Przedstawiamy Snapchat, czyli aplikację mobilną i zarazem kolejną platformę social media, którą z powodzeniem można wykorzystać w biznesie.
Snapchat to aplikacja mobilna, która opiera się na wysyłaniu do znajomych snapów, czyli wiadomości, zdjęć, rysunków i video. Wysłanymi plikami można jednak cieszyć się przez określony czas. Później przepadają na zawsze.
Sukces Snapchata jest spowodowany odwróceniem modelu komunikacji, na którym opiera się Facebook. Przysłanych za pomocą aplikacji plików nie da się bowiem zapisać. Takie rozwiązanie spodobało się szczególnie młodym osobom, ceniącym sobie możliwość bycia anonimowym – w przeciwieństwie do Facebooka, na którym coraz częściej pojawiają się ich rodzice, babcie i inni członkowie rodziny.
Snapchat wciąga więc głównie młodych ludzi (nastolatków), ale wśród jego użytkowników nie brakuje dwudziesto- i trzydziestolatków, osób zainteresowanych branżą marketingową i technologiczną; gadżeciarzy, zwolenników mobile, najczęściej mieszkańców dużych miast.
W ciągu każdego dnia przez Snapchat przepływa ponad 300 milionów zdjęć. Z aplikacji korzysta aktualnie ponad 30 milionów użytkowników, którzy za sprawą krótkotrwałości przysyłanych obrazów i wiadomości korzystają ze Snapchata bardzo aktywnie. Świadomość, że odebrany plik za chwilę zniknie, powoduje u odbiorcy wzrost zaangażowania i ekscytacji, co jest nieocenione w czasach, w których społeczeństwo coraz sprawniej radzi sobie z ignorowaniem reklam.
Każda marka, która zechce przenieść swoje działania marketingowe na tę aplikację musi pamiętać o tym, że w Snapchacie – w przeciwieństwie do innych mediów społecznościowych – przekaz jest bezpośredni. Wysyłając snapa, marka zwraca się do konkretnego użytkownika, co może być pracochłonne (o wiele wygodniej jest wysłać masową wiadomość do pięciu tysięcy fanów na Facebooku), ale okazać się o wiele bardziej efektywne.
Użytkownicy nie spodziewają się bowiem otrzymania oferty promocyjnej na Snapchacie. Dzięki temu wysłane przez markę snapy sprawiają wrażenie ekskluzywnych, przeznaczonych jedynie dla wybranych.
Firmy mogą więc wysyłać za pośrednictwem aplikacji kupony rabatowe, oferty specjalne, informacje dodatkowe, pliki wizualne zwiększające świadomość marki i inne.
Dla przykładu H&M Polska zorganizował przy pomocy Snapchata grę miejską, w której nagrodą były bilety na festiwal Boiler Room. Zadanie fanów było proste: wziąć udział w grze i za sprawą wskazówek udzielanych przez markę na Snapchacie znaleźć bilety schowane w wybranych sklepach H&M.
Opracowując plan działań marketingowych na Snapchata warto też zwrócić uwagę na funkcję Snapchat stories. Dzięki niej użytkownicy mogą połączyć kilka zdjęć w jedno, które zniknie dopiero po 24 godzinach.
Przed wyborem odpowiedniej platformy social media do promowania własnej marki dobrze jest sprawdzić, co dane platformy mają do zaoferowania i która z nich okaże się najlepsza dla potrzeb firmy. W dalszych wpisach na blogu przedstawimy więc pokrótce jeszcze inne serwisy społecznościowe.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!