie lub ciekawe, fani udostępnią je innym użytkownikom lub po prostu przejdą do zakupów.
Marki mogą również organizować na Pintereście konkursy dla użytkowników – służy do tego dział „Prezenty”. Aby zwiększyć zaangażowanie fanów mogą ogłosić konkurs na np. stworzenie najciekawszej galerii, która byłaby powiązana tematycznie z marką.
Warto wiedzieć, że Pinterest można powiązać ze swoimi profilami na Facebooku i Twitterze.
Przed wyborem odpowiedniej platformy social media do promowania własnej marki dobrze jest sprawdzić, co dane platformy mają do zaoferowania i która z nich okaże się najlepsza dla potrzeb firmy. W dalszych wpisach w Poradniku Przedsiębiorcy przedstawimy więc pokrótce jeszcze inne serwisy społecznościowe.